~שרשורסוכות~משתדלת יותר

(מרדכי גרנביץ)

 

וַאֲנִי מָה? וְכִי עוֹמֵד אֲנִי בְּרוּחַ מְצוּיָה? 
וְכִי אֵינִי מִטַּלְטֵל לְעֵת מְצֹא? 
וּבְנָדְדִי תַּחַת כִּפַּת הַשָּׁמַיִם, 
לֹא שָׁפַךְ לִי רַבִּי קִיתוֹנוֹת עַל פָּנַי? 
וְעַנְנֵי כָּבוֹד הִקִּיפוּנִי וְיִשְּׁרוּ לְפָנַי הַמְּסִלָּה? 
וְנָחָשׁ וְשָׂרַף וְעַקְרָב לֹא הִכּוּנִי בְּאֶרֶס פִּיהֶם?
וּבְגָדַי בַּלּוּ
וְכַף רַגְלִי בַּצֵקָה
וְלֹא הִתְאוֹנַנְתִּי 
וּמִנֶּגֶד אֶת הָאָרֶץ לֹא רָאִיתִי
וּבְחִירָה אַחַת נוֹתְרָה בְּיָדִי 
בַּדְּרָכִים וּבַתְּלָאוֹת
אִם לְהִתְקַשֵּׁט בְּנוֹי סֻכָּה
מָשָׁל הַדֶּרֶךְ הִיא בֵּיתִי לַנֶּצַח

 

אתה @יחידי שלא מתייג לי

באדיבות @קריה יפהפיה שגם לא מתייג

@הנושמת

ו @כוסף ליוסף!! שממילא לא יכנס לכאן

@אנ''ש

 

(להגיד שהשתנה פה או לא?)

 

 

תודה לך משתדלת יותר


ונוסיףמשתדלת יותר

@אני מקליד... שכן מתייג לי

 

 

שאולי חזר לפה 

תיוג של כבוד |טיניני וכו|משתדלת יותר

@הנושמת

 

 

 

 

סוכות מה יהיה?!געגוע..
אולי נכתוב לפחות על סוכות תתפללו חזק
כי נתבקשנו:יחידי
שְׁלוֹמִית בּוֹנָה סֻכָּה
מוּאֶרֶת וִירֻקָּה
עַל כֵּן הִיא עֲסוּקָה הַיּוֹם
וְאֵין זוֹ סְתָם סֻכָּה
מוּאֶרֶת וִירֻקָּה -
שְׁלוֹמִית בּוֹנָה סֻכַּת שָׁלוֹם

הִיא לֹא תִּשְׁכַּח לָשִׂים
לוּלָב וַהֲדַסִּים
עָנֵף שֶׁל עַרְבָּהּ יְרֹק
רִמּוֹן בְּתוֹךְ עָלָיו
וְכָל פֵּרוֹת הַסְּתָו
עִם רֵיחַ בֻּסְתָּנִים רָחוֹק

וּכְשֶׁשְּׁלוֹמִית תֹּאמַר
הִבִּיטוּ, זֶה נִגְמַר!
יִקְרֶה דָּבָר נִפְלָא פִּתְאוֹם:
יָבוֹאוּ הַשְּׁכֵנִים
כֻּלָּם בַּהֲמוֹנִים -
וּלְכֻלָּם יִהְיֶה מָקוֹם

וְאָז מִתּוֹךְ הַסְּכָךְ
יָצִיץ לוֹ וְיִזְרַח
כּוֹכָב בָּהִיר כְּיַהֲלוֹם:
שְׁלוֹם סֻכַּת פְּלָאִים
מָה טוֹב וּמָה נָעִים -
שְׁלוֹמִית בָּנְתָה סֻכַּת שָׁלוֹם



















זה יותר משעשע מאיך שזה היה בראש שלימשתדלת יותר


שלומית בונה סוכה מזכיר לי מדי הרבה בדיחות גזעניותארצ'יבלד
למה היא לא במטבח
אם היא לא מצליחה לחנות, איך היא בונה סוכה

וכו
לא כאן, תודהמשתדלת יותר


אבל הרי כתבתי וכו' אז לאיפה את מכוונת אותיארצ'יבלד
ויש את הגירסה הזאת:יכול להיות ש-

שְׁלוֹמִית בּוֹנָה פצצה
מוּאֶרֶת וִשחורה
עַל כֵּן הִיא עֲסוּקָה הַיּוֹם 
וְאֵין זוֹ סְתָם סֻכָּה 
מוּאֶרֶת וִשחורה - 
שְׁלוֹמִית בּוֹנָה פצצת אטום

הִיא לֹא תִּשְׁכַּח לָשִׂים 
תותח ונפצים
עָנֵף שֶׁל עַרְבָּהּ יְרֹק 
רִמּוֹן ונצרותיו
וְגם חדר מצב
עִם רֵיחַ של שלט רָחוֹק 

וּכְשֶׁשְּׁלוֹמִית תֹּאמַר 
הִבִּיטוּ, זֶה נִגְמַר! 
יִקְרֶה דָּבָר נִפְלָא פִּתְאוֹם: 
יעופו השכנים - 

כולם לעננים
וּלְשלומית יִהְיֶה מָקוֹם 

וְאָז מִתּוֹךְ הַסְּכָךְ 
יָצִיץ לוֹ וְיִזְרַח 
שכן זועם ויַהֲלוֹם: 
שְׁלוֹם סֻכַּת פְּלָאִים 
מָה טוֹב וּמָה נָעִים - 
שְׁלוֹמִית בָּנְתָה סֻכַּת שָׁלוֹם
 

אני לא מוצאת כלום, אבל מעדיפה להמנע מסקילה:סתרי המדרגה

(אגב, המקור ביידיש ולא הבנתי עדיין אם השיר הזה אופטימי או פסימי או ציני או סתם מוזר. אבל זה עם ניקוד וזה לא מוכר, אז זה בטח נחשב כה משכיל. ועכשיו נחכה שאנשים יותר חינניים ממני ישימו כאן דברים)


שמעון שמואל פרוג.
//
סֻכַּת אַמָּתַיִם
עֲשׂוּיָה לוּחוֹתַיִם
בְּעֶצֶב בָּנִיתִי לִי פֹּה
סִכַּכְתִּי בִּסְכָךְ
הָאֹהֶל הַשָּׁח
וָיָשַׁבְתִּי בַּלַּיְלָה לִי בּוֹ

