בהיותי מורה עד לפני כחמש שנים כאשר הגיעו לבית הספר החוברות לקראת יום הזיכרון ליצחק רבין, הקפדתי לשלוח מכתב גלוי לשר החינוך ולפרט בו מה אני מתכוון לעשות ביום זה. בשנת תש"ס כתבתי לשר החינוך יוסי שריד כדלקמן:



לצערי התברר שאנו באמת טיפשים גמורים. יום הזיכרון לרבין הפך לסמל, על אף כל האסונות שהאיש הרע הזה הביא על עם ישראל

"כמחנך בגיל התיכון קיבלתי את הנחיות המשרד בצירוף הוראות החוק ליום הזיכרון ליצחק רבין. בהנחיות אלו אנו המורים מצווים להעלות את זכר מורשתו של יצחק רבין ויחד עם זאת להעמיק בחינוך לדמוקרטיה. דומני שאתה כשר החתום על הוראות אלו חומד לצון או שאתה חושב אותנו לטיפשים גמורים".

ובהמשך:

"במצב זה, ביום הירצחו של רבין, לא נותר לי אלא לחנך בדרך השלילה. אומר לתלמידי: 'ראו לאיזו מערבולת נכנסת מדינה כאשר ראש ממשלה מרמה את בוחריו, מזלזל ופוגע בגסות דבריו במתנגדים לו  ומשתמש בשוחד כדי לזכות ברוב טכני בכנסת, רוב מדומה ולא רוב העם (תפקיד סגן שר לאחד ומיצבושי לשני). וכל זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם כלבי השמירה העיתונאים אשר לא נרדמו, אלא פשוט דאגו לחסות את הערווה בעזרת נביחות קולניות לעבר האופוזיציה".

לצערי התברר שאנו באמת טיפשים גמורים. יום הזיכרון לרבין הפך לסמל, על אף כל האסונות שהאיש הרע הזה הביא על עם ישראל. "המזרח התיכון החדש" שהבטיחו לנו חותמי הסכמי אוסלו הפך למזרח תיכון אדום מדם. התברר שמדינת ישראל הקימה את רשות הטרור הגדולה והמאורגנת בעולם, מימנה אותה בכסף וציידה אותה בנשק. במבצע "חומת מגן" נאלצנו לחזור לרוב הערים מהם יצאנו "ברוב שמחה", במחיר של דמים. אלפי הרוגים ופצועים וערעור יסודות הקיום של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, זהו פועלו האמיתי של רבין. הסיוט לא הסתיים, ועדיין אנו משלמים במחיר דמים את מחיר הבגידה.



החינוך ל"מורשת רבין" עליה גדלים ומחונכים ילדי ישראל, הוא הרסני. מורשת רבין המכילה שנאה ליהודי ארץ ישראל וצפצוף על זכויותיהם הבסיסיות, הצליחה. רבין היה זה שקרא "אויבי השלום" והשווה לחמאס את מי שהזהירו אותו מפני הסכם הדמים של אוסלו. הוא זה ששלח את שוטרי משטרת ישראל לפצח באלות את ראשי מתנגדיו הפוליטיים, כפי שעשתה אימו לגיבורי המחתרות. הח"מ חווה זאת על בשרו וראשו. חינוך זה כפי הנראה איפשר את ביצוע הפשע הנורא של גירוש אלפי יהודים מביתם, ומסירת בתיהם לאויבי ישראל.





אנו ההורים שמקבלים כגזרת גורל את השתתפות ילדינו בטקס לזכרו של מי שפשע נגד עם ישראל בצורה כל כך חמורה והביא עליו את אסון אוסלו וגרורותיו

אנו המורים והמנהלים בבתי הספר שמקבלים כל שנה חוברות זיכרון אלו ומאפשרים להם להסתובב בבית ספרנו. אנו ההורים שמקבלים כגזרת גורל את השתתפות ילדינו בטקס לזכרו של מי שפשע נגד עם ישראל בצורה כל כך חמורה והביא עליו את אסון אוסלו וגרורותיו. אנו בשתיקתנו הופכים להיות שותפים.

הגיע הזמן להשתחרר. די לשתיקה המאפשרת למנגנון ההסתה של משרד החינוך לחדור לחיינו ולמוחות ילדינו.

אני מציע לכל המנהלים ולמורים בבתי הספר לקחת את החוברות שמגיעות בימים אלו לחדרי המורים, ולשלוח אותם אלי. במידה ותצטברנה כמות ראויה של חוברות, ניקח את החוברות ומול מצלמות התקשורת נניח אותם במכולה למחזור נייר, כדי שלפחות יוכלו להפיק מהם איזה שהיא תועלת. צעד מתריס זה הוא צעד חשוב בתחושת השחרור מכבלי שטיפת המוח בה מצויים אנו וילדינו. ישנם מנהלים, מורים ותלמידים רבים החשים בעיוות הנורא סביב פסטיבל רבין הנערך כל שנה, אך חוששים להביע זאת בקול.

המצטרפים ליוזמה יסבלו אולי בתחילה ממכתבי איום של מפקחים וניסיונות שונים לפגוע בבית ספרם, אך יזכו לעצמאות ולחופש מחשבתי שכל כך חסר לנו היום.

הכתובת למשלוח החוברות: מיכאל פואה מצפה נטופה ד.נ גליל תחתון 15295.