על סף ייאוש...המקדש השלישי בדרך

ואל תגידו שאין ייאוש בעולם. כי יש. עובדה.

תלוי איך אתה מפרש את המשפטאין על רבנו!
כמו שהוא כפשוטו- הוא לא נכון.המקדש השלישי בדרך

כי יש. 

כפשוטו-צודקאין על רבנו!
אז המשפט הזה לא נכתב כפשוטו??המקדש השלישי בדרך


הקטע שזה לא כפשוטולהיות בשמחה!!!


למה כותבים משפטים שהמשמעות שלהם היא לא מה שכתוב באמת?המקדש השלישי בדרך

עובדים עלינו?

תחשוב טוב על המשמעותלהיות בשמחה!!!

זה הרי לא הגיוני שיגידו לך שאין יאוש, זה כמו להגיד שאין יצר הרע, יש פה משהו אחר.

אני במחשבה ראשונה חושבת שזה כביכול צעקה של רבינו שאומר לא להתייאש

אז שיגיד לא להתייאש. המשפט "אין ייאוש בעולם כלל" אומר שאין.המקדש השלישי בדרך

וזה לא נכון.

אומרים, רבינו צעק בקול גדול אין שום יאוש...להיות בשמחה!!!

לפחות ככה אומרים בשיר.

יכול להיות שיש עוד םירושים אני אומרת את הפשטות

הוא צעק שאין שום ייאוש? אבל יש!המקדש השלישי בדרך


הוא צעק שאין שום יאוש- שלא צריך להתייאש, אני אומרת מעצמילהיות בשמחה!!!


זה לא הפשט של המילים, נכוןלהיות בשמחה!!!


לא, אני רואה את זה הרבה אצל רבינולהיות בשמחה!!!


מי זה רבינו? הוא הרב שלך... אם הוא לא הרב של כולםהמקדש השלישי בדרך

אז למה רבינו?

כי זה הכינוי שלו וככה אני קוראת לו,להיות בשמחה!!!

סליחה אם זה מפריע

הוא לא הרב של כולם... לא יודע למה הדביקו לו את הכינוי הזההמקדש השלישי בדרך


טוב סליחה ומחילה, לא יודעת, למדתי ממנו המוןלהיות בשמחה!!!

ואני קוראת לו רבינו. שוב, מצטערת

ללמוד ממנו המון זה מעולה.המקדש השלישי בדרך

הטרוניא היא לא מכוונת אלייך אישית. אין מה להתנצל. אלא לכל מי שמכריח כביכול את כולנו להיות תלמידים שלו ע"י הכינוי שלו "רבינו". הוא רב של מישהו? מעולה! אז הוא הרב שלך, שלו, אבל לא רבינו!

טוב, זה כמו הרבי, כשאומרים הרבי יודעים למי זה מכווןלהיות בשמחה!!!


נכון... אבל זה כי הוא רבי.המקדש השלישי בדרך

אומרים שהוא רבי. לא אומרים שהוא הרבי של כולם. "רבינו"

ה- רבי, אבל לא נתווכח על זה כילהיות בשמחה!!!

אני לא יודעת לענותחצי חיוך

הוא באמת ה-רבי...המקדש השלישי בדרך

אבל זה בעצם חתוך. הרבי מנדבורנה. הרבי מגור... 

ממ.. יפה, לא חשבתי על זה. תודהלהיות בשמחה!!!


רואה הרבה מה? שהוא כותב משפטים שהם לא כפשוטם?המקדש השלישי בדרך


כן, יש דברים שאני עדיין צריכה לבררלהיות בשמחה!!!


כמו בכל תורה, צריך ללמוד ולעמול כדי להבין...מלכות דקדושה

באמת בתורות רבי נחמן זה מופיע יותר. ליקוטי מוהר"ן הוא ספר אחד הקשים להבנה...

יש לא מובן, ויש לכתוב משהו אחר...המקדש השלישי בדרך

זה לא אותו דבר

 

מזתומרת לכתוב משהו אחר? כלומר שקר?מלכות דקדושה


סוגשל...המקדש השלישי בדרך

הוא אומר שאין ייאוש בעולם כלל, ויש!

