על שלושה דברים הציונות הדתית עומדת
על שלושה דברים הציונות הדתית עומדת

בימים אלו של בחינת דרכה של הציונות הדתית, והמבנה המפלגתי שלה, צריך לחזור ולשאול, מי אנחנו ומה הם אדני היסוד שלנו. במה שונה הציונות הדתית מכל עולם הדעות שיש בארץ. 

נראה לי שיש שלושה דגלים משמעותיים שהם אבני היסוד שלנו לאורך כל השנים.

א. אמונה בסגולת עם ישראל, ולכן כל פעולה שכשלעצמה היא נכונה וטובה נעשה אותה עם כל מי שרוצה להיות שותף למעשה, גם אם אינו מקפיד על קלה כבחמורה.

ב. מחויבות לפעולה בעולם המעשי הארצי, מתוך אמונה שזה רצון הקב"ה וחלק מתפקידו של האדם המאמין.

ג. להביא לימות המשיח. חזון התורה והנביאים אינו רק הבטחה שתבוא משמיים אלא תכנית הפעולה שלנו, בצעדים מעשיים גשמיים ורוחניים.

לשני הדגלים הראשונים יש לנו שותפים, אולם בדגל השלישי רק אנחנו מחזיקים, והוא מייחד אותנו. ישנם מפלגות וזרמים שונים הפועלים להיטיב את המצב הקיים, ברוח: יותר תורה, יותר ישיבות, ובמעשה: יותר כבישים יותר ביטחון וכו'.

לכולם יש תכנית איך לשפר ולתקן, אולם רק הציונות הדתית רוצה בפועל במעשי בני האדם, ובמעשים פוליטיים, להמשיך ולהתקדם לימות המשיח. הציונות החילונית מרוצה מהקמת המדינה, ועסוקה בשיפורה כל אחד בדרכו שלו. החרדים עסוקים בהגברת התורה והאמונה, במדינה הקיימת, מתוך תקווה שבזכות זאת יבוא המשיח ויביא את הגאולה השלמה.

גם אנשים דתיים הנמצאים במפלגות השונות, עסוקים ומדברים רק על הדרך לשפר את הקיים. ואילו מפלגה ציונית דתית היא היחידה היכולה לומר בפה מלא: אנחנו רוצים במעשינו להביא לגאולה שלמה. לשלטון מלא על כל ארץ ישראל, לחברה החיה על פי התורה ומנהלת את הכלכלה והחברה על פי חזון התורה והנביאים. ולהביא בפועל להשראת שכינה בבית המקדש. 

אביגדור ליברמן קורא לנו "משיחיים", והוא צודק, אנחנו אומנם עסוקים בשיפור הקיים, ונציגנו בכנסת עושים זאת בצורה מיטבית, אבל לעולם לא זנחנו את האמונה שעלינו להביא לימות המשיח. ליברמן קורא לנו גם "הזויים", וכאן הוא טועה לחלוטין, את ימות המשיח נביא בדרך מעשית שלב אחרי שלב, כדברי הרמב"ם שימות המשיח אינם שינוי בטבע העולם, אלא הופעת מלכות ישראל בשלמותה.

היחס בין שלושת הדגלים הוא מורכב, והשאלה איזה להניף יותר בעוז בכל רגע, בעולם הפוליטי היא שאלת חיינו. לכן יכולה להיות העדפה ברגע מסוים למנהיג שאינו דתי אבל כן מחובר לחלוטין לשאר שאיפותינו. לחילופין לרב שאולי הוא פחות מעשי ופחות יודע לתקן את הדרוש תיקון כרגע, אבל יודע להציב חזון של אחרית הימים. ההחלטה על מה לתת את הדגש בכל מערכת בחירות דורשת בחינה בכל פעם מחדש.

אך אסור שנשכח, שהגאולה השלמה לא נסתיימה בהקמת מדינת ישראל, וגם לא בחזרתנו ליהודה ושומרון ולכותל. כן בלי פחד עלינו לומר שאיפתנו בסבלנות במעשיות שלב אחרי שלב, גם דרך הפוליטיקה, לחבר את כל עם ישראל לחזון התורה והנביאים ולהביא לימות המשיח!!!