ציונות דתית או ציונות אנטישמית
ציונות דתית או ציונות אנטישמית

בימים האחרונים עולים קולות חריפים ולא מעטים בעקבות היתכנותה של מפלגת עוצמה יהודית להיכנס לכנסת, קולות אשר היו אמורים להפריע לכל אדם המכבד שיח ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באנשים שהתואר רב מקדים את שמם הפרטי. 

ככל שהקולות האלה צורחים חזק יותר אני לומד דבר אחד והדבר צריך להאמר היום באופן חד וברור: בחלק גדול מבתי המדרש הלא שורשיים בציונות הדתית מייצרים חובשי כיפות אנטישמיים! כאלה שאזור הנוחות שלהם הוא אינו עם בני עמם. בוודאי ובוודאי לא עם כאלה שדעותיהם שונות כאלה שימכרו את אחיהם בעד כל הון שבעולם ודי להם רק בטפיחה על השכם ואמירת שכוייח. 

יש שישאלו מדוע אני מתקומם דווקא כעת שהרי הרב כהנא הי"ד ותלמידיו תמיד היו נרדפים, שמו של הרב כהנא הוכתם שוב ושוב בכל הזדמנות ובהירצחו מזעזע לומר אך היו כאלה שנשמו מעט לרווחה, ולא חבריי,איני מדבר על בני המיעוטים אלא על בני עמנו  קשת רחבה בחברה הישראלית ובחברה הדתית בפרט, אז מה השתנה באמת? 

בשוטטות במרחבי המדיה בתוך שלל התבטאויות קשות נגד הרב כהנא ותלמידיו החל מהרב בני לאו,דרך נכדו של פרופסר ליבוביץ  מצאתי זאת בהיר בפוסט בפייסבוק  של עוד "חכם" המבקש להציל את גורל האומה מהנאציזם..סליחה כהנאיזם: "רצינו לומר שאין חלקנו עמכם...וכמו שעלינו להאבק על היהדות שלנו והציונות כך עלינו להאבק על הציונות הדתית שלנו, על התורה שלנו..."

ואני תוהה לעצמי על איזה תורה האנשים האלה מבקשים להאבק? על איזה ציונות הם מדברים? אולי הפרחת הנגב בישובים בעלי זוגות מעורבים יהודים וערבים? שהרי אם נעצור לחשוב רגע מה לומד לו הדור הצעיר? 

שהשכן הערבי שלי טוב יותר מאיתמר בן גביר? שהרי איתם אנו חפצים לנהל שיח ומשקעים את כל מאודנו בקבלת האחר ועם המשוגעים של כהנא לעולם לא?!?!

איזה תורה אתם מוסרים לדור הבא? כזו המשתנה על פי שאגת המסך והתקשורת כזו ש"הלא נעים" הוא הפוסק שלהם? יבוש מפני המלעיגים עליו בעבודת ה'? כזו שאימת עמי הארץ נושפת בעורפם תדיר? 

הזוי בעיניי שאלה הצועקים על הקיצונים מרשים לעצמם להתבטאות באופנים שלא תשמעו מאותם אלה הקרואים קיצונים? האם פעם שמעתם את הרב כהנא מכנה את תורת הרב קוק כתורת הגזע? או את איתמר בן גביר מכנה רב מסוים כטמא ונבלה? 

האם הנפנוף במילים גבוהות כמו שלום וקבלה נכונים להם רק כלפי חוץ ואינם קיימים כלפי פנים?

אולי זו אותה ציונות דתית אליטסתית אשר צמחה כאן חסרת טעם הגלות המבקשת לשמור על עניבתה מסודרת גם במחיר של איבוד כל רכושה וזהותה. אולי זו אותה ציונות דתית חרדתית, מגולחת זקן, שפופה וחסרת עמוד שדרה איתן כזו המגישה את צווארה לשחיטה וחושבת שבכך היא מביאה שלום לעולם וגרוע מכך שבכך היא מקדשת שם שמיים. 

אז אתם יודעים מה רבותי בניגוד לאחיי המפקירים אומר לכם: כי כן חלקי עמכם! כי מה לעשות ביהדות האמיתית והלא מתיפייפת אתם עדין אחים שלי ואני ערב לכם גם אם אתם מתנהגים בצורה בזויה ופוגענית, כשאח שלך שיכור ומתבוסס בקיא של עצמו עלי לדאוג לו למרות שזה ממש לא נעים וכיף.

משפחה לא בוחרים ולא מוכרים.  

ואתם שומעים, ילדי הציונות הדתית כשאתם רואים שני אנשים רבים ואחד מקלל וצועק והשני שותק הרי לכם סימן למי כדאי להיצמד ולהקשיב.

ובעידן בו המידע זמין ושופע בו בכמה דק זריזות בגוגל תוכלו לקבל כל מידע שתרצו הייתי רוצה לבקש דווקא היום שתחדלו מלרכב על סוס דוהר מבלי לדעת לאן הוא דוהר ומדוע.

שתחקרו ותעמיקו כמו שאתם יודעים כשאתם רוצים  מי היה הרב כהנא ומה הוא ביקש לעשות, הייתי אומר לכם לשאול את ההורים שלכם אבל אני בספק אם הם יסכימו לשוחח עמכם על העניין