הלל ביום העצמאות? אומרים/לא אומרים?פשוט אמת.
פרטו נמקו והסבירו את דעותיכם בעניין
אומריםעלה שלכת
כי ה' עשה לנו נס עצום עם הקמת המדינה שהיא ראשית תחילת גאולתנו. ויש להודות על כך
לא אומרים,,,,,,,,
המשפחה שלי לא נוהגת, אז גם אני לא:/
למה את לא?פשוט אמת.
את זה לא המשפחה שלך..
או שאת גם מאמינה שלא צריך לומר?
זה עניין של מנהגים,,,,,,,,
כמו שאני לא יאכל קטניות בפסח, וגם אני לא מאמינה בזה. ויש לי על זה תורה ארוכה ארוכה
זה לא מנהגים. זה פסיקה.עברי אנכי


נניח, והלל?,,,,,,,,
קטניות מנהג. הלל זה פסיקהעברי אנכי


הלל זה פסיקה?,,,,,,,,
אם זה פסיקה או לאsimple man

תלוי במי הפוסק שלך.

לא יפריע לי לא לומר כל עוד אניעברי אנכי

אודה לה' על הנס.

 

 

בדכ אומר הלל. בלי ברכה כמובן.

השנה כנראה אומר אותו בסוף התפילה/אחרי תתקבל

הלל בלי ברכה כמובן?בתוך בני ישראל
נס או לא נס? אם נס, ראוי לומר הלל ובברכה. לא, אל תאמר.
החיים הם לא שחור לבןעברי אנכי

זה לא נס שאנחנו קובעים ומחייבים את הציבור לומר על הלל בברכה

אבל הוא כן יום גדול וראוי להודות לה'.

אז, אין עניין לומר הלל בדווקא. אלא להודותבתוך בני ישראל
זה העיקר ולא להיות כפויי טובהעברי אנכי

אממה הרבנות הראשית תיקנה לומר הלל

והמון גדולי דור נהגו בזה (על אף חילוקי הדעות)

בינהם אף רבנים "חרדים". אציין פה כמה רבנים יותר "חרדים" שנהגו ככה.

 

כמו הרב שלום משאש רבה של ירושלים

הרב יוסף משאש רבה של חיפה

הרב עובדיה הדאיה ראש ישיבת המקובלים בית אל

הרב מרדכי שרעבי מגדולי המקובלים ראש ישיבת נהר שלום הורה לבטל תחנון ביום הזה

הרב מרדכי אליהו הורה לציבור לומר הלל

הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל

הרב יצחק ניסים

הרב משה כלפון הכהן רבה של ג'רבא

 

 

ויש עוד רבנים שמשבחים את המדינה אבל לא אומרים הלל וכו שלא ציינתי אותם

ואלו בעיקר רק החרדים יותר בינהם. את הדתלים יותר לא הבאתי

למה לא? אין כאן גדר ממוות לחיים לא כל שכן?ליקוטי אצות
וודאי שאין עניין של אכתי עבדי אחשוורוש...

אף אחד לא עבד של המדינה.
אין לנו מצב בטחוני בשמים.. אפשר לומר שעבדים לטראמפעברי אנכי

גאולה שלמה זה עוד לא.

 

אנחנו עוד לא הגענו לסוף

יש עוד לאן להשתפר

מה הקשר?! ראבק!ליקוטי אצות
במלחמת העצמאות איימו להרוג את כולנו ולא הצליחו. מה לא ממוות לחיים כאן?!

עבדי מי?! איך אנחנו עבדים שלו בדיוק?


מה הקשר לא הגענו לסוף? בחנוכה כן הגענו לסוף?!


יש לך סברות רציניות יותר?
הנס לא מושלםעברי אנכי

לפי החידא זה בדיוק מעכב מלומר הלל בברכה.

 

כן. זה הסברה שלי.

אם החידא לא מספיק רציני בשבילך

שלפיו פסקו הרב עובדיה יוסף, הרב עובדיה הדאיה, הרב אליהו ועוד.

בפורים הוא כן היה מושלם? בחנוכה הוא כן היה מושלם?ליקוטי אצות
מה זה הסברה הזאת?!


