הצעות פשוטות להצלחה בבחירות הבאות
הצעות פשוטות להצלחה בבחירות הבאות

ההליכה שוב לבחירות מתסכלת. אחרי כל המאמץ הדאגה המהומה ההשמצות, חזרנו לנקודת ההתחלה.

אך יש נקודת אור בכל זה. הציונות הדתית קבלה הזדמנות שנייה. בבחירות האחרונות לכנסת היה לציונות הדתית תת ייצוג. מאתיים ושישים אלף קולות שלה או של קרובים לה הלכו לאיבוד.

גם בנט ושקד קבלו הזדמנות שנייה. כעת רבים מבינים שמי שנחפז להצביע ליכוד כדי להציל את שלטונו של נתניהו השיג את התוצאה ההפוכה. לו היו עוד כמה אלפי קולות בודדים מצביעים לימין החדש במקום לליכוד, היו לימין החדש ארבעה מנדטים, ולגוש הימין כשישים ושבעה מנדטים. כך היה אפשר להקים מממשלה בלי תלות בליברמן. זה היה טוב לציונות הדתית טוב לקואליציית הימין וטוב למדינה.

דבר זה רמוז בדברי חכמים: ואמר רבא בר מחסיא אמר רב חמא בר גוריא אמר רב: אם יהיו כל הימים דיו, ואגמים קולמוסים, ושמים יריעות, וכל בני אדם לבלרין - אין מספיקים לכתוב חללה של רשות. חללה של רשות היינו הנהגת המדינה. והדברים בענייני הנהגת המדינה הם כל כך מורכבים כל כך סבוכים, עד שפעולה קטנה של מעט אנשים יכולה להשפיע השפעה עצומה ולפעמים הפוכה ממה שכוונו [ראו שם בספר עין איה]

מכל מקום אנו אין לנו מה שעינינו רואות. הנה כמה הצעות פשוטות לשפר את המצב ולהחזיר את הקולות האבודים

א. כל הרשימות ירוצו באותה מתכונת. אין זמן לפריימריז או הצבעה במרכז וגם אין צורך. חוץ מתיקון אחד, להחזיר לעוצמה יהודית את מה שלקח בג"ץ, לתת לבן גביר את המקום שהיה לבן ארי ברשימה.

ב. כדי לעבור את אחוז החסימה בטווח בטוח צריך כמאה וארבעים אלף קולות. לכן יש לפקוד מאה ארבעים אלף לכל מפלגה, גם לאיחוד מפלגות הימין וגם לימין החדש. כלומר מאה וארבעים אלף איש יירשמו ויצהירו שיתנו את קולם למפלגה. כך לשתי המפלגות. אפשר לעשות זאת בשיטת צ'רידי או משהו דומה. רצוי שהמפקד יושלם עוד לפני הגשת הרשימות.

ג. אחרי ששתי הרשימות ירגישו בטוחות שכל אחת תעבור את אחוז החסימה, אפשר ללכת על קמפיין משותף ובו קריאה לכל ציוני דתי ולכל מי שאוהד דרך זו, להצביע רק לשתי המפלגות האלו. כאשר בראיה מערכתית שתי הרשימות עם השונות שלהן ועם המעלות המיוחדות של כל אחת יכולות להשלים זו את זו.

זו הדרך הכי נכונה להגיע לייצוג ראוי לציונות הדתית, וגם הדרך הכי טובה ליצור קואליציה של ממשלה ימנית לאומית כמו שהוכח בסיבוב הזה. כאשר קריאה זו תתפרסם על ידי רבנים אישי ציבור רבים זה ייתן תחושה של יחד למרות חלוקת התפקידים. זה ירים את המורל וייתן חשק לפעול בלי פחד מהטעם המר של מלחמות מיותרות בתוך המחנה. התוצאה יכולה להיות כעשרה מנדטים בסך הכול לציונות הדתית.

על כגון זה אולי אמרו חכמים כינוס לצדיקים [-שלא יתפזרו ולא יריבו] טוב להם וטוב לעולם