ברבבה נעלה
ברבבה נעלה

נתחיל מהסוף, האם הר הבית יהיה פתוח ביום ירושלים? התשובה היא כן! 

הר הבית פתוח ליהודים באופן קבוע בימים א' - ה' למעט ימי חג איסלמיים. שום חג איסלמי לא חל בימים אלו, גם בראמדן הר הבית פתוח ליהודים, כך היה תמיד וכך קורה גם בימים אלו.

בכל יום מאז תחילת חודש אייר (בו חל השנה הראמדן) עלו עשרות יהודים להר הבית.

לכן אין שום סיבה בעולם לסגור את הר הבית בפני יהודים ביום ירושלים.

ברם, בשנים האחרונות פיתחו הערבים מנהג חדש. בעשרת הימים האחרונים של הראמדן הם נוהגים להתכנס בערבים במסגדים. בשנים האחרונות ההמון שהגיע למסגד אל אקצה בערב לא יצא משם אחרי תפילת הבוקר שלהם, אלא נשאר בהר הבית והחל בהתפרעות מיד עם פתיחת ההר ליהודים, התפרעות שהביאה לסגירת ההר, בפני יהודים כמובן.

המשטרה וכוחות הביטחון יודעים להתמודד עם התפרעויות ה"ספונטניות" הללו במגוון דרכים ושיטות. אם באמצעות כניסת כוחות משטרה גדולים למסגד אל-אקצה בלילה ופינוי המסגד ממתפרעים, דבר שכבר בוצע שלוש פעמים מאז תחילת הראמדן הנוכחי, ואם באמצעות מניעת כניסה מלכתחילה של מתפרעים להר.

בכל מקרה, המשטרה והשר לביטחון פנים מחויבים לפתיחת הר הבית ביום ירושלים, הם יודעים איך להתמודד עם התוקפנות האיסלמית לכן אנו תקווה שהר הבית אכן יהיה פתוח ביום ירושלים.

בשנים האחרונות יום ירושלים היווה יום שיא בעליות להר הבית. יהודים עולים להר הבית להודות לקב"ה על ניסי מלחמת ששת הימים , שהביאה אותנו עד ל"סף המלכות"  ובמקביל לבוא ולגאול ברגליים את החורבה האחרונה שנשארה בירושלים. העליות ההמוניות להר הבית משנות את המציאות בהר הבית.

הן פועלות מול הממשלה והמשטרה ומשנות את ה"סטאטוס קוו" הארור בהר, הן פועלות מול העם שרואה שמצטרף לעליות, הן פועלות מול הערבים שרואים בעינים כלות את חזרת עם ישראל להר הבית וכמובן כלפי שמיא.

לעליה של יום ירושלים קראנו "ברבבה נעלה" בשאיפה להגיע לרבבת יהודים בהר הבית ביום ירושלים.

בואו להר הבית, 
לגאול אותו ברגלים.