מכתב פתוח לתלמידי הישיבות
מכתב פתוח לתלמידי הישיבות

תלמדו. תצאו מההיסטריה ותלמדו. צריך להקשיב להוראות משרד הבריאות עד תומן, אבל צריך גם להיכנס לפרופורציות. הסיכון שנשקף לכם תלמידי הישיבות קיים, אך הוא קטן מאוד מאוד. כפי שמסבירים כל המומחים, הסיבה להוראות המגבילות של משרד הבריאות הן לא כדי לשמור עליכם אלא כדי להציל את מערכת הבריאות.

אנחנו חייבים מערכת בריאות חזקה ואיתנה. נכון לעכשיו לפי הדיווחים ישנם כמאה חולי קורונה מתוכם כ - 2 מהם בלבד במצב קשה (כך לפי הדיווחים האחרונים) ומחוברים למוכנת הנשמה. כיום מערכת הבריאות הישראלית מצליחה להתמודד עם האתגרים.

אם חלילה תחלואת הקורונה תתפשט בקצב מהיר ובמקום 2 חולים יצטרכו להנשים 2000 חולים ובמקום 100 מאושפזים יצטרכו לאשפז 10,000 חולים - המערכת חלילה תקרוס. ומצבם של אלפי חולים ומטופלים עלול להיפגע דרמטית. 

אז אנחנו שומרים על הכללים ונזהרים כדי שמערכת הבריאות לא תקרוס, אבל אי אפשר שבדרך לשם נהרוס את מערכת התורה. אי אפשר לעולם בלי בריאות ואי אפשר לעולם בלי תורה. נקשיב לרופאים ככל שצריך, ושוב בלי היסטריה, ונמשיך במשימה הגדולה שמוטלת על כתפינו. קיום עולם התורה.

אל נשכח. הבל הפה הוא דבר מדבק. אך הבל הפה הוא גם דבר מקיים, "אין העולם מתקיים אלא בהבל פיהם של תינוקות של בית רבן" זה לא רק שיר של אהרן רזאל - זאת עובדה קיומית ושורשית עבור כולנו.