צביעות העולם: שחיתות - לא, טרור - כן.
צביעות העולם: שחיתות - לא, טרור - כן.

בשבועיים האחרונים קרו שני דברים משמעותיים בסוכנות אונר"א.

בראש, מנכ"ל הסוכנות פייר קרנבול התפטר בעקבות חקירה שמנהל האו"ם בחשד לשחיתות בצמרת הארגון.

שנית, המנדט של הארגון הוארך שוב עד שנת 2023 למרות התנגדות מדינת ישראל וארצות הברית. 

זה שנים שארגון אונר"א משתמש בשמו ככיסוי לפעולות חתרניות נגד מדינת ישראל.

הגוף שמצטייר כהומניטארי, מתגלה פעם אחר פעם ככזה שאינו עוסק בפעילות כזו, אלא בפעילות אנטי ישראלית ואף חבלנית מובהקת.

מאז הקמתו, הארגון נתמך לא רק ע"י מדינות ערב אלא אף על ידי מדינות המערב, ורבים בציבור בישראל רואים בכך זרוע של האנטישמיות האירופאית במסווה של סיוע הומאניטרי.

מדוחו"ת שנכתבו על ספרי הלימוד של אונר"א, מתברר כי חלק מהספרים מחנכים לג'יהאד נגד ישראל, וגם במבצעים שהיו בעזה אונר"א היה בסיס של תמיכה לחמאס בעזה.

כחבר מועצת עיריית ירושלים, אני מתוודע לפעילות ההרסנית של הארגון בבירה, פעילות אנטי ישראלית שפוגעת בריבונות ובאחדות העיר, ומקדמת לאומיות פלסטינית במזרחה. 

לא פחות חשוב מכך, צריך לדבר על הקשר הבלתי קדוש בין שני האירועים שפרטתי לעיל.

בעוד מדינות כמו בלגיה, הולנד ושווייץ, הודיעו כי יקפיאו את המימון שלהן לאונר"א, בעקבות דו"חות שהצביעו על שחיתויות חמורות שמתקיימות בצמרת הארגון, ומזכיר הארגון נאלץ להתפטר בשל כך, הארגון עצמו בפעילותו השוטפת, זוכה לתמיכה ברוב מוחץ של מדינות העולם.

אמנם ארה"ב ומספר מדינות קטנות נוספות עמדו לצד ישראל והצביעו נגד המשכת המנדט של אונר"א, ואנו מברכים אותם על כך, אך אנו נדרשים לקבול על רוב מדינות העולם שנחשפות כאן בצביעות מחרידה. 

שחיתות כספית מנהלית מטרידה אותן ומביאה להתפטרות המזכיר, אך פעילות שוטפת אנטי ישראלית הכרוכה בעידוד טרור נגד יהודים וג'יהאד דווקא מקובלת עליהן והארגון עצמו זוכה להארכת המנדט. 

מדינת ישראל ועיריית ירושלים יצטרכו להתמיד במאבק נחוש בארגון עד לדחיקת רגליו מהבירה ומישראל בכלל. לארגון זה אין מקום בישראל, וזאת בלי קשר למה שיקבעו בעולם. מדינות העולם חשפו שוב את צביעותן ביחס לישראל ואין צורך לחכות להן כדי להגן על עצמינו.