שוב, אם אתה בראש מתמטי של הוכחות עומדות,מלכות דקדושה

אין למה לנסות להסביר... כי אנחנו לא באמת מבינים, כי הרי יש. אבל גם מי שרוצה לקבל, יהיו הוכחות מספיקות שיספקו אותו. וגם, בכלל לא הכל אנחנו מבינים. איך אנחנו יודעים שהתורה היא אמת? איך יודעים שיש אלוקים? ובכל זאת מאמינים לרבנים שמנחים אותנו בדרך. רבי נחמן הוא הרב שלי. לכן אני מאד משתדלת להאמין לדברים שהוא אומר, גם אם זה נראה הכי הפוך מהמציאות, ובמקביל לנסות להבין בשכל המצומצם שלי איך זה כן הגיוני. והאמת? לרוב אני לא מבינה. אבל משתדלים להאמין...

אנחנו לא מבינים. אבל פה זה לא נכון. מה לעשות?המקדש השלישי בדרך

גם למה שרבנים אומרים צריך להיות הגיון. 

אם רב רנדומלי ככל שיהיה, יגיד לי לטוס לחו"ל, לקבר, ועוד בראש השנה- דווקא ביום שהכי צריך להיות בארץ ישראל, בארץ של הקב"ה שאותו ממליכים. אז אקשיב לו? לא. כי זה לא הגיוני בשום צורה שהיא! 

אוקיי. נקודה רגישה. אני הכי לא מבינה בזה בעולם.מלכות דקדושה

אין לי מה לענות לך על זה. אני הכי בעולם מחוברת לארץ הקודש, וגם לי זה נראה הזוי מאד. פה המקום לציין שאני ממש רק בתחילת דרכי בהתקרבות לרבי נחמן. אני לא מבינה בזה בכלל בכלל. 

הלוואי שידעתי לענות, הלוואי שהייתה לי תשובה לעצמי. אין לי. 

אמרת שגם למה שרבנים אומרים צריך להיות הגיון. וכל מה שרבנים אומרים באמת הוא הגיוני? תגיד, זה שיש אלוקים בעולם זה הגיוני? הגיון הוא משהו שמסוגלים להבין בשכל המצומצם שלנו. וכן, יש דברים שאנחנו לא מסוגלים להבין. יש דברים מעבר. אם הכל היינו מבינים, לא הייתה שום משמעות לאלוקים, לבורא, לנצח. שום משמעות. כל היופי פה זה להבין שאני לא מבינה כלום. שאני רק יודעת שזו האמת, אבל לא מבינה למה ואיך.

שום טענה לא יכולה לענות על זה.המקדש השלישי בדרך

זה יש הקב"ה בעולם? ודאי!!! מאד מאד הגיוני. לא הכל אנחנו מבינים. אבל זה לא- לא הגיוני.

 

תגיד, כל הברסלברים שטסים לאומן בראש השנה נראים לך פסיכים?מלכות דקדושה

שלא מבינים מה שאתה כן מבין? כלומר אם יש כל כך הרבה אנשים שעושים משהו, מן הסתם גם יהיה הסבר שיניח את הדעת למה שהם עושים. 

אם אתה כל כך נגד ולא רוצה לדעת על שום טענה שעונה על זה, שום דבר גם לא באמת יספק אותך.

וואו, אתה חושב שזה שיש השם יתברך זה הגיוני. אשריך. ממש. אפשר שתסביר לי למה זה הגיוני?

ודאי! חלקם עובדים ע"ז, ועצם הטיסה מנוגדת לקב"ה.המקדש השלישי בדרך

איך אפשר להסתכל על העולם ולא לראות הקב"ה בכל דבר!

עם זה אני מסכימה איתךלהיות בשמחה!!!


עובדים ע"ז? איי. כואב לי.מלכות דקדושה

לשון הרע על ציבור כל כך גדול. 

אפשר הסבר? מזתומרת ע"ז? למה עצם הטיסה מנוגדת להשם יתברך?

לא כולם אבל יש כאלהלהיות בשמחה!!!

שבהחלט הופכים את זה לע"ז בהתייחסות שלהם לצדיק.

אסור לצאת מהארץ

ודאי.המקדש השלישי בדרך

לעבוד את רבי נחמן במקום את הקב"ה. 

להתפלל אליו, ועוד אחרי שנפטר. לצאת מארץ הקודש בשביל להתפלל לאדם שמת. 

זה ע"ז.

 

למה הטיסה מנוגדת לקב"ה? 

כי הקב"ה בחר בארץ ישראל. אמר ליצחק לא לצאת גם במחיר של רעב. לשם חזרנו אחרי כל הגלויות. פה הוא משרה את השכינה. 

ואז בגלל רב שנפטר לעזוב הכל כדי להתפלל אליו?!

