לו היה קטוסה נער גבעות
לו היה קטוסה נער גבעות

החלטת הפצ"ר יחד עם הפרקליטות לשחרורו של קטוסה החשוד באונס הקטינה, אונס שנעשה על רקע לאומני והוא פשע שנאה מעורר סמני שאלה רבים על התנהלותם של גופים אלו. 

ננסה רגע לדמיין לו היה קטוסה נער גבעות שחשוד בפשע שנאה. הוא היה נחקר במרתפי השב"כ בלי זכות לפגוש עו"ד לפחות כמה שבועות. ניתן להניח שבחקירה כזו היו מוצאים גם את שותפיו למעשה, וגם מספר פרטים שהיו יכולים לחזק את טענות הילדה. 

להבדיל מעשרות העצורים בפרשת דומא שעברו עינויים בטרם שוחררו בלא כלום. ולהבדיל מעמירם בן אוליאל המואשם בפרשת זו שם אין אף עדות או ממצא שקשר אותם לאירועים לפני החקירה.

במקרה זה מצהיר הפרקליט שברור שיש קשר בין החשוד קטוסה למעשה ואף על פי כן הוא לא מבקש הארכת מעצר והיתר לחקירת צורך כדי למנוע פשעים מעין אלו, אלא מבקש לשחרר את החשוד. 

לצערי נראה שההתייחסות המזלזלת  של כלל המערכת לפשעי שנאה כלפי יהודים , היא זו שהביאה להגשת כתב אישום חסר סיכוי הצלחה. במקום לשחרר את קטוסה יש לפטר את צוות החקירה ואת הפרקליטים שאשרו הגשת כתב אישום הזוי כזה. 

בבוקר זה נזכור כולנו שעמירם בן אוליאל כבר למעלה משלש שנים במעצר מנותק מאשתו ובתו הקטנה בתנאי בידוד קשים על כתב אישום הזוי שאין בו אפילו עדות או ממצא אחד שקושר אותו לאירוע חוץ מההודאה שהוצאה ממנו בעינויים. 

אם משחררים את קטוסה שלגביו יש עדות מפלילה ברורה חייבים לשחרר את עמירם.