שלום לך, מוטי יוגב
שלום לך, מוטי יוגב

אתה כועס. ואולי יש לך סיבות טובות, מבחינתך, לכעס הזה. אבל, זה לא רלבנטי. לא רלבנטי למה שעומד לפני כולנו. ולכעוס, כידוע, זה להתרגז על עצמך בגלל טיפשותם של אחרים. 

הגעת למעמד מכובד מאוד כחבר כנסת. מעמד שזכית לו בצדק רב. אחד מ120 נבחרים בלבד, המייצגים את כלל אזרחי ישראל. ביניהם אתה, כמייצג קבוצה שבחרה בך בהנחה שיש לך היכולת לקדם את האינטרסים (אג'נדה) שלה. זה לא פרס על העבר. אף פעם. זה תפקיד לעתיד שכרוך בעבודה קשה. 

ברור שלא תמיד אנחנו, פשוטי העם, יכולים לרדת לסוף דעתם של היושבים על עור הצבי בכנסת. ראינו אנשים טובים, שהגיעו להיות מספרי שניים ושלוש במפלגותיהם, היו גם שרים מכובדים בממשלות, אך הם חתרו לראש הפירמידה, ובמאבק נפלו ונפלטו בכלל מהנהגת האומה. שאיפה שנראית לנו, אנשים פשוטים, כמוזרה, שלא לאמר מטופשת. מה רע להיות שר? או חבר כנסת, בלי לחתור דווקא לראש הרשימה? 

מוטי, איש יקר. "לזרוק את המפתחות" כשאתה מספר 11, זה מעשה משונה, בלתי מובן. אומנם סקרים הם רק סקרים, אבל עדיין זו עמדת זינוק סבירה לכנסת. יש סיכוי סביר להפעלת החוק הנורווגי, יש ח"כים שפורשים מסיבות שונות, ובכל מקרה אתה בקבוצה המובילה. קרוב לצלחת ונמצא בראש התור לתפקידים ממלכתיים. וגם אם לא, האומנם אין הכרת תודה על שנים רבות בתפקידים בכירים שהיו לך בצמרת המדינה, כנבחר על ידי הציבור הזה ?

כעס הוא יועץ רע, וגם תגובה מן המותן אינה מתאימה לאדם במעמדך. אך את המעשה הזה אין להשיב עתה. אך הנה, אתה גם "שורף את המועדון"?  האומנם יש לך אלטרנטיבה ברמה כזאת? הן אישית והן קבוצתית, ובוודאי באיחוד שנוצר לבחירות הקרובות. הרי קשה לראות את נסיכי הליכוד, שהתפנקו וגדלו עם כפית זהב בפה, כשהם יורקים לבאר שינקו ממנה. ומנדבים את קולם- בפרהסיה הציבורית- למפלגות אחרות, תוך שכחת הכרת התודה לתנועה ולדרך שאפשרה להם להגיע למקום בו הם נמצאים. ויש גם אישים, ואפילו בציונות הדתית, שהשתבצו במפלגות אחרות ובמקומות לא ריאליים, רק כדי לפגוע במפלגות האם שלהם.

לא שמענו על איש מכל אלו  שהשיב לבית הגידול שלו את הפנסיה הנדיבה שהוא מקבל הודות למפלגה שנשאה אותו על כפיים. אמירתך המצערת שאינך בטוח שתצביע למפלגת האם שלך, היא פגיעה מיותרת ועוד בפרהסיה. 

אתה יכול לתקן, מוטי היקר. להשתלב במערכת הבחירות ולתרום להצלחת הרשימה. ולו רק כהכרת תודה לסולם שעליו עלית. בין אם יהיו לכך פירות אישיים בעתיד ובין אם לא. שיבה מפוארת כזאת רק תעשה לך, ולציבור שייצגת אותו, אך טוב. הצהרה שלך תסייע לכולנו בדרך הקשה לנקודת הסיום השמחה על המשך שלטון הימין ההגון והבונה. 

זו העת לדבר אך טוב על ישראל. חשבונות אפשר לסגור בחדרי חדרים גם אחרי הבחירות, ולפתוח דף חדש אז. אבל אפשר גם לפתוח אותו עכשיו. מידית. לפנינו מאבקים לא קלים ואנו כולנו זקוקים לכל הכוחות כדי לא להפסיד, ואפילו לנצח. יש לך כוחות וכבר הוכחת את יכולותיך בעבר. גם כמפקד בכיר בצה"ל. חזור הביתה, מוטי.