מנוגד לקב"ה.

וואו. אני לא יודעת מה לענות.מלכות דקדושה

יודעת שבשבילי רבי נחמן הוא מקשר להשם יתברך. ממש לא עובדת אותו במקום את השם יתברך. 

מפה אני יכולה להבין שאתה מתנגד קשות להתפלל בקברי צדיקים?

 

אוקיי, אני מבינה. מחוברת בכל עצמי ובשרי לארץ הקודש. הלוואי שיום אחד אצליח להבין באמת למה רבי נחמן התכוון...

תיקון הכללי ככלי התקשרות לקב"ה-מעולה.המקדש השלישי בדרך

אבל להתפלל אליו?! גוואלד! לאן הגענו?! ועוד הוא נפטר- אז בכלל! דורש אל המתים... ויש הרבה כאלה. מהכירות אישית... חבל לי עליהם!

 

קשיא גדולה על רב שאומר לתלמידים שלו לבוא להתפלל בקבר שלו, לצאת לחו"ל ועוד בראש השנה. 

הזוי ביותר.

אם יש כאלו שמתפללים אליו, לא יודעת מה להגיד. חבל לי עליהם.מלכות דקדושה

אולי יותר מבקשים שיעורר רחמים מלמעלה?

 

אין לי יותר מה לענות לך, הלוואי שהיו לי יותר תשובות. ובכל זאת, תודה. חידדת לי נקודות. וזכיתי לשמוע ממך דיבורים קדושים ויפים.

 

ואגב, אם ככה אתה בייאוש, אז מה בעלייה... אשריך צדיק! באמת!!!

מבקשים רחמים ממנו? שנפטר?המקדש השלישי בדרך

מה יותר טוב מלדבר עם הקב"ה בעצמו! 

 

שטויות...

אתה לא מאמין בלהיות בשמחה!!!

ללכת להתפלל על קיברי צדיקים?

 

ממ.. יש כזה רב שאומר אתלהיות בשמחה!!!

זה כאילו? כי התווכחתי על זה כאן עם עוד מישהו.

למה אתה לא מאמין בזה?

ממ. עוד נקודה.מלכות דקדושה

צדיקים במיתתם קרויים חיים. אין לי שום כוונה להתווכח על זה.

 

 

שום שטויות!

מה זה קרויים חיים?המקדש השלישי בדרך

תורתם חייה. כי היא נשארה ותשאר לעד. 

 

גם. וגם חיים. לא מתים. יש מדרשים על זה בגמרא.מלכות דקדושה

לא אני אמרתי. הרב ארוש שליט"א. ושוב, אין לי כוונה להתווכח על זה.

 

ובכל זאת, אני כן מאמינה בלהתפלל בקברי צדיקים. יש בזה קדושה מסויימת. ברור שהכי טוב לדבר עם השם יתברך. אין שאלה. אבל עדיין... וכיוון שאנחנו לא מסכימים על זה, אין עניין לדוש בזה עוד...

קברו אותו בחיים?! המקדש השלישי בדרך

איזו קדושה? 

למה לכהן אסור להכנס לקבר? כי הוא מטמא...

יש דברים שאנחנו לא מבינים.מלכות דקדושה

ושוב, אין עניין לדוש בזה עוד.

(קדושה אולי לא המילה הנכונה. יותר קרבה.)

זה נכון.המקדש השלישי בדרך

קרבה למה? 

להשם יתברך.מלכות דקדושה

צדיקים הם מקשרים בין הדור לקב"ה. אולי אתה לא מאמין בזה... וזה אותו עניין גם בקברי צדיקים.

ודאי שצדיקים קרובים לה'!המקדש השלישי בדרך

אז ע"י התקשרות לצדיק אפשר להתקרב לה'! אבל זה כשהוא חי...

אחרי שהוא נפטר, הקבר מטמא... הצדיק נשאר קדוש. לא הקבר.

אוקיי. אנחנו חוזרים על עצמנו.מלכות דקדושה

באמת אין עניין לדוש.

ואין לי מה לענות, מה שהיה לי עניתי.

אשרייך שאת לא הופכת את זה למה שאחרים הופכים את זה.המקדש השלישי בדרך

שתזכי להתקרב לקב"ה באמת ולא להסחף לרע.

אמן. כנ"ל לך.מלכות דקדושה


תודה לך. באמת.מלכות דקדושה

חידדת לי נקודות.