מה זה מושלם?
אתה מתנהג שזה כאילו סברא שבדיתי מליביעברי אנכי

כדאי לך קצת כבוד לגדולי דור.

בדור הזה, ובדורות קודמים.

 

כל טוב.

אני מנסה לברר את הסברה בלי לעשות הנחות וקיצוריםליקוטי אצות
לעשות הנחות וקיצורים בדמות ככה הרב אמר מכאן אני מכבה את השכל זה לא אידיאלי אבל מקובל.


אם אתה מתחיל עם סברות תעמוד מאחוריהן. ואם אתה לא יכול אז אל תאמר דברים שאתה לא מבין בהם.
יש הבדל בין לברר לבין לכתוב בצורה ככ מזלזלת על סברא של רבעברי אנכי

בסדר?

 

דבר שני,

הסברא פשוטה

צריך נס כדי לומר עליו הלל.

מה זה נס?

אפשר לומר כמה דברים,

נס שיוצא מגדר הטבע - למשל, מה שהיה בחנוכה. בפורים זה לא רלוונטי.

נס שהסתיים - מה שאין כאן.

 

 

ואפשר לקבל דברים בהכנעה

מותר

ורק אם יש לך סיבה לחלוק, או מקורות סותרים תחלוק ובכבוד

לחלוק על רב קדום סתם כי לא נראלך בלי שום מקור או סיבה..

שמע, אם כן..

הסברא שלך בעייתית. לא שלו.

מה מזלזל? לאנשים יש כבוד. בסברות צריך לדון בלי הנחות.ליקוטי אצות
וגם אם רע"א יכתוב סברה מוזרה אני אשאל עליה בכל הכוח.


מה גדר הסתיים? גם בפורים הוא לא הסתיים. עובדה היום הורגים בנו. וחזקה שגם אז מתוך כל הממלכה הענקית בטוח שפה ושם נהרגו יהודים.


סברות לא מקבלים בהכנעה. בסברות לא מוותרים.
כמובן בהנחה שאנחנו עוסקים בדת היהודית ולא בנצרות.


אגב, יש לי מקור. הסברה שלו. היא לא עובדת.
צורת דיבור היא בהחלט זלזולעברי אנכי

פתחת את החידא?

לא

איך תחלוק עליו אם אתה בכלל לא יודע מה הוא אומר.

 

אתה אמיתי?

סברות לא מקבלים בהכנעה?

הוא גדול ממך. כל עוד לא תמצא מקור לחלוק עליו - האמת איתו.

אתה רוצה לחלוק עליו? עליך הראיה.

כרגע לא הבאת אותה, מה גם בכלל שלא פתחת אותו.

ואתה פתחת אותו וכנראה שלא הבנת אותוליקוטי אצות
אז אין הרבה הבדל ביננו.


אם היית מבין היה לך מה לענות.


אני בכלל לא חולק עליו. אני חולק על הסברה שאתה הבאת.


מה הקשר הוא גדול ממני? אם מישו אומר סברה עקומה אז היא עקומה.
אני מעריך שעיקמת את הסברה לפני שהבאת אותה לפורום ולכן היה קל כל כך להראות כמה היא לא רלוונטית.
טוב. אני מבין שאתה פשוט נגד מה שאכתובעברי אנכי

לא משנה מה

 

תדע לקבל מוסר.

 

 

אתה מזלזל בי עכשיו

בסדר

לפחות הפסקת לזלזל ברב חיד"א

 

בשביל להוכיח שאתה צודק, אתה לא חייב לזלזל בצד השני.

 

 

 

ערב טוב בחור.

אתה יכול להסביר למה לדעתך הסברא נכונהיחידי
במקום לעסוק בדיונים על תרבות המחלוקת. זה לא הנושא כרגע
קצת לא כיף לדון כשמזלזלים בךעברי אנכי

כאילו אני לא מרים אף או משו

אבל גם לזלזל ברב חיד"א זה קצת לא לעניין.

 

מכוון שאתה זה ששואל,

הנה.