הַסַּעַר הָרוּחַ
בְּכָל סֶדֶק יָפוּחַ
נֵרִי יִכְבֶּה הָאֶחָד
יֵהֹם לוֹ הַסַּעַר
כְּחַיַּת הַיַּעַר
אֵשְׁבָה בַּסֻּכָּה לִי בָּדָד

אִשְׁתִּי הַחִוֶּרֶת
בְּרוּחַ נִסְעֶרֶת
תַּבְשִׁיל לִי מַגֶּשֶׁת בַּיָּד
בַּפֶּתַח נִצֶּבֶת
וּבְרַעַד דּוֹבֶבֶת
סֻכָּה זוֹ תִּפֹּל עוֹד מְעַט

הַרְפִּי מֵאִוֶּלֶת
רוּחֵךְ מַה נּוֹפֶלֶת?
סֻכָּה זוֹ עָמוֹד תַּעֲמֹד
רוּחוֹת כְּבָר סָעָרוּ
בְּיָמִים עָבָרוּ
וְהִיא כְּצוּר עַז בַּל תִּמּוֹט
אנ''שחולות
שלום לכם.
אנ"ש בעצמך! סתרי המדרגה
אנשים עולים מהאוב, מי היה מאמין.
^^משתדלת יותר

אופטי בנסיופ

 

 

הדרדרנו 

כן, לפעמיםחולות
שרשור כזה הוא משהו מיוחד, אני לא יכול לפספס אותו.
תסתכלו טוב, זה של סוכות.סתרי המדרגה

אִלּוּ קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין וְתָקְעוּ בוֹ בַּלֵּב – וְזִנֵּק עִם סַכִּין בְּלִבּוֹ מֵעַל לְגוּפֵיהֶם.
// אורי צבי גרינברג

קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין וְתָקְעוּ בוֹ בַּלֵּב
וְהַלֵּב הַפָּצוּעַ הוֹסִיף אֶל אֶחָיו לְפָעֵם
וְלַחְרֹד לָנוּ מִי יִטָּרֵף וּמִי יִשָּׁלֵו –
וְזִנֵּק עִם סַכִּין בְּלִבּוֹ מֵעַל לְגוּפֵיהֶם.

קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין לְהָמִית בְּנַחֲלַת כָּלֵב
וְזִנֵּק כָּאֲרִי הַחַי בְּקָמָיו לְהַכּוֹת
כִּי מִי שֶׁפָּתַח אֶת הַלֵּב כָּל יָמָיו לֹא יִכְלָא אֶת הַלֵּב
וִיזַנֵּק עִם סַכִּין בְּלִבּוֹ בֵּין כֶּסֶה לַכֵּס לְסֻכּוֹת.

קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין, לֹא יָשָׁר אֶל הַלֵּב:
קָמוּ עָלָיו מֵאָחוֹר. אֶל הַלֵּב מִן הַגַּב.
אֶל גַּבּוֹ הַיָּשָׁר כְּלִבּוֹ. וְעוֹדוֹ מִתְעַלֵּף
זִנֵּק עִם סַכִּין בְּגַבּוֹ לַעֲצֹר אֶת הוֹרְגָיו.

קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין וְתָקְעוּ בוֹ בַּגַּב,
גַּב שֶׁסָּחַב עָלָיו נֵטֶל צָרְכֵי עַם וָעֵת –
וְזִנֵּק עִם סַכִּין בְּגַבּוֹ לִהְיוֹת לְמִשְׂגָּב
לָעוֹמְדִים לְיָדוֹ בּוֹ בָּרֶגַע – וּלְעוֹלָם וָעֶד.

קָמוּ עָלָיו, אִישׁ עֲדַת יִשְׂרָאֵל, בְּסַכִּין
וְתָקְעוּ בוֹ וּבָנוּ, הֵרִיעוּ שָׁבְרוּ וְתָקְעוּ.
וְהָיוּ עוֹד שׁוֹנִים וְתוֹקְעִים עַל פִּי כָּל הַפּוֹסְקִים
אִילּוּ יָדְעוּ כִּי זֶה הוּא, כִּי זֶה דַּוְקָא הוּא.

קָמוּ עָלֵינוּ כֻּלָּנוּ. אָמְרוּ אַפְאֵיהֶם.
קָמוּ עָלָיו בְּסַכִּין וְתָקְעוּ בוֹ בַּגַּב,
וְזִנֵּק עִם סַכִּין בְּלִבּוֹ מֵעַל לְגוּפֵיהֶם
וְנָסַק עִם סַכִּין אֶל מִחוּצָה לַגּוּף הַנִּגָּף

וְעָמַד בֵּין מֵתִים לְחַיִּים וְהוּא מֵת וְהוּא חַי
וְגַּבּוֹ מַחֲסֶה לַחַיִּים וְסַכִּין בְּגַבּוֹ
וְנִשְׁקוֹ נְשִׁיקַת פְּרֵדָה וַחֲזֵהוּ דִּירַת עֲרַאי
לְזִנּוּק לִבּוֹ.

מיש פה?!הר ומדבר


בחינת דינוזאור סתרי המדרגה
ממש!הר ומדבר

טוב, רק בנסיופ. בחיידר היא תמיד.

מאיזו זווית אני דינוזאורמשתדלת יותר

ואני לא תמיד בחיידר! לדוג עכשיו. 

 

(אתה אח של, נכון?)

מזווית למטה.הר ומדבר

לא תמיד, הרבה.

 

(כן. אני גרוע בלהסתוותאפאטי)

אתה לא גרועמשתדלת יותר

עוף השמים וכו

היו הרבה שניחשו ככה.הר ומדבר

מגיע פיטוש לעוף. איך קוראים לעוף הזה?

@הנושמת את עוף?

