אנשי החושך הנאור
אנשי החושך הנאור

שוב זה קורה, "הסערה התקשורתית" חוזרת – דעות של חושך, המסכנות את הדמוקרטיה, הולכות ומתפשטות במחוזותינו.

דעות המחנכות לבורות ומחזירות את העולם שנות דור אחורה – לתקופה אפילה בה הוציאו להורג כל מי שהגה דעה פחות מקובלת, גם אם התבססה על מחקר או ידע חדש כזה או אחר. אנו נחשפים ושומעים את הקולות האומרים כי מדינת ישראל נמצאת על סף איבוד הדמוקרטיה.

הגדיל לעשות לאחרונה אהוד ברק שביסס על החשש הזה את מרכז כובד משקלו של קמפיין הבחירות שלו. במקום "זה או אנחנו או הוא" של ציפי ובוז'י, משדר ברק קמפיין אגרסיבי בסגנון של "זה ישראל דמוקרטית או ישראליסטן של ארדואן".

והוא צודק, ברק. אם לא נתפכח – אנחנו אכן עלולים לאבד את הדמוקרטיה. ולא, אני לא מדבר על דבריו של הרב רפי פרץ, אלא דווקא אלו של מתנגדיו הנמנים על הקהילה הלהט"בית ותומכיה.

מה הם ערכים דמוקרטיים, אם לא חופש ביטוי, דעה ומחשבה? מה משמעותה של דמוקרטיה שפירושה – שלטון העם, כאשר חלקים נכבדים בעם אינם יכולים להביא את השקפת עולמם הסדורה לידי ביטוי מבלי לקבל לינץ' תקשורתי, שיחת הבהרה מראש הממשלה ודרישה נרחבת לפיטורים מבלי בכלל להתמודד עניינית עם טענותיהם?

הקהילה הלהט"בית ותומכיה רוצים ללמד את הציבור בישראל לקבל את השונה. הם בוחרים לעשות זאת,  בכך שהם מראים לכולנו איך תוקפים, מחרימים וצועקים נגד כל מי שחושב אחרת.

מה אמר הרב רפי פרץ בראיון לדנה וויס? פרץ אמר שדעתו האישית היא שהוא בעד טיפולי המרה באופן עקרוני. נסיונו החינוכי מלמד שהדבר אפקטיבי ובמקרים מסוימים יכול לעבוד. הוא הדגיש, תוך כדי משפט, שהוא מקבל כל אחד באשר הוא ללא שום הבדל של נטייה מינית, הוא מאפשר לתלמידיו בחירה חופשית וכל אחד יחליט מה טוב עבורו. הגדיל לעשות הרב פרץ, שנבחר על משבצת הציבור התורני ואף אמר שיתקצב את ארגון הנוער הגאה כשר חינוך.

כל זה כבר לא משנה. הרסן הותר, שיירת התוקפנים יצאה לדרך והיא לא מתכוונת להבחין בין אויב לאוהב.

הרב רפי פרץ הוא הדמוקרט והממלכתי הכי גדול שיכול להיות. אישית, קשה לי עם גישתו בדברים רבים. אבל אי אפשר להתכחש לזה שהוא עמד במבחנים בלתי אפשריים. הוא בנה קהילה, מכינה ואנשים שעמדו בפני פירוק וגירוש אכזר. כן, גירוש. הוא לעומת זאת – הוביל קו ממלכתי ועדין שכמעט אי אפשר למצוא במחוזותינו. יחד עם תלמידיו, חיבק הרב רפי את אלו הבאים לגרשו. הוא  שר ובכה איתם. זה כמעט בלתי נתפס. אין לך דמוקרטיה גדולה מזו.

האיום הכי גדול לדמוקרטיה ולשוויון זה לא הרב פרץ. האסון והחרדה הכי גדולים לדמוקרטיה זה אנשים שלא מאפשרים לאחרים לחשוב שונה מהם, שאינם מאפשרים לקיים במרחב הציבורי דיון ענייני, מעמיק ורציני. אנשים אלו, שכופים על הציבור הישראלי להיחשף לדעה אחת, חד גונית, ללא שום אפשרות לדיון ושיח, הם ורק הם אלו שמחזירים אותנו לימי הביניים החשוכים בהם סברו שהעולם מרובע ומי שחשב אחרת הוקע, נודה ולפעמים גם הוצא להורג. ישראליסטן זה כאן.