ואתה אומר הרבה דברים יפים.

לילה טוב.

אשריך צדיק

די עם הצדיק. לא קשור אלי.המקדש השלישי בדרך

לילה טוב.

ועמך כולם צדיקים.מלכות דקדושה

אבל מבינה. הייתי במצב הזה יותר מדי פעמים.

 

ובכל זאת, פוטנציאל של צדיק יש לך ועם זה לא תתווכח! אחרי כל מה שאמרת היום... אין וויכוח.

 

ואתה תעלה מכאן מעלה מעלה ותתקרב להשם יתברך באמת ותהיה צדיק. אמן.

חח.. כשאמרתי את זהלהיות בשמחה!!!

למורה שלי היא אמרה לי שהפירוש הוא ועמך כולם צודקים

פה זה באמת נכון, תכלס כולנו צודקים, כל אחד מכיוונו

וואו, כיוון יפה! תודה על זה.מלכות דקדושה


ממ.. במקרה הזה כן,להיות בשמחה!!!

אבל לא תמיד

לא כולנו צודקים. ממש לא.המקדש השלישי בדרך

לא צודק להגיד על זה שזה טוב. בשום אופן.

זה מה שאמרתי להלהיות בשמחה!!!

אבל היא אמרה לי שזה כתוב איפושהו

גם אני אכתוב משהו...המקדש השלישי בדרך

לא יכול להיות שכולם צודקים.

אני אמרתי להלהיות בשמחה!!!

שגם הרפורמים הם יהודים והם לא צודקים, ממש לאא!

נכון...המקדש השלישי בדרך

לגביי היותם יהודים- לא סגור על זה. הוציאו עצמם מהעדה.

אבל זה לא קשור... חכמה בגויים-תאמין!

אבל לא כולם צודקים...

בתכלס הם יהודיםלהיות בשמחה!!!

אני לא ככ יכולה להגיד לך משהו בנידון כי אתה הרבה יותר בקיא ממני ואתה יודע יותר ממני אז...

לא בקיא ולא כלום.המקדש השלישי בדרך

אומרים שהוציאו את עצמם מכלל ישראל.

אבל לא קריטי...

ההמ ההמ, "לא בקיא בכללל"להיות בשמחה!!!


טוב, ולא נתווכח על זה עכשיולהיות בשמחה!!!


מממ... הלוואיהמקדש השלישי בדרך

בינתיים- כלום.

יקרה! אל תתייאש;)מלכות דקדושה

הלוואי על כולנו.

 

ואתה מעם ישרואל! ברור שזה יכול להיות!

איזו קדושה? של הצדיקלהיות בשמחה!!!

הוא בכל זאת צדיק והקדושה שלו נשארת וממשיכה להשפיע.

ולהתפלל על קיברי צדיקים זה לא תחלופה לדיבור שלי עם ה', ממש לא, זה כי הם יכולים לפעול, הם קרובים לה', וגם הם צדיקים אז אז התפילה שלהם היא יותר.

אז למה לדבר איתם ולא עם ה'?המקדש השלישי בדרך

ומה זה דורש אל המתים? הרמב"ם כותב. לא אני.

אז למה לכהנים אסור להכנס לקבר של הצדיק אם הוא קדוש?!

זה לא סותר,להיות בשמחה!!!

זה לא אומר שאני לא מדברת עם ה' יתברך, זה בכלל לא קשור, אני עושה השתדלות, זה כמו שמשהו צריך איזה ניתוח והוא רוצה רופא מסויים שהוא טוב בזה והוא מפורסם, מה הוא עושה? מדבר עם הרופא בעצמו? בד"כ לא, יש אנשים שמבקשים בשבילו, למה? כי הם יותר קרובים והם יכולים להשפיע עליו ולבקש והסיכויים שהוא יסכים יותר גבוהים.

 

מקווה שהצלחתי להסביר את מה שרציתי להגיד

הוא מדבר עם הרופא.המקדש השלישי בדרך

אבל. אחרי שהרופא יצא לפסיה? או שהוא מת? אז הוא ממשיך להועיל כשמדברים אליו? לא...

חח... לקחת את זהלהיות בשמחה!!!

למקום שזה כבר לא יכול להיות משל ונמשל, תפילות במקרה הזה הם לא כמו ניתוח (וואי ניראלי סיבכתי את עצמי תנסה להבין אותי טוב?)

תפילות יכולות להעשות גם כשהצדיק למעלה.

