שיעור על רעות ועל אמת
שיעור על רעות ועל אמת

ד"ר משה וינשטוק, לשעבר יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, יצא לאחרונה במתקפה חריפה כנגד סדרת טלוויזיה מבית 'קשת' (ערוץ 12) וHBO.

הסדרה מתמקדת ברצח המתועב של מוחמד אבו חדיר (סיפור מחריד שדורש התייחסות), ובדרך לשם הופכת את היוצרות ומשתמשת בצורה צינית, זולה ומעוותת בסיפורם של שלושת הנערים החטופים, וזאת נגד רצונן המפורש של משפחות הנערים.

במהלך הפרק הראשון אף מועלת טענה ולפיה בקשת המשפחות להתפלל למציאת הנערים עודדה את הרצח המתועב של מוחמד אבו חדיר. את התפילה היהודית הזכה שהייתה עבורנו במשך אלפי שנים מזור ומשען בעיתות צרה הפכו יוצרי הסדרה לכלי המעודד שפיכות דמים. 

יוצרי הסדרה, שהגיעו מבתים דתיים, לא מכירים כנראה בערך הקיומי של התפילה, הם גם לא מבינים שלבקש מיהודי לא להתפלל זה כמו לבקש ממנו לא לנשום. אבל אולי למשמע הסיפור הבא יודו היוצרים המטריאליסטיים שאכן הייתה תועלת בפניית המשפחות לעזרה ותפילה.

​​​​*​​*​​*

כשבוע אחרי חטיפת הנערים פנה אלי שכני ליישוב בבקשה מוזרה. "תוכל לבקש מהמכללה רשות שימוש בכיתות ובמקרנים במהלך השבת?". במענה לתדהמתי על בקשה מעין זו, שמגיעה מיהודי שומר תורה ומצוות, הסביר שכני שהוא וחבריו החליטו למפות את הבורות, החורבות והמערות שבשטח, ובתיאום עם הצבא הם יחפשו שם את הנערים.

הערכתי מאוד את המוכנות שלו לעשות הכל כדי למצוא את הנערים והסתפקתי בליבי אם שכני לא תמים מידי במחשבה שהוא יצליח במקום שבו כוחות הביטחון נכשלו. לאור זאת אף תהיתי האם החלטתו לחלל שבת מוצדקת. הספקות שלי נפתרושבוע וחצי מאוחר יותר, כשהחבורה של שכני מצאה את גופות הנערים.

לשכן המופלא הזה קראו ד"ר משה וינשטוק, ואיך אפשר היום להתעלם מהבקשה שלו שלא לראות את הסדרה. אולי זה ילמד את קברניטי חברת 'קשת' (ערוץ 12) שיעור על רעות ועל אמת.