צריך להודות על נס

יש הרבה ניסים

 

לכן אנחנו צריכים להבין על איזה סוג נס כן ועל איזה סוג נס לא

כותב החידא שזה היינו דווקא נס שנעשה לכלל ישראל. מה שפה זה לא כולם. יש גם יהודים שלא.

בנוסף, הניצחון לא שלם. בפרט שמיד אחכ פרצה מלחמה.

ואנחנו רחוקים מהמנוחה והנחלה, עוד לא בגאולה, למדינה יש עוד המון מה להשתפר ולכן הנס לא מושלם.

 

לכן יש נס,

זה לא התכחשות אליו

אבל הוא לא נס שנברך עליו על ההלל.

עוד גדר לשלם-שככל עם ישראל נוכח בו.ליקוטי אצות
נתעלם מכל מיני ראשונים שסוברים שמניין יהודים בארץ ישראל מספיק כדי שהם יהיו כלל ישראל.


אתה באמת חושב שבחנוכה כל עם ישראל נצלו? ומה עם אותם שנמכרו לעבדים ביוון?


ההגדרות שאתה כל פעם שולף פשוט לא מסתדרות.
והרב עובדיה הוכיח שזה רק לעניינים מסויימים ולא זהעברי אנכי


אוקי. פעלת בשכל והחלטת לשלוף רב במקום לדבר על סברותליקוטי אצות
בלי שניים.


בהחלט חכם מצידך


קח בחשבון שהרב עובדיה עם כל גדולתו הוא כפוסק הוא לא פוסק גדול יותר משאר בני דורו ואין סיבה ממשית ללכת דווקא אחריו.
מצחיק שכל גדולי הדור התבטלו לידועברי אנכי

למעט בודדים שהמשיכו את דרכו של הרב בין איש חי

וגם הם,

יש הבדל בין לחלוק לבין להבין שהוא גדול הדור.

אין אחד שלא מבין שאין פוסק גדול מהרב עובדיה בדור האחרון

אעפ שאותו רק חולק על הרב עובדיה. מותר לחלוק.

(אגב, מי שחולק על הרב עובדיה מדבר בכבוד.. ד"ל)

 

 

מי התבטל לידו? הרב צבי יהודה?ליקוטי אצות
באותה מידה אני בקלות יכול לומר שהוא לא התקרב לקרסולי הרב צבי יהודה.

אין לך שמץ של מושג כמה הוא גדול ביחס לשאר.
אני מסכים שהיה לו המון יחצ אולי כמו לכל תלמידי החכמים באותו דור גם יחד.
וזה לא ממש מעיד על גדלותו...
אופס. הרב צבי יהודה גדול ממנו ב30 שנהעברי אנכי

דור אחר.

 

 

 

פחח. וחשבת שאתה לא מזלזל בגדולי דור

ואז כתבת את ההודעה הזאת

ואז קראת לי צבוע.

 

חוני, תירגע כבר.

מה הקשר?!ליקוטי אצות
אתה ממשיך לדבוק בטפל במקום לראות את המציאות מול העיניים.

אגב, זה שהרציה גדול ממנו ב30שנה זה ממש לא ראיה לטובתך. זה ראיה לטובתי שאין שום ענין סיבה או צורך לפסוק לפיו.
..יחידי
זה נס שנעשה לכלל ישראל.
א. היושבים בא"י נחשבים לכלל ישראל.
ב. הנס נוגע לכלל ישראל שבגלל קיום המדינה יש להם לאן להימלט.
ג. ההלל הוא גם על הניצחון במלחמה (למרות שלא נקבעה אמירת ההלל ביום הניצחון, אבל זה דיון אחר).
ד. ההלל הוא לא על הגאולה השלמה, אלא על היציאה מהגלות שהייתה הצרה הכי איומה שיכולה להיות לעמ"י, וזה בוודאי עומד בגדר הגמ' בפסחים קיז.
א. הרב עובדיה הוכיח שזה רק לעניינים מסויימיםעברי אנכי

ב. נניח, הנס אמור להיות גם מבחינת מצב רוחני, שגם אליו יש לאן להתקדם ואם כן הוא לא מושלם

ג. אם כן אומרים הלל ביום שביתת הנשק. זה לא המציאות

ד. אנחנו לא בגאולה שלמה. אנחנו בדרך. ומכוון שהנס לא מושלם. לא מברכים. מצויין. זה בדיוק מה שאני אומר

א. אשמח לראות אותה אגביחידי
פוסקים אחרים לא חשבו כמו הרב עובדיה, כך שאין לו בלעדיות. ונוסף על זה מה שגם בניסים אחרים לא ראינו שנעשה נס לכלל ישראל ע"פ הקריטריון המחמיר של החידא.
ב. למה הנס אמור להיות על מצב רוחני? כמו שכתבתי כבר, לגבי פורים לא הייתה שום התקדמות רוחנית ואעפכ זו לא הסיבה שבגללה לא אומרים הלל.
ג. קול מבשר ח"א כא:
"ויפה כוונו המנהיגים שקבעו את היום הזה דווקא, אשר בו היה עיקר הנס שיצאנו מעבדות לחירות על ידי הכרזת העצמאות. ואלמלא נעשית ההכרזה באותו היום והיתה נדחית ליום אחר, אז היינו מאחרים את המועד ולא היינו משיגים את ההכרה וההסכמה של המעצמות הגדולות שבאומות, כידוע. ונס זה משך אחריו גם את הנס השני של ההצלה ממוות לחיים, הן במלחמתנו נגד הערביים בארץ ישראל, והן הצלת יהודי הגולה מיד אויביהם במקומות מגוריהם שעלו לארץ ישראל, ובא על ידי כך הנס השלישי של קיבוץ גלויות".
ד. ההלל הוא לא על הגאולה השלמה, אלא על היציאה מהגלות ועצמאות ישראל, כמו ביום הראשון של חנוכה.
תשמע, אני מותש כרגעעברי אנכי

אבל אענה בקצרה ברשותך, אפילו בלי הפסקאות

 

 

הנס פה, כמו שאמרת הוא נס אחד של הקמת ממשלה יהודית

אבל כשהממשלה יהודית לא דתית - זה הנס עצמו לא שלם

אתה לא יכול לחלק לנס על ממשלה, ואז נס של דת.

מי כמונו מאמינים בחיבור דת ומדינה.

אין לי כח להאריך, מחילה ממך. אעפ שאיתך כיף לדון.

זו רק סיבה אחת להלליחידי
ההצלה מצרת הגלות לא קשורה למידת הדתיות של המדינה.

ועכ"פ ידוע שהממלכה החשמונאית הייתה ממלכת רשעה ברוב הזמן, ולא מטריד אף אחד שקבעו על זה הלל.
ביום שביתת נשק אין יציאה ממוות לחיים.ליקוטי אצות
לא הייתה סכנת מוות אפילו לא על אחוז מיהודי ישראל...
ביום שביתת נשק אין יציאה ממוות לחיים.ליקוטי אצות
לא הייתה סכנת מוות אפילו לא על אחוז מיהודי ישראל...
אגב אני ממש לא מזלזל.ליקוטי אצות
אני מדבר בנחרצות מהסיבה שאתה מדבר בנחרצות.


לפחות אל תהיה צבוע.
אתה יודע,עברי אנכי

אדם שמרגיש צורך להתגונן הוא תוקף אחרים

 

אני צבוע?

ברצינות?

 

 

כן. דיברת בזילזול. תקרא את עצמך ותתבייש.

תחזור בתשובה

ולהבא תכתוב דברים כתלמיד הדן לרגלי רבותיו. גם אם אתה חולק.

דמגוגיה בשקל.ליקוטי אצות
אתה גולש לדברים אישיים ולא עניניים כי אין לך תשובות. אתה משליך עלי את ההרגשה שהלא נעימה של 'עלו עלי אומר שטויות בביטחון רב בפומבי'


אתה צבוע? אולי אתה פשוט לא שם לב בלהט הדיון.
לא נעים לי לדון איתך.עברי אנכי

אתה מבזבז את הזמן שלי

ואפילו קצת מעצבן

 

לפני שתאמר לי ליטול קינם בין שיני

טול אתה קורה בין עיניך.

 

 

לילה טוב בחור.

ברכה והצלחה.

אתה הרגע ציטטת את הדרשה על ההרליקוטי אצות
מתי