רחל אימנו, היא התחננה לפני ה' יתברך בשבילנו ומאז יש עניין ללכת לקבר רחל כדי שתתפלל בעדנו

^^^מלכות דקדושה

הסברת טוב.

אני בדקתי את זה והרב התכווןלהיות בשמחה!!!

בכלל למשהו אחר.

הרב נולד בר"ח ניסן שזה בעצם ראש השנה לפי התורה וזה גם ראש השנה שלו כי הוא נולד ולכן הוא אמר "ראש השנה שלי עולה על הכל" הכוונה לא היתה לראש השנהשלנו אלא בלפי התורה, זה יותר מסתדר לי מאשר שהרב יגיד לטוס אליו בראש השנה

א. הרב שלך. לא רבינו. הוא לא הרב שלי.המקדש השלישי בדרך

ב. טיפה יותר הגיוני. אבל עדיין. לטוס לחו"ל, בשביל קבר. 

אין שום הגיון בדבר הזה.

ממ.. לפי דעתילהיות בשמחה!!!

בחלק ממה שאמרת אתה צודק ואני אישית קשה לי עם הקטע של היציאה מהארץ, אבל בכל זאת הרב אמר אז כאילו צריך קצת יותר להזהר במה שאנחנו אומרים.

בדורנו אנחנו לא באמת יודעים למה הוא התכוון, אני חושבת שהוא אמר לבוא לקברו לאנשים שנמצאים בחוץ לארץ וצריכים אותו, אני לא חושבת שהוא התכוון לאלה שנמצאים בארץ.

 

סתם להבהרה, יש סיפור על איזה חסיד שלו שרצה לדעת מה באמת הדרך של הרב כי יש ככ הרבה דעות בתוך העניין הזה, קיצר בסופו של דבר התגלה לו שאף אחד היום לא יודע למה הוא התכוון בדיוק.

רבי נחמן הוא עמוק ויש הרבה דברים לא מובנים שצריכים עיון ובדיקה.

קיצר...

על מה להזהר? כי הוא אמר?המקדש השלישי בדרך

אז מה. ואם רב יגיד לי לקפוץ מהחלון?

אם זה מה שהוא אומר, אז תימא גדולה מאד עליו.

 

אם הכוונה רק לבני חו"ל- אני נושם הרבה יותר לרווחה. 

אבל עדיין.. שרב יגיד למשהו לבוא להתפלל לו על הקבר? 

דורש אל המתים...

כן צריך להזהר גם אם דבריולהיות בשמחה!!!

לא מקובלים, הוא צדיק גדול ואנחנו מחוייבים להזהר.

 

יש המון רבנים שאומרים את זה שמי שיבוא להתפלל על קיברם הם יפעלו בשבילו ב...

הוא היה רב גדול וצדיק ענק.המקדש השלישי בדרך

אבל אם אומר דברים לא טובים- אז הם לא טובים. נקודה.

חבל...

אתה לא מבין אותו!להיות בשמחה!!!


נכון. ובכל זאת. בגלל זה אנשים משתגעים.המקדש השלישי בדרך

עובדים ע"ז ויוצאים מהארץ...

הוא לא אשם!להיות בשמחה!!!


לא אמרתי שהוא אשם. אמרתי שהדברים לא טוביםהמקדש השלישי בדרך


זה לא אומר שהואלהיות בשמחה!!!

אומר דברים לא טובים

הוא אמר את הדברים הלא טובים האלה.המקדש השלישי בדרך


לא, הוא אמר דבריםלהיות בשמחה!!!

ואנשים הפכו אותם לזה.

אתה חושב שהוא לא ידע שאסור לצאת מהארץ? אתה חושב שהוא לא יודע מזה ארץ ישראל? הוא אמר כי יש לו כוונה, הוא יודע מה הוא אומר, אני לא מבינה כי אף פעם לא שאלתי אותו ואני לא בדרגה של להבין בעצמי

אז יש אמרה שיצרה ע"ז ויציאה מהארץ. זה רע.המקדש השלישי בדרך

נקודה.

כוונות בתפילה...

כל בנאדם יכול להפוך אתלהיות בשמחה!!!

הרב שלו לע"ז, זה לא קשור אליו, הוא אמר את דבריו שהם דיברי אלוקים חיים

אבל הוא אמר את זה בצורה כזו שתובן ככה.המקדש השלישי בדרך

אם היה אומר שאסור לצאת מהארץ? היה אפשר להבין מפה שהוא רוצה שיצאו מהארץ להתפלל בקבר שלו? לא. 

