מחנה משותף: הלקח לימין מהבחירות האחרונות
מחנה משותף: הלקח לימין מהבחירות האחרונות

אם יש דבר שאפשר להסיק ממערכת הבחירות האחרונה היא כוחה של האחדות. מפלגת כחול-לבן שחיברה שלוש רשימות שונות יחדיו הצליחה מעבר לכל תחזית עם 35 מנדטים.

כך גם במקרה של איחוד מפלגות הימין, שאם לא היו יוצרים בתוכם את האיחוד עם עוצמה יהודית ככל הנראה לא היו עוברים את אחוז החסימה. לעומת זאת מפלגות הימין החדש, זהות וגשר, מפלגות שרצו באופן עצמאי, נפלו. 

עוד הוכחה לכוחה של האחדות אפשר לראות במקרה של הרשימה המשותפת מהכנסת ה-20. אחרי שהתפרקה לשתי מפלגות ערביות נפרדות הגיעו בבחירות האחרונות למפלה, עם אחוז הצבעה נמוך במיוחד במגזר הערבי שהוביל לכך שבל"ד התנדנדה על גבול אחוז החסימה ובסך הכול הרשימות הערביות הפסידו שלושה מושבים בכנסת.

המסקנה ברורה, הציבור רוצה לראות חיבורים. אולי זה בשל מיאוס מהפוליטיקה הישנה ומאבקי האגו, אולי זה מאמונה שהשלם גדול מסך חלקיו, אבל כמו שכל ילד קטן יודע- טובים השניים מהאחד. הגיע הזמן לאחדות. 
הסיבה שלא קמה ממשלת ימין עכשיו, עוד לפני המו"מ הקואליציוני, היא בשל כמות המנדטים שאיבד המחנה הלאומי על רשימות שלא עברו את אחוז החסימה. כל קול משפיע וחשוב ואסור לתת לקולות האלו להיזרק לפח שוב. כדי שהשמאל לא יעלה לשלטון אנחנו חייבים להתאחד בתוכנו ולחבר שורות, אין ברירה אחרת.

אנו חייבים להגיע למצב של מקסימום חיבורים כדי שיהיו כמה שפחות מפלגות קטנות, מה שישמור את הקולות בתוך מחנה הימין.

יש אופציות מגוונות לכך- אפשר ליצור חיבור של הימין החדש עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, אפשר להשתמש גם בבלוק טכני, עוד אפשר כי האינטרסים של  הציבור הדתי לאומי ליברלי יבואו לידי ביטוי כחלק מהליכוד, והאינטרסים והאידאולוגיה של הציבור החרד"לי יהיו חלק מש"ס (ראוי להזכיר שבעבר הייתה מפלגה אחת דתית גדולה) העיקר שתימצא הדרך לוותר על הכבוד האישי לטובת הכלל.

אנו חייבים לבנות הפעם ממשלת ימין עם אוריינטציה ימנית שבנויה מרשימות גדולות עם מכנה אידיאולוגי  רחב ומשותף. כדי שלא נגיע ב-18 בספטמבר למצב בו רשימה בודדה יכולה להפיל ממשלת ימין מסיבות אישיות וכדי שלא נצטער על עוד מאות אלפי קולות שבוזבזו זה הזמן שלנו לקרוא לנציגי הימין ברשימות השונות, תמצאו את החיבורים, חייבים לעשות הכול בשביל שזה יקרה, בואו נלמד מטעויות העבר הלא רחוק, נעשה את זה למען המחנה הלאומי, למען ההתיישבות, למען הביטחון, למען הימין הישראלי על גווניו השונים, כולנו כאיש אחד בלב אחד. טובת המדינה לפני הכול. 

הפתרון היחיד הוא ממשלת אחדות, אבל אחדות ימנית.