כשטרור הלהט"ב פוגש בשר החינוך
כשטרור הלהט"ב פוגש בשר החינוך

אז מה היה לנו היום?

שר החינוך אמר אתמול משהו על הלהט"ב ומאז האינקוויזיציה הליבראלית משתוללת.

אז כיוון שאנחנו מוצפים בהמון דיס-אינפורמציה ופייק עובדות, הנה כמה דברים חשובים שלעולם לא תשמעו בתקשורת הישראלית:

1. השימוש במונח 'טיפולי המרה' הוא שגוי במקרה הטוב ודמוגגי במקרה המצוי.

כשמדובר בנטיה מינית אין אפשרות אמיתית להמירX ל-Y. עוד לא נולד הקסם שישנה אדם מקצה לקצה ויהפוך אותו למשהו שהוא מעולם לא היה.

2. המונח הנכון הוא 'טיפולים להשפעה על אוריינטציה מינית'.

האם הם עוזרים? תלוי.

אצל חלק מהאנשים הם יוצרים תהליך אפקטיבי שמסוגל להביא לשינוי משמעותי ולבניית זוגיות והקמת משפחה מתוך רצון ואהבה.

עבור אחרים הם יעילים באופן חלקי ועשויים לשפר את ההתמודדות של האדם עם מצבו ועם הקשיים הנלווים אליו.

עבור חלק מהאנשים הם לא יעילים כלל.

3. דרך אגב, הם לא שונים בזה מכל טיפול פסיכולוגי אחר שעוזר לחלק מהאנשים ברמות משתנות ולאחרים אינו מועיל כלל.

מה שתמוה הוא זה: מדוע מי שמאמין ביכולת של האדם להתמודד עם עשרות סוגי התמכרויות, חרדות והפרעות בעזרת טיפול פסיכולוגי, פתאום כשמגיעים לנושא הזה מתברר שזו דרך ללא מוצא ואין שום אפשרות לשינוי ואפילו הקטן ביותר וכמו שאתה כרגע - כך תהיה לתמיד?!

4. הניסיון להציג כאילו המימסד הפסיכולוגי כולו שולל באופן גורף טיפולים כאלו הוא שקר מוחלט.

בנייר עמדה רשמי של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל (נובמבר 2011), בסעיף 4 במסקנות נקבע מפורשות: עבור מטופל אשר נטייתו המינית עומדת בסתירה לאמונתו הדתית או סביבתו החברתית, מחויב המטפל לעזור לו תוך הסברה של המשמעויות המליאות של הטיפול ומתוך נאמנות לכללי האתיקה המקצועית.

כמובן שכמו נושאים רבים מתחום הנפש גם כאן יש חילוקי דעות מקצועיים על היעילות של הטיפולים הללו, אך הניסיון להציג כאילו יש קונצזוס שולל הוא שקרי ומגמתי.

5. שוחחתי אישית עִם לא מעט אנשי מקצוע מתחום הנפש שמאמינים באופציית ההשפעה על נטיה מינית ואף מטפלים בעזרתה בהצלחה במשך שנים.

למה לא שומעים אותם בתקשורת?

הם לא מעיזים.

פחד הטרור הלהט"בי והאינקוויזיציה התקשורתית שצולבת ללא רחמים את מי שממאן להתיישר עם הקו שלה מאיים עליהם. "למה לי לאבד את משרתי ואת מעמדי?!", אמר לי אחד מהם בכאב, "אני מעדיף לסתום את הפה ולהמשיך לעבוד בשקט".

6. כמובן - מי האדם שרשאי לעסוק בטיפולים כאלו?

לא רבנים ואנשי רוח, לא 'מטפלים אלטרנטיביים' ולא כל מיני מומחים מטעם עצמם בשיטות לא מוכרות.

רשאים לעשות זאת רק אנשי מקצוע מוסמכים בתחום הנפש ובשיטות בדוקות ומקובלות. בדיוק כמו שרק דוקטור לרפואה רשאי לחלק מרשמים רפואיים לתרופות ידועות.

7. רבים מסיפורי הזוועה שכל מיני גורמים אינטרסנטיים מחבבים להפיץ על אנשים שנפגעו מטיפולים כאלו התרחשו אצל אנשים שטיפול כזה מראש לא היה רלוונטי עבורם או שהלכו למטפלים שאינם מוסמכים או שהשתמשו בשיטות לא מקצועיות. ממילא ברור שהתוצאות אצלם יהיו הרסניות.

להקיש מכאן לגבי הטיפולים הנכונים זה כמו לקחת אדם שזלל ג'אנק פוד וסובל כעת משומן עודף וכולסטרול, ולהסיק מכך שמזון בכלל הוא דבר מזיק לאדם ומוטב להימנע ממנו.

8. כל הצווחנים שתקפו היום את שר החינוך לא ענו על שאלה פשוטה אחת:

מה תגידו לכל אותם אנשים שחשים בתוכם משיכה מסוימת לבני מינם אבל מצד שני מאמינים בתורה ובהלכה היהודית ששוללת התנהגות הומוסקסואלית?! איך תסייעו להם להתמודד עם הקונפליקט העצום הזה?!

האמירה: 'קבלו את עצמכם בדיוק כמו שאתם ותתנהגו כמו שאתם מרגישים' היא מתנשאת ודורסנית ומזלזלת באמונות הבסיסיות שיקרות לליבם. מה יש לכם להציע להם מלבד לנטוש את אמונתם ואת מחויבותם להלכה?!

ואחרי ככלות הכול שוב מתברר מה שידענו זה מכבר –

במדינת הלהט"ביסטאן הנאורה חירות המחשבה שמורה רק למי שיחשוב בדרך מסוימת ואת חופש הביטוי תקבל רק אם תגיד בדיוק את מה שכוהני הנאורות רוצים לשמוע.

אחרת, מוטב לך שתשב בצד ותסתום את הפה, גם אם אתה שר החינוך.