 

ויש עוד רבנים שנוסעים אליהםלהיות בשמחה!!!

כדי להתפלל על קיברם: הבעש"ט, רבי לוי יצחק, רבי אלימלך

אבל הם לא אמרו לעשות את זה.המקדש השלישי בדרך

צריך לשים לב שלא יהיה דורש אל המתים.

אנשים משתגעים בגלל המון דברים.מלכות דקדושה

ולאנשים אחרים זה גורם לדברים טובים. לכל דבר יש צדדים טובים ויש רעים.

אדם בוחר איזה לקחת, את הטוב או את הרע.

נכון. וזה יצר רע.המקדש השלישי בדרך


היצר הרע הוא שרע פה, לא מה שרבי נחמן אמר לכתחילה!מלכות דקדושה


אז האמרה פתחה פתח ליצר הרעהמקדש השלישי בדרך


זה לא אומר שהיא רעה! כל דבר בעולם יכול לפתוח פתח ליצר רע.מלכות דקדושה


אמרה שקוראת לעשות רע- היא רעה.המקדש השלישי בדרך


ואיך אתה, שלא הגעת לרמה שלו, יודע בוודאות להגיד שזה לא טוב?מלכות דקדושה


לעבוד ע"ז נמצא בקונצנזוס שזה רע.המקדש השלישי בדרך

לצאת מארץ הקודש- ודאי שזה רע. הקב"ה אמר את זה במפורש. ועוד כשהיה רעב.

 

לכל דבר יש שני צדדים...מלכות דקדושה

גם את התורה אפשר ללמוד ולצאת כופר. והתורה היא הטוב המוחלט.

נכון...המקדש השלישי בדרך

אבל לא טוב לעשות את זה. וזה לא הופך את ההבנה הזו לטובה. גם אם היא יצאה מהתורה

לפי הכוונה של רבינו אין יאושלהיות בשמחה!!!


^^פועל במה
תרגיש חופשי להתייאש.
יש ייאוש. אדם יכול לבחור להתייאש. אבל מכל מקום אפשר לקום.מלכות דקדושה

בסופו של דבר הבחירה בידיים שלנו. ומכל מקום וכל מצב, גם במצב הכי הכי נמוך, אפשר לקום ולהתקרב להשם יתברך. אז בעמוק של זה, אין ייאוש, כי מכל מקום אפשר לקום... 

יכול להיות שעכשיו אתה לא במצב של לשמוע את זה. ומה זה מכל מקום? עובדה, אני לא יכול! אבל זו האמת. וצריך לעבוד הרבה כדי להאמין בה ולקיים אותה. אבל הכל בר בחירה...

אני יכולה לנסות להביא מקורות מרבינו שמסבירים את זה אולי יותר... אם רוצים. רבינו לא אומר דברים סתם, ונכון שבפשוט של זה זה נשמע שקר, אבל זו האמת העמוקה הכי גדולה בעולם. 

חזק ואמץ.

ודאי שאפשר לקום ולצאת מהייאוש מכל מצב.המקדש השלישי בדרך

אבל לא נכון לומר שאין ייאוש בעולם כלל. כי זה יש.

אם אפשר לצאת מתוכו, אז בסופו של דבר הוא לא קיים...מלכות דקדושה

אני לא חושבת שנכון להידיין על הפשט של המשפט. כי בסופו של דבר זו לא הנקודה. מי שרוצה להתייאש, יכול למצוא סיבות לכך שייאוש קיים גם אם לא היה דבר כזה בעולם. ולדעתי רבינו התכוון שלעולם לא נחשוב שהייאוש הוא המצב האחרון. הטוטאלוסט. כי הוא לא. שלעולם לא נחשוב שהוא סופי ואי אפשר לנצח אותו, כי אפשר ועוד איך.

הגדרה של ייאוש היא שמתייאשים לגמרי ממשהו, מוותרים, מרימים ידיים. ובגלל שתמיד אפשר לקום, אז הוא במובן מסויים לא קיים...

אז כן, אם רצית להוכיח שייאוש קיים, סבבה. הוא קיים. אבל הוא לא המצב הסופי.

ואגב זה מדהים שאתה אומר שוודאי שאפשר לקום מהייאוש בכל מצב. אין הרבה אנשים שבטוחים בזה כל כך. אשריך!