עוף החולמשתדלת יותר


תראי את העריכה.הר ומדבר


לא מצמצמת לך אפשרויות משתדלת יותר


אני? לא. ח"וסתרי המדרגה
ליקוטי הלכות, סוכה ג', אות ה'סתרי המדרגה
וְזֶה בְּחִינַת שֶׁצְּרִיכִין שֶׁתִּהְיֶה הַסֻּכָּה צִלָּתָהּ מְרֻבָּה מֵחַמָּתָהּ. וְזֶה בְּחִינַת צִמְצוּם הַשֵּכֶל שֶׁצְּרִיכִין לְצַמְצֵם אֶת הַשֵּכֶל שֶׁלֹּא יֵצֵא חוּץ לַגְּבוּל, כִּי בְּמֻפְלָא מִמְּךָ אַל תִּדְרֹשׁ כַּנַּ"ל, וְזֶה בְּחִינַת צִלָּתָהּ מְרֻבָּה מֵחַמָּתָהּ, כִּי חַמָּה רֶמֶז לְשֵׂכֶל, בְּחִינַת פְּנֵי מֹשֶׁה כִּפְנֵי חַמָּה, וּמֹשֶׁה הוּא הַדַּעַת וְהַמֹּחִין, (כַּמְבֹאָר שָׁם). וּצְרִיכִין שֶׁיִּהְיֶה צִלָּתָהּ מְרֻבָּה מֵחַמָּתָהּ, הַיְנוּ לְצַמְצֵם אוֹר הַחַמָּה שֶׁהוּא הַדַּעַת וְיִהְיֶה הַצֵּל מְרֻבֶּה, כִּי צְרִיכִין לַעֲשׂוֹת צֵל מְחִצָּה בִּפְנֵי הַחַמָּה וְהַשֵּכֶל, כִּי בְּמֻפְלָא מִמְּךָ אַל תִּדְרֹשׁ כַּנַּ"ל, כִּי זֶה עִקַּר תִּקּוּן הַמֹּחִין עַל-יְדֵי הַצִּמְצוּם הַנַּ"ל שֶׁהוּא בְּחִינַת צֵל וּמְחִצָּה בִּפְנֵי הַשֵּכֶל כַּנַּ"ל:
מאמרי הראיה/הסוכה (תקראו. זה יפה)יחידי
הסוכה היא בעדנו מבצר הגנה, "תצפנם בסוכה מריב לשונות" (תהלים לא כא).

אנשי כנסת הגדולה שבטלו יצרא דעבודה זרה מישראל, כתוב עליהם שעשו סוכות כאלה שלא נעשו כמותם מימות יהושע בן נון וַיַּעֲשׂוּ כָל הַקָּהָל הַשָּׁבִים מִן הַשְּׁבִי סֻכּוֹת וַיֵּשְׁבוּ בַסֻּכּוֹת כִּי לֹא עָשׂוּ מִימֵי יֵשׁוּעַ בִּן נוּן כֵּן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל עַד הַיּוֹם הַהוּא וַתְּהִי שִׂמְחָה גְּדוֹלָה מְאֹד. (נחמיה ח, יז). ומה היו הסוכות המפוארות הללו? מפרשים שם בתלמוד "דבעי רחמי על יצר דעבודה זרה ובטליה, ואגין זכותא עלייהו כי סוכה". ואם כן הסוכה היא בעלת תוכן של הגנה.

ואם יפלא בעינינו איך תוכל דירת עראי כסוכה להגן עד שבלא היסוס נוכל עוד לקחת אותה כדוגמא לההגנה והבטחון שלנו, איך יוכל בנין של "שתים כהלכתן ושלישית אפילו טפח" ליהפך למבצר ולמגן נגד כל צר ואויב?

מוכרחים אנחנו להגיד גלוי לפני כל באי עולם שאמת נצחית היא, שדוקא זאת הסוכה שהיא נבנית דוקא בצורה כל כך קלושה עד שמצד צורתה החיצונה אינה ראויה לכאורה להיות נקראת אפילו בשם של בית דירה, היא היא הראויה להיות לנו למגדל עוז ולמבצר מפני כל אויב ומתנקם.

כי באיזה אופן תוכל הסוכה הפרוצה ופתוחה מעברים ליהפך לבית דירה? הוי אומר לא מפני החוזק החמרי שבמחיצותיה הקלושות והחלשות, אלא מפני שהחוק, דבר ד', הוא אשר גזר אומר שבימי החג הקדוש הזה חג האסיף, זאת היא בית דירתנו.

זה יהיה לנו למוד לדורות, כי להאומץ הדרוש לנו לבנין ביתנו, כלומר בנין הבית הלאומי שלנו, זקוקים אנו דוקא לאימוץ הרוחני, לאימוצו של החג, לאימוצו של דבר ד' הקיים לעד. ואם כלי המשחית היותר חדישים יכולים לפרוץ פרץ נבעה גם במבצרים היותר חזקים, יכולים למגר גם חומות נחושת עבים, הרי אין בכחם ולא בכח שום כלי יוצר שבעולם להפיל את החומה החזקה והבצורה של החוק, ומזה נדע שהחוק, הוא יהיה מבצרנו הנצחי ומשגב לנו.

גם כעת בשעה שאנו נגשים לבנות מחדש את ביתנו הלאומי על ארץ אבותינו, נכיר נא את האמת המוחלטת שהחוק הרוחני שהוא דבר ד' אשר גזר אומר, שבית ישראל יבנה, הוא הוא חומתנו הבצורה, למרות מה שהעין הקלושה של האדם לא תוכל להכיר חסנו ועוזו. וכשאנו באים לבנות את סוכתנו המגינה בעדינו גם בהמתתו של יצרא דעבודה זרה, בכל המובנים שלו, העתיקים והחדשים, יהיה נא נגד עינינו, שהחוסן שלנו יהיה החוק חוקנו חוקי תורתנו הקדושה העומדים וקימים וחיים לעד!

אמנם, אנו צריכים להדר את הסוכה, ונויי סוכה מלוים את הסוכה תמיד ואנו רגילים מדורות עולמים "לעטר אותה בסדינים המצויירים ולתלות בה אגוזים שקדים אפרסקים ורמונים ופרכילי ענבים ועטרות של שבלים, יינות שמנים וסלתות" (ביצה ל ב), זאת היא הסוכה הארץ ישראלית הטפוסית, כלומר, הננו נקראים גם להדר את החוק שהוא מעוזנו "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה" (בבא מציעא ל ב), ולא עשו לפנים משורת הדין . אנחנו הננו מוכנים לעמוד על הגובה העליון של דבר ד' במוסרו הטהור, להכנס עם כל אחינו לא רק במדת החוק, הדין, כי אם גם לפנים משורת הדין.

והיתה לנו סוכתנו למגדל עוז מפני אויב סלה, ובית ישראל יבנה בארצו בכל עוז תפארתו וסוכת דוד הנופלת תקום לנו במהרה בימינו אמן.
קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני צריך ללמוד יותר...

|תוהה|יחידי
יש משהו שעוד לא למדת?
הנה את המאמר הזהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

ועוד כל כך הרבה.

 

יש לי בכל מיני מקומות פתיקם עם רשימות של דברים שברגע מסויים זה או אחר רציתי ללמוד. השלמתי כל-כך קצת

קמנו!יחידי
הלוואי והייתי יודע חמישית ממה שאתה יודע עכשיו או לפחות מנצל זמן ללימוד
(זו לא נחמה)

יש עוד הרבה עבודה
אני אסביר לך את הטעות שלך במקום אחרקמנו ונתעודד


זכיתי ללמוד את זה בלילה ברוכשםסתרי המדרגה
ואני תוהה לעצמי מאיפה זה מוכר לי עד שנפל האסימון 😅
אשריךיחידי
חג שמח
עוד רעיון קצר ממאמרי הרא'יהחולות
עבר עריכה על ידי חולות בתאריך י"ד בתשרי תשע"ט 14:16
יש גמ' שאומרת שהגויים רצו לקבל את התורה וה' אמר להם סבבה, שינסה אותם במצווה קלה, נתן להם מצוות סוכה, הם בנו סוכות ואז הוציא עליהם חמה מנרתיקה והם התחרטו. הגמ' מסבירה שהמצווה קלה כיוון שאין בה חסרון כיס. מצד האמת טעם זה נכון רק מצד הגויים, כיוון שאצל הגויים יש חשיבות רק לממון. אבל לעם ישראל אין חשיבות לממון, אז מה הפשט של מצווה קלה?
מסביר הרב שבד' מינים אמנם יש את כל עמ'י אבל הם עדיין מופרדים, ואילו מצוות סוכה היא קלה שע''י ארבע דפנות אנחנו כוללים יחד את כל עם ישראל בסוכה אחת וזה הקלות שיש במצוות סוכה.
חג שמח!
תודהיחידי
תודה על הנלמשתדלת יותר


כדי שהשמחה לא תשכיח ממנו את שמחוץ לה:יחידי
הדרך אל שמחת בית השואבה / יהודה גזבר

אִישׁ כָּבוּי יוֹשֵׁב מְאֲחוֹרֵי סִיגַרְיָה דּוֹלֵקֵת,
אִם זֶה לֹא הָיָה עָצוּב זֶה הָיָה סֶפֶר שֶׁל חָנוֹךְ לֵוִין.
עַיֵיפוּת נִדְּכֵּאת, זֶה גָּן הַבּוֹר, וּבַּרֶטֶט שֶׁנוֹשֵׂא עִימוֹ הַלָיְלָה
נִגְלִים צִלְלֵי שִׁבַרוֹן תַּחַת הַעֲרַבוֹת. הִנֵה אָדָם, אֵשׁ, תִּמְרוֹת עָשָׁן,
אִישׁ עוֹצֵב-עָלָיו-נַפְשׁוֹ מִתְּעָטֵף בַּעָשָׁן כְּמוֹ בִּגְלִימַת עֶרֶב.
שֵׁיעָרוֹ אַסְפַלְט מַאָפִיר,
וּפִתְאוֹם קָרִיר.

הַדֶּרֶךְ לְשִׂמְחַת בֵּית הַשׁוֹאֵבָה כְּבָר מִזְמָן לֹא הַיְתָה בּוֹדֵדָה יוֹתֵר,
לִפְעָמִים מוּטָב לִשְׂמוֹחַ דַּוְוקָא בָּדֶּרֵךְ הַרָאשִׁית, שֶׁלֹא לַחֲזוֹת בְּכָל אוֹתָם
שְׁפוּפֵי הַגֵּו וּשְׁמוּטֵי הַיָד. בִּמְקוֹם סוּכָּת שָׁלוֹם נִדְמִים עָלָי
פְּנֵי הַאִישׁ דּוֹמְמִים כְּסוּכָּה שֶׁל אָבֵלִים. מְגוּדָלֵי זִיפִים, שְׁפוּפִים,
נוֹשְׂאִים עֵינָיִים כְּבוּיוֹת אֵל בֵּין הַמִדְרָכוֹת.

הַעֵצֵב הוּא נִדְבָּק כְּצֵל לַעָקֵבִים,
דּוֹמְמִים פִּצְעֵי אוֹהֵב מִבָּעַד לַעַרְפִילִים,
וְכְּבָר פּוֹשֶׁטֶת לֵאוּת בְּאֵיבָרָי כְּצִינָתוֹ שֶׁל עֶרֶב וּנְשִׁירָת עָלִים.
הִנֵה, כִּמְעָט רֶגַע וְכָּל זֶה מְאַחוֹרַי, הִנֵה,
כְּצֵל עוֹבֵר וּכְּרוּחַ נוֹשָׁבֶת וּכַּחָלוֹם יָעוּף וַאֲנִי
מְקָפֵּץ בְּעֵינַיִים יְחֵפוֹת בִּשְׁלוּלִית הַאוֹר שֶׁל פָּנָס הַרְחוֹב.

לְרֶגָע עוֹד נוֹתָר צֵל צִילָם שֶׁל עָנַנֵי אֲנַחָה,
נוֹפְלִים מְהַעֶצֶב,
מוֹעֲדִים לַשִׁמְחָה.
הוא הוא גם כאן,משתדלת יותר

תודה 

 

וגם @הנושמת המעודכן, הוא איש היהודה הזה. 

 

ורואים? הצלחתם למצוא.

גזבר העדכני:סתרי המדרגה
א.
אולי הדבר היפה בסוכה, כחדר או כמבנה מגורים, הוא שאנחנו מקשטים אותה בקישוטים זולים, פשוטי-ערך, שלעולם לא היינו מקשטים בהם את הבית.

ב.
אנשים שביום יום נוטים לאיפוק ולעיצוב נקי ופשוט מוצאים עצמם מעמיסים קישוטים גרוטסקיים על הסוכה, מחברים באמצעות סיכות על הסדין הלבן: ערב-רב של קישוטי חג מולד, תבליטי פלסטיק, תמונות של רבנים (שלעולם, לעולם לא היו נכנסות אליהם הביתה) ושרשראות נייר צבעוני שהילד הכין בגן. ואני כותב 'שרשראות', אבל הדברים נכונים לכל קישוט אחר שהילד הכין בגן והדביק בדבק לבן ומתפרק.

ג.
וחשבתי על זה שהסוכה מצליחה לעשות חלוקה יפה בין 'Home' ובין 'House'. כי הרי הסוכה היא דירת עראי, והאוקסימורון צועק: אם היא דירה, איך היא ארעי. אם היא ארעית, איך היא דירה. הרי בית הוא מקום יציב, נוח, שקט. איך אפשר לקחת שתי דפנות וטפח, לשים על זה קומץ שמיים ולהגיד – 'אה, תראו איזה יופי, יש לי דירה'?

ד.
ופעם חשבתי שזה כמו אדם שיש לו משרד, ובמשרד יש מחשב ומדפים ריקים וקירות לבנים, והוא מביא מהבית בובה של פרה שיושבת על המדף ומדביק על הקירות תמונות קטנות של ילדיו. וזה לא להפוך את המקום ליפה יותר, אלא כדי להפוך אותו לבֵּיתי יותר. להעניק אישיות למקום. וגם אדם שמדביק קישוטים של ילדיו על הסוכה, כאילו אומר 'זו הסוכה שלי'; 'זה הבית שלי'.

ה.
כלומר שהסוכה לא מתיימרת, בכלל, להיות בית יציב עם ארבע דפנות וגג להניח תחתיו את הראש. היא בדיוק מינימום המרחב שאפשר לתחם ועדיין לקרוא לו 'מקום'. כי היא לא בית במובן היציב, אלא בית במובן הביתי. בית במובן הבטוח. המקום שבו אפשר להוריד את המגננות, להפסיק לפחד, ובעיקר להרגיש בטוח להיות מי שאתה באמת.

לא סתם מכנים חז"ל את הסוכה 'צילא דמהימנותא' – 'צל האמונה'. הסוכה לא מעניקה לנו את הביטחון, אלא את הרגשת הביטחון. וכידוע, אלה שני דברים אחרים לגמרי.

ו.
באיזשהו מקום זה מפוגג את הרצינות שאנחנו הולכים בה ביום יום. יום כיפור הוא יום רציני מאוד. גם ראש השנה. כובד הראש של חודש אלול, הלב הרועד. זה כובד ראש של בית, שיש לו קירות עבים והוא מעניק מחסה מכל האימה שבחוץ ובו תולים ציורי שמן גותיים על הקירות. אבל בחג הסוכות אנחנו תולים קישוטים חד פעמיים וקצת מפוגגים את כובד הראש שבו אנחנו מתייחסים לדברים, למשכנתא, למה יהיה עם העבודה ולפחד מ'מה יהיה בחורף', ובכלל, כל הפחד מהעתיד.

ז.
בחג הסוכות התורה אומרת 'ושמחת בחגך, והיית אך שמח', ובמילים אחרות היא קצת אומרת 'תשחרר. תרגיש נינוח. הכל בסדר, בנאדם. אל תפחד'.

(וגם 'תתלה ציורים של הילדים בסוכה. זה משמח')

חג שמח!
----
תודה על זה.קריה יפהפיה


תיוגיישן ספיישל סתרי המדרגה
💁סתרי המדרגה



(למיטב הבנתי הדלה, זה גם שובר את המתח הזה של ה'וגילו ברעדה'. יש פה עבודת ה' שהיא בשמחה פשוטה יותר [פשוטה מלשון פחות מורכבת])
תראה, פעם הייתי דוסיתסתרי המדרגהאחרונה
הרב שי נוה:סתרי המדרגה
אחד הקטעים הכי חזקים בעיני מה'שפת אמת' לסוכות: כי הבעלי תשובה אין להם מקום והקב"ה נותן לו מקום והוא הסוכה. כי בני ישראל המה עתה בעלי תשובה ויושבין בצלו של מקום. וכפי מה שיודע האדם שאין לו מקום מצד עצמו נותן לו הקדוש ברוך הוא מקום.
**
החוויה של ה'בעל-תשובה' (וכולנו קצת בעלי תשובה אחרי ימי הכיפורים שעברנו) היא ש'אין לו מקום', שהוא בדרך, שאולי משהו בהרגלים וביציבות קצת קטנים עליו, קצת ישנים בשבילו. זה לוקח המון זמן (אם בכלל) לייצר אלטרנטיבה, 'לבנות בית' אחר, והסוכה היא התחלה של תנועה, של יציאה החוצה למרחב חדש, לאופקים חדשים. צעד ראשון קטן בכיוון של שינוי.
חג שמח ובהצלחה לכולנו.
**
לא ניתן יד להצללה ההמונית!סתרי המדרגה
@יחידי
@כוסף ליוסף!!
@משתדלת יותר
אנא עמדו בהסכם!

תורמת כאן פנינה של הרש"ר הירש -

נקום מדי שנה בשנה - דווקא בזמן האסיף - ונחזור אל המצב ההפוך בתכלית; נשוב לחיות במדבר, שאין בו מעינות נובעים ולא שדות מוריקים ולא אילנות מלבלבים; אין בו אסיף של יבולים ולא בתים הבנויים לתפארה, והמסחר לא ירבה שם כסף וזהב; ואף - על - פי - כן חיינו שם במשך ארבעים שנה עם נשינו וטפנו; חסינו בצל כנפי ה', וכל מחסורנו היה עליו. וכך נעזוב את דירת הקבע של בתינו המפוארים; נדור בשמחה - הן מצטער פטור מן הסוכה (סוכה כו ע"א) - בצל הסוכה, שלא ניכר בה רישומו של כוח אדם וטבע; נמשוך ידינו מהאלהת הגנת הטבע והגנת כשרון האדם; נחזור על השיעור, שלמדנו במדבר, ונחדש אותו בליבנו ובלב בנינו: כי היהודי הראוי לשם זה, "כל - האזרח בישראל" (לעיל פסוק מב), כל מי שמעורה בישראל בליבו וברוחו, "ישבו בסֻכֹת" (שם); בכל עת ובכל שעה יהיה מוכן לוותר על הגנת כוח הטבע והאדם; הוא ילך אחרי ה' בלא פחד; ואם ה' ירצה בכך, ילך אחריו במדבר, בארץ לא זרועה; שהרי ליבו סמוך ובטוח, שה' יגן וישגיח עליו גם שם; והוא ידור בלא צער בסוכת המדבר, כדרך שאדם דר בביתו שבעיר.
הו אני עדיין חייבת הגר''א אחד שצריך להקלידמשתדלת יותר


מצויין, חכי ליוראצייט. זה עוד כמה שעות סתרי המדרגה
היה הסכם?געגוע..
אכן. ששומרים עליו עד קץ החג.סתרי המדרגה
קצת מוזיקה (וגם הילולא, תאמרו לנו משהו?)סתרי המדרגה
מה שיש לי לומר על הילולא זה שכמעט נשרף לי התיק בגלל זה.הר ומדבר

הייתי היום בברסלב, והנחתי את התיק במבואה של בית המדרש בצד, והיה שם מקום שמדליקים נרות לכבוד רבי נחמן. באמצע הריקודים פתאום התחיל להידלק שם, בנס הצליחו לכבות לפני שנשרף כל הבניין.

סתרי המדרגה
גוועאלד!
מסתמא היית בהילולא הלא נכונה. אצלנו היה אורות ממש ב"ה (:

והנה קצת ניגונים לכבוד המאורע -

(




הייתי בבית מדרש של ברסלב במאה שערים,הר ומדבר

ההילולא הכי נכונה.

אשרייך לגמרי!סתרי המדרגה
מקווה שחוץ מהתקרית היה טוב (:
(אישית אני לא מחבבת מקומות ואירועים המוניים)
כן.הר ומדבר

היית שם? זה היה די בהתחלה, אז רוב הסיכויים שעדיין לא היית שם. בערך ברבע לתשע.

יא איזה שירשורשחר.
|שבע נחת|
שחר שחר. תתרמי גם את?סתרי המדרגה
(והי, ראית את של יוכפ? הוא גם יצא שרשור יפה |משוויץ|)
אממשחר.
אם יהיה לי מה.

לא! תשלחי לי קישור?
וואו הואשחר.
הוא מדהים הוא מדהים.


תודה לך עליו.
אפעס 'נתיבות שלום'חולות
נהוג לומר שד' מינים כנגד ארבעה סוגים בעמ'י.
ויש להבין שגם בכל אחד מישראל ישנם ימים עם טעם וריח וישנם שבלי. ובסוכות כל הימים האלו מתאחדים ומתקנים אחד את השני.
חזק. תודה סתרי המדרגה
(לא היית בסוף אתמול, נכון?)
בשמחה, תכתבי משו מאתמול לכבוד ר' נחמןחולות

(לא, הרבה עייפות והרבה משפחה)
זה היה מהלך ארוך ארוך ויפה יפה.סתרי המדרגה
לצערי לא מספיק אחזתי כדי לסכם או לשכתב מה היה, כי הייתי עסוקה באירגונים של שמחתורה
מצאתי משהושחר.
סֻכּוֹת / אברהם שטרן ("יאיר")



בֵּית-כְּנֶסֶת הַשָּׂדֶה.

תְּפִלָּה- מַלכוּת-צִיּוֹן.

בִּשׂמֹאלִי לוּלָב-רוֹבֶה.

בִּימִינִי אֶתרוֹג-רִמּוֹן.



אֱלֹהַי- אִישׁ-מִלחָמָה.

אֶתפַּלֵּל אֵלָיו בַּקְּרָב.

קוֹל-רוֹבִים כְּמַקהֵלָה.

קוֹל-תּוֹתָח כְּקוֹל-עוּגָב.



מִגּוּפוֹת-צָרַי אֶבנֶה

לוֹ מִזבַּח-הַנִּצָּחוֹן.

בִּימִינִי לוּלָב-רוֹבֶה.

בִּשׂמֹאלִי אֶתרוֹג-רִמּוֹן.
יחידי
ראיתי את זה פעם
תודה ממש
בשמחהשחר.
נהדר. תודה לךסתרי המדרגה
ליבי אתרוג הדור/ ד"ר אבנר פרץרגע שלם

לִבִּי אֶתְרוֹג הָדוּר

עָטוּף מוֹךְ רַךְ

סָפוּן בַּחֲדָרָיו.

לִבִּי אֶתְרוֹג

 

רוֹדֵם לִבִּי.

בַּחוּץ מִדַּת הַדִּין נִמְתַּחַת

אַךְ הוּא חוֹלֵם בַּחֲדָרָיו

בַּחֲלוֹמוֹ, הִנּוֹ אֶתְרוֹג

בֵּין גִּנּוֹת הֲדַסִּים

וַעֲרוּגוֹת הַבֹּשֶׂם

 

פֶּתַע בָּאוּנִי חֲסָדֶיךָ, אֵלִי,

נֶהֶדְפָה מִדַּת הַדִּין,

לִבִּי נֵעוֹר,

נִבְקַע אֶתְרוֹג לִבִּי

וְאוֹרְךָ הַמְּזֻכָּךְ

בָּאָנִי.

הֵצִיקַתְנִי תְּשׁוּקָתִי,

נִכְסַף לִבִּי

לַחֲקַל תַּפּוּחִין קַדִּישִׁין

לוֹמַר תְּהִלּוֹתֶיךָ.

 

לקוטי מוהר"ן קלגיחידי
וְארַח צַדִּיקִים כְּאוֹר נגַהּ הוֹלֵך וָאוֹר עַד נְכוֹן הַיּוֹם כִּי הַשֶּׁמֶשׁ בְּעַצְמָהּ מְאִירָה בִּמְקוֹמָהּ בְּשָׁוֶה בִּתְחִלַּת הַיּוֹם וּבְאֶמְצַע הַיּוֹם רַק הַמְּנִיעָה הוּא מֵחֲמַת הָאָרֶץ הַמַּפֶסֶקֶת בֵּין בְּנֵי אָדָם וּבֵין הַשֶּׁמֶשׁ עַל כֵּן אֵין הָאוֹר מִתְפַּשֵּׁט כָּל כָּך בִּתְחִלַּת הַיּוֹם רַק מִקְצָת מִקְצָת עַד שֶׁנִּתְפַּשֵּׁט עַל הָאָרֶץ כֵּן הַצַּדִּיק הוּא בְּעַצְמוֹ מֵאִיר תָּמִיד רַק הַמְּנִיעָה מֵחֲמַת הַמְקַבְּלִים וְהַמְּנִיעָה הוּא מֵחֲמַת הָאָרֶץ הַמַּפְסֶקֶת, הַיְנוּ הָעוֹלָם הַזֶּה כִּי בְּנֵי אָדָם מְשֻׁקָּעִים בָּעוֹלָם הַזֶּה וְעַל כֵּן אֵינָם יְכוֹלִים לְקַבֵּל אוֹר הַצַּדִּיק וְהוּא עִנְיָן שֶׁאָמְרוּ בַּגְּמָרָא (עֵרוּבִין כא) עַל פָּסוּק: "מְגִלָּה עָפָה כַּד עַיְפֵת לָהּ וְכוּ כַּד קַלְפֵת לָהּ" וְכוּ נִמְצָא כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ כְּזֶרֶת אַחַת מִשְּׁלֹשֶׁת אֲלָפִים וּמָאתַיִם מִתּוֹרָה נִמְצָא שֶׁ הַתּוֹרָה גְּדוֹלָה וּרְחָבָה מְאֹד רַק שֶׁהַזֶּרֶת הַקָּטָן, שֶׁהוּא הָעוֹלָם עוֹמֵד בִּפְנֵי מְאוֹר הָעֵינַיִם וּמוֹנֵעַ מִלִּרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל שֶׁל הַתּוֹרָה אַף שֶׁכָּל הָעוֹלָם הַזֶּה הוּא רַק זֶרֶת קָטָן נֶגֶד הַתּוֹרָה שֶׁהִיא גְּדוֹלָה מְאֹד וּרְחָבָה מִנִּי יָם (אִיּוֹב י"א) וְ לִכְאוֹרָה קָשֶׁה אֵיך יוּכַל דָּבָר קָטָן כָּזֶה לְהַפְסִיק וְלַחֲצץ בִּפְנֵי דָּבָר גָּדוֹל כָּזֶה שֶׁגָּדוֹל כַּמָּה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹתוֹ כִּי כָל הָעוֹלָם הַזֶּה כֻּלּוֹ קָטָן מְאֹד כְּנֶגֶד הַתּוֹרָה שֶׁגְּדוֹלָה כְּנֶגְדּוֹ אֲלָפִים פְּעָמִים אַך הוּא כַּמָּשָׁל הַמּוּבָא כְּמוֹ מַטְבֵּעַ קְטַנָּה אִם תַּחֲזִיק אוֹתָהּ נֶגֶד עֵינֶיך יִמְנַע מִלִּרְאוֹת הַר גָּדוֹל אַף עַל פִּי שֶׁהָהָר גָּדוֹל אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ הַמַּטְבֵּעַ הַקְּטַנָּה אַך מֵחֲמַת שֶׁהַמַּטְבֵּעַ עוֹמֶדֶת נֶגֶד עֵינָיו עַל כֵּן חוֹצֶצֶת בִּפְנֵי רְאִיַּת הָעֵינַיִם עַד שֶׁאֵינוֹ רוֹאֶה הַדָּבָר הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ כַּמָּה פְּעָמִים כֵּן כְּשֶׁמַּגִּיעַ וּבָא אֶל הָעוֹלָם הַזֶּה נִשְׁאָר שָׁקוּעַ שָׁם בְּהַבְלֵי עוֹלָם וְנִדְמֶה לוֹ שֶׁאֵין טוֹב מִזֶּה וְהָעוֹלָם הַזֶּה הַקָּטָן וְהַמֻּעָט מוֹנֵעַ אוֹתוֹ מִלִּרְאוֹת אוֹר גָּדוֹל וּמֻפְלָג שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁהוּא גָּדוֹל כַּמָּה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּנֶגְדּוֹ כַּנַּ"ל וְהוּא מַמָּשׁ מְשַׁל הַשֶּׁמֶשׁ שֶׁהָאָרֶץ מַפְסֶקֶת מִלִּרְאוֹת אוֹר גָּדוֹל שֶׁל הַשֶּׁמֶשׁ אַף שֶׁהַשֶּׁמֶשׁ גָּדוֹל כַּמָּה פְּעָמִים כְּמוֹ הָאָרֶץ וְהוּא כַּמָּשָׁל הַנַּ"ל כַּמּוּבָא וְזֶהוּ: "וְארַח צַדִּיקִים כְּאוֹר נגַהּ" כְּאוֹר נגַהּ מַמָּשׁ כְּמוֹ הַשֶּׁמֶשׁ שֶׁמְּאִירָה תָּמִיד רַק שֶׁהַמְּנִיעָה מֵחֲמַת הָאָרֶץ הַמַּפְסֶקֶת כַּנַּ"ל אַף שֶׁהָאָרֶץ קְטַנָּה נֶגֶד הַשֶּׁמֶשׁ וְכַמָּשָׁל הַנַּ"ל כֵּן הַצַּדִּיקִים מְאִירִים תָּמִיד רַק שֶׁהָאָרֶץ הַיְנוּ הָעוֹלָם הַזֶּה מַפְסִיק מִלִּרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל שֶׁלָּהֶם וְאַף שֶׁאוֹרָם גָּדוֹל מְאֹד, וְהָעוֹלָם הַזֶּה כֻּלּוֹ בִּכְלָל הוּא קָטָן וּפָחוּת מְאֹד נֶגֶד אוֹרָם הַגָּדוֹל עִם כָּל זֶה הוּא מַפְסִיק וּמוֹנֵעַ מִלִּרְאוֹת אוֹרָם כַּמְּשַׁל הַמַּטְבֵּעַ הַנַּ"ל וְכָל זֶה מֵחֲמַת שֶׁהָעוֹלָם עוֹמֵד בִּפְנֵי עֵינָיו וְחוֹצֵץ בְּפָנָיו עַד שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לִרְאוֹת אוֹר הַתּוֹרָה וְהַצַּדִּיקִים הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ אֲלָפִים פְּעָמִים אֲבָל אִם יְסַלֵּק הַמַּפְסִיק הַקָּטָן מִנֶּגֶד עֵינָיו דְּהַיְנוּ שֶׁיַּטֶּה עֵינָיו מִן הָעוֹלָם וְלא יִסְתַּכֵּל עַל הָעוֹלָם רַק יָרִים ראשׁוֹ וְיַגְבִּיהַּ עֵינָיו וְיִסְתַּכֵּל לְמַעְלָה מִן הָעוֹלָם הַמַּפְסִיק וְחוֹצֵץ אֲזַי יִזְכֶּה לִרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל וְהַמֻּפְלָג שֶׁל הַתּוֹרָה וְהַצַּדִּיקִים כִּי בֶּאֱמֶת אוֹרָם גָּדוֹל אֲלָפִים וְרִבְבוֹת פְּעָמִים מִכָּל הָעוֹלָם הַזֶּה וַהֲבָלָיו כַּנַּ"ל רַק שֶׁ הָעוֹלָם הַזֶּה עוֹמֵד לִפְנֵי עֵינָיו וְאֵינוֹ מַנִּיחַ אוֹתוֹ כְּלָל לְהַטּוֹת עֵינָיו לְהִסְתַּכֵּל לְמַעְלָה עַל אוֹר הַתּוֹרָה וְהַצַּדִּיקִים כִּמְשַׁל הַמַּטְבֵּעַ הַקְּטַנָּה הַנַּ"ל מַמָּשׁ הָעוֹמֶדֶת בִּפְנֵי הָעֵינַיִם וּמַפְסֶקֶת מִלִּרְאוֹת הַר גָּדוֹל וְכוּ כַּנַּ"ל אֲבָל בְּקַל יוּכַל לְסַלֵּק הַמַּטְבֵּעַ מִנֶּגֶד עֵינָיו וְתֵכֶף יִרְאֶה הָהָר הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ לְעִנְיַן הָעוֹלָם וְהַתּוֹרָה שֶׁ בְּהַעֲבָרָה בְּעָלְמָא יָכוֹל לְהַעֲבִיר הָעוֹלָם מִנֶּגֶד עֵינָיו וְאָז יִזְכֶּה לִרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל שֶׁל הַתּוֹרָה וְהַצַּדִּיקִים שֶׁמְּאִירִין בְּכָל הָעוֹלָמוֹת כֻּלָּם בְּאוֹר גָּדוֹל מְאֹד וְכֵן שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הַבַּעַל שֵׁם טוֹב, שֶׁאָמַר אוֹי וַאֲבוֹי כִּי הָעוֹלָם מָלֵא מְאוֹרוֹת וְסוֹדוֹת נִפְלָאִים וְנוֹרָאִים וְהַיָּד הַקְּטַנָּה עוֹמֶדֶת בִּפְנֵי הָעֵינַיִם וּמְעַכֶּבֶת מִלִּרְאוֹת אוֹרוֹת גְּדוֹלִים
כי גזבר כה משעשע ולכבוד שבת סוכות:סתרי המדרגה
ופעם אחת קהלת מצא את עצמו באיזה פאב אפלולי בסביבה ההיא של כורש שותה את הצ'ייסר החמישי שלו לשעה האחרונה והברמנית אמרה לו תגיד חבר, אתה בסדר? אתה נראה קצת אבוד, וקהלת אמר אני לא מבין מה הקטע של כל זה, והברמנית אמרה הקטע של מה, וקהלת נופף בידו במעורפל ואמר כל זה, הכל, אנחנו חיים וכאילו בסוף נמות ואף אחד לא יזכור מאיתנו כלום ובשביל מה כל זה, מה הטעם

והברמנית אמרה אולי כדאי שתפסיק לשתות, וקהלת אמר זה הבל הבלים הכל הבל, והברמנית אמרה טוב אני מבינה שהיא זרקה אותך אבל תהיה גבר ותעשה עם עצמך משהו, וקהלת אמר איך את יודעת, כלומר, שהיא...? והברמנית אמרה מה אתה חושב, שאתה הפרוד הראשון שמהרהר כאן פילוסופיה? מה שהיה הוא שיהיה ואין כל חדש תחת השמש, והיא מזגה לו קצת מים כדי שלא יתייבש והלכה לתת בירה לשני אמריקאים מתגלית







@משתדלת יותר הבטחת לנו וורט ליוראצייט של הגר"א!
בהכי מסוגנן שהצלחתי להוציא טל'חמשתדלת יותר

הגר''א אומר שחג הסוכות הוא בחינה של המתקת הדינים של הימים הנוראים- רה ויוכ, ימי הדין. שנאמר במשנה מצוות הסוכה נמשלה ל'עבד המוזג כוס לרבו' המילה מוזג יש לה משמעות נוספת המבטאת מזיגת מים ביין כדי להמתיק את המרירות של היין. כך סוכות לעומת הימים הנוראים. וכיצד מגיעים להמתקת הדינים, ע"י שאנחנו מקיימים את המצוות בשמחה מקשטים את הסוכה ושמחים בתוכה אנחנו מראים להקבה באיזה חביבות אנחנו מקיימים את מצוותיו. זה הסיבה שבגינה אנחנו מבקשים מהקבה המתקה של הדינים. 

נפרדים מהסוכהחולות

~סופשרשור~משתדלת יותר
תודה
..געגוע..

טוב ננסה לכתוב

 

עת נענעי קבל שוועי 

 הרחק ממני מרשיעי 

 

בעת הקפותי

ענה תפלותיי 

 

ובעת דברי 

ענה כי בך שיברי 

 

עשה למענך אם לא למעני 

 יגעתי בעוניי

 

וכי על מה נסתמך 

הן אתה אל תומך 

 

 

"עוזר דלים הושיעה נא"

בום.סתרי המדרגה
לומדת מ @יחידי ומקפיצה
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך