לפתור את הבעיה או להשתמש בה?
לפתור את הבעיה או להשתמש בה?

שלשה גברים יהודים רצחו את נשיהם בשנה האחרונה. לכן מלמדים אותנו שכל גבר הוא רוצח פוטנציאלי ועלול לרצוח את אשתו.

שני ימנים דתיים רצחו שמאלנים מאז קום המדינה. לכן מלמדים אותנו שכל ימני דתי הוא רוצח.

ככל הנראה, כמה עשרות אלפי גברים בגדו בנשיהם בשנה האחרונה במדינת ישראל. ככל הנראה, כמה עשרות אלפי נשים בגדו בבעליהן בשנה האחרונה במדינת ישראל. לכן ילמדו אותנו שכל איש הוא בוגד בפוטנציה, וצריך להרחיק אותו מציבור הנשים, ואת האשה להרחיק מהגברים?? לא, חס וחלילה. זה לא.

ארגוני הנשים, שמטיפים יומם ולילה שכל הגברים רוצחים בפוטנציה בגלל שניים-שלשה מקרים בשנה, לא מוכנים לנקוף אצבע כדי לפתור את בעיית הניאופים והמשפחות המתפרקות הפוגעת בכלל האוכלוסייה. הם הכריזו חרם על מי שרוצה להפריד בין ציבור הגברים לציבור הנשים.

למה הן לא מוכנות? כי זה ההבדל: האם אתה מחפש אשמים או שאתה מחפש פתרון יעיל לבעיה. כי אם אתה עסוק בלחפש אשמים – תריב כל החיים בשאלה מי אשם, ואת הבעיה לא תפתור.

בעצם גם זה לא מדויק. ההבדל הוא לא בשאלה האם אתה מחפש אשמים או שאתה רוצה לפתור את הבעיה. ההבדל הוא בשאלה האם אתה רוצה לפתור את הבעיה או שאתה רוצה לנצל את הבעיה כדי להסית נגד ציבור שאתה חפץ בביזיונו.

ההלכה לא מחפשת אשמים ולא מחפשת אחראים. ההלכה מחפשת פתרון לבעיה. גם אני. אני לא רוצה להתדרדר למקום שהתדרדרו אליו כמה אלפי גברים מדי שנה. אני לא רוצה שהציבור בישראל יתדרדר לשם. לכן אשתדל לא לשמוע שירת נשים, ולהפריד כמה שניתן בין גברים ובין נשים.
ואני לא חושש שמא אתדרדר וארצח את אשתי. תודה.