ודאי שאפשר לקום. מכל דבר. אבל אין ייאוש בעולם כלל זה לא נכוןהמקדש השלישי בדרך

כי יש ייאוש. זה שהוא לא הנקודה האחרונה לא אומר שהוא לא קייםץ

סבבה.. תמיד אפשר להתווכח על התיאורטי...מלכות דקדושה

אם זו המטרה של הוויכוח- סבבה. יש. הוכחת. הכל טוב  

רק לא להתייאש, כי תמיד אפשר לקום! בהצלחה... אפשר ליפול. כל אחד נופל. אבל אחר כך גם לקום

אבל התייאשתי כבר.המקדש השלישי בדרך

יכול לקום זה נכון. 

אבל זה לא סותר שהתייאשתי. או לא להתייאש כי יש אופציה לקום.

כל החיים הם מלחמה. נופלים וקמים. כל אחד מתייאש.מלכות דקדושה

אבל אסור לחשוב שזה המצב הסופי, המוגמר... התייאשת. קורה. עכשיו צריך לקום. להתפלל חזק חזק לטאטע שיעזור לך לקום, שייתן לך כח לעמוד בזה שוב. 

לא באתי להתווכח עם זה שהתייאשת. זו המציאות. מכיוון מסויים. אבל לא מתווכחת עם זה. אבל עכשיו צריך לראות מה הלאה... בסופו של דבר האידיאל הוא לא להתייאש אף פעם. אנחנו לא בדרגה כזו. אנחנו אנשים פשוטים ששואפים לגדול. אז מתייאשים. לפעמים. קורה. אבל תמיד תמיד ממשיכים וקמים... אדם לא יכול להרשות לעצמו במובן מסויים לא להמשיך...

לא תמיד צריך לקום... לפעמים טוב להתייאש.המקדש השלישי בדרך

אבל זה שאפשר לקום לא הופך את זה ללא קיים. בשום מובן..

מתי טוב להתייאש? לא חושבת שזה נכון...מלכות דקדושה

וסבבה, קיים.

לפעמים המצב הזה של להשבר עושה הרבה טוב.המקדש השלישי בדרך


איזה טוב הוא עושה? תן דוגמא...מלכות דקדושה


ממ.. וואי בתניא מדובר על זה אבללהיות בשמחה!!!

בקטע של העצבות, לא יודעת למה ניזכרתי בזה.

תכלס אתה צודק אבל זה לא טוב, אתה חושב שזה טוב אבל זה לא

כי דווקא מהייאוש האור הוא חזק יותר..המקדש השלישי בדרך

אז לפעמים טוב לרדת לשם כדי לעלות גבוה יותר

לא, אני לא חושבת שצריך להתייאש כדילהיות בשמחה!!!

להרגיש יותר.

לא יודעת אני חושבת שזה פשוט לא נכון, היאוש יכול להביא למצבים לא טובים, היאוש מכניס לעצבות (שזה פשוט אסור שיקרה!)

מתוך החושך רואים את האור הרבה יותר.המקדש השלישי בדרך

אני חושב שזה חובה לפעמים...

אתה צודק, מתוך החושךלהיות בשמחה!!!

רואים את האור יותר טוב אבל לא צריך לרדת לכדי יאוש בשביל זה.

אני חושבת שזה עצת היצר, כשאתה נכנס ליאוש אתה כאילו לא מאמין, זה יכול להיות גם לשניה.

זה לפחות לפי דעתי

לפעמים זה חשוב מאד לחוות גם את החושך.המקדש השלישי בדרך

חשוב מאד ונצרך.

אוף מצד אחד אתה צודק ואנילהיות בשמחה!!!

מסכימה איתך אבל מצד שני, כאילו לרדת לכדי יאוש? זה חושך מידי וזה לא טוב

לדעתי כן. ואז לקום! אבל חשוב להיות במקומות האלההמקדש השלישי בדרך

לדעתי.

מי אמר שתקום?להיות בשמחה!!!


כי אי אפשר כל החיים להשאר בחושךהמקדש השלישי בדרך


זה משפט מהמם. אשריך. שומרת.מלכות דקדושה


וואי, ממ.. נקודה למחשבה, יפה!להיות בשמחה!!!


חשוב לחוות את החושך. יש בזה משהו נכון.מלכות דקדושה

אבל לדעתי כשאתה נמצא בחושך, אתה לא רואה שום אור... אולי אתה רואה שאתה אבוד מרוב החושך, ובגלל שאתה כבר מודע לכך שיש אור, אז אתה רוצה לעלות. לא חושבת שמהחושך רואים את האור... מניסיון.

לא רואים. אבל כמגיע הזמן רואים אותו.המקדש השלישי בדרך

וזה חשוב.

כשמגיע הזמן? כלומר אתה אומר שבסופו של דבר אתה מתייאש, ותמידמלכות דקדושה

יגיע האור, בתזמון כלשהו. אני לא מסכימה. בתוך החושך לא רואים אור, והאור לא בא מתישהו לבד. 

אם אתה רוצה אפשר לעבוד כדי לגלות אותו מחדש. אבל לבד הוא לא יגיע... 

פפף, מתי זה טוב להתייאש? בחיים לאלהיות בשמחה!!!


אני חושב שכןהמקדש השלישי בדרך


וואי יפה!!!להיות בשמחה!!!


רבינו אצל רבינו הכל יפה!מלכות דקדושה


מה שנכון נכון!!להיות בשמחה!!!


על זה נאמרפיצוחית
שאם רבי נחמן היה בדור לימוד האלגברה וסיבוך המתמטיקה הוא לא היה אומר שאין יאוש.
חצי מצחיק חצי עצוב... אבל יש הוכחות. מי שרוצה, יש.מלכות דקדושה


טוב אזלהיות בשמחה!!!

תודה @המקדש השלישי בדרך חיזקת אותי וגרמת לי לחשוב יותר, אני עוד אברר ואבדוק, אשריך!

שנזכה לדעת ולהבין בדיוק מה ה' יתברך רוצה מאיתנו!!

 

אמן! שכוייח גדול.המקדש השלישי בדרך


זה כמובן תלוי בשאלה מה זה ייאושקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כי הרי הגמרא מדברת על ייאוש, אז איך יכול לבוא ר"ן מברסלב ולחלוק?

 

אלא שיש ייאוש שמשמעו - אני מוותר על X וממשיך בלעדיו, ויש ייאוש שמשמעו - אני תקוע, אי אפשר להתקדם בכלל והכל אבוד.

 

ובעצם, דווקא בגלל שיש את הראשון, אין את השני.

הפירוש הוא שאין שום סיבה להתייאשברגוע


זה לא מה שכתוב. אבל גם אם כן, זה גם לא נכון. יש מלא סיבות.המקדש השלישי בדרך


אני אדייק יותרברגוע

יש אנשים שמייאשים את עצמם, אבל באמת אין יאוש בעולם- אין שום מציאות של יאוש, אין שום מצב בעולם שא"א לחזור ממנו בתשובה.    אנשים חושבים שיש להם סיבות להתייאש, אבל הם טועים.

תראה פה:

גם הפליג מאד בגודל מעלת התשובה. ואפילו כשנופלים מאד חס ושלום וכל אחד נפל למקום שנפל רחמנא ליצלן אף על פי כן אסור ליאש עצמו כי תשובה גבוה למעלה מן התורה. על כן אין שום יאוש בעולם כי אם יזכה יהיו נעשין מעוונותיו ענין אחר לגמרי וכמו שאמרו חכמינו זכרונם לברכה (יומא פו שנתהפכין העוונות לזכיות ויש בענין זה סתרי נסתרות. רק הכלל שמכל הנפילות והירידות שבעולם רחמנא ליצלן יכולים לחזור אליו יתברך בנקל כי לגדולתו אין חקר (תהלים קמה, ג). והעיקר שהכל תלוי בו שלא יהיה מיאש עצמו מלצעוק אל ה' ולהתחנן ולהתפלל אליו יתברך תמיד.

 

איך אתה מבין את דבריו?

מבין מה הוא רוצה לומר.המקדש השלישי בדרך

אבל שום הוא חזר על זה. 

זה שיש דרך חזרה לא אומר שאין ייאוש. 

כלומר. יש ייאוש, אפשר ליפול ואפשר אח"כ גם לקום. 

אין ייאוש שאין ממנו דרך עלייה. 

אבל זה לא שאין ייאוש!

זה שאפשר לחזור ולעלות זה אומר שאין ייאוש?

כןברגוע

מה פירוש להתייאש מעצמך?

לחשוב שאין לך כבר סיכוי לקום מחדש, שאין לך סיכוי להשתנות.

ליפול בעבירות זה לא נקרא להתייאש.

אם ככה אתה מגדיר ייאוש- אז הבנתי... תודה!המקדש השלישי בדרך


יפה!להיות בשמחה!!!אחרונה


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך