שופטים בלי חמלה
שופטים בלי חמלה

עוד שבוע מלא בדרמות בבית המשפט העליון. עוד פסיקה, כמו תמיד, שאם נודף ממנה ריח של חרדים, היא חייבת להסתיים נגד ציבור בני התורה. זו מדינת ישראל וזו מערכת המשפט שלה. תמיד ניהלה מערכת המשפט את המאבקים נגד החרדים, וכך תמיד היא תנהג.

השבוע היה זה הפסק על הפסקת הבטחת הכנסת לאברכים, החל משנת התקציב 2011. עוד גזירה. והנימוקים, כמובן, שילכו לעבוד ואז יהיו זכאים להבטחת הכנסה. אז בואו ונוריד את המסכה מהשופטים הנכבדים.

שופטים נכבדים, אתם חסים כל כך על כבוד הילד וחירותו, על פרנסה בכבוד, וידכם, כמובן, רועדת כשאתם שומעים, חלילה וחס, על ילד ערבי בכפר ההולך יחף ואין לו מה לאכול. כמה זה נוגע ללבכם. וכמובן, למשפחה הערבית אתם תדאגו להבטחת הכנסה, גם אם הם עוינים את ישראל, ובוודאי הם לא שירתו בצה"ל. אוי, כמה שאתם תדאגו לרווחתם. פסקי הדין שלכם ממש נוטפים צדק חברתי. אתם ראויים לכל ברכה ותהילה, וכמובן אתם מקבלים אותם בכפל כפליים מחבריכם ואוהדיכם הנמרצים בכלי התקשורת.

מכובדיי השופטים, אז הסבירו לי בבקשה, אני הקטן שאיני מצליח להבין אתכם: מדוע כשמדובר בחרדים אין זכויות, אין דאגה לרווחת המשפחות. ההפך. את פת הלחם אתם לוקחים מהם, והסיבה, כמובן, שילכו לעבוד. באמת, זו סיבה המצדיקה שילדים יישארו ללא חלב ולחם. לשופטי הבג"ץ הפתרונים.

פעם שמעתי הרצאה מרתקת של תזונאי על תזונה לילדים, והוא אמר בזו הלשון: מי שמונע אוכל משביע מילד, הוא רוצח לו גם את הגוף וגם את הנפש. אותו ילד יהיה חולה בעתיד והוא אינו מרוכז בלימודיו, וזה ישפיע עליו כל ימי חייו.

לצערנו, שופטי הבג"ץ איבדו את החמלה לילד החרדי. טוב להם שהם רעבים. הם רוצים שהוריהם לא יבטיחו את הכנסתם, שהרי הבטחת ההכנסה נועדה לתת ביטחון כלכלי מינימלי לכל משפחה, ובזה שופטי הבג"ץ פגעו

חלילה, שלא יאשימו אותי בהסתה שכזו נגד שופטי הבג"ץ, אבל בהחלט הם – השופטים חייבים לתת לנו את התשובות, האם הם מוכנים לקחת את האחריות הכבדה הזאת בנטילת הלחם והחלב מאותו ילד חרדי, והכול כדי שהתורה תיפסק בארץ ישראל. תראו לאיזו נבזות הגענו.

לצערנו, שופטי הבג"ץ איבדו את החמלה לילד החרדי. טוב להם שהם רעבים. הם רוצים שהוריהם לא יבטיחו את הכנסתם, שהרי הבטחת ההכנסה נועדה לתת ביטחון כלכלי מינימלי לכל משפחה, ובזה שופטי הבג"ץ פגעו.

טוב, אבל זו לא הפעם הראשונה ששופטי בג"ץ נוהגים כך כלפי הציבור החרדי, ונראה כי היא גם לא תהיה הפעם האחרונה. שוב התחושה שלנו – ציבור יראי ה' – כי בכל מה שקשור לציבור החרדי בג"ץ נגד, וגם אם מחר בבוקר יעתרו נגד החרדים שאוכלים סלט עם עגבניות, שופטי בג"ץ יכריעו, כמובן לאחר עשר שנים, כי אסור לחרדי לאכול עגבניה.

לסיום, כבוד השופטים הנכבדים: בפסיקתכם טענתם כי הסיבה לביטול הבטחת ההכנסה היא השוויון. היות שהסטודנטים אינם זכאים להבטחת הכנסת והם לומדים, כך גם החרדים שלומדים לא יהיו זכאים. אם כן, הבה נעשה עסקה: אותם כספים שהמדינה משקיעה בסטודנטים, היא תשקיע בבחורי הישיבות. כולל מבני פאר, השתתפות בשכר לימוד, מענקים והלוואות. וכן על זה הדרך גם לגבי החינוך הכללי והחינוך החרדי, אנו רוצים שוויון מלא. ברור לכולנו שבג"ץ לא יכפה על המדינה להשוות את תלמידי הישיבות לסטודנטים או את החינוך החרדי לחינוך הממלכתי, והשוויון שעליו דיברו בהחלטתם השבוע הוא עוד תירוץ בעטיפה האכזרית של יפי הנפש. אלו הם שופטיך ישראל. 



(מתוך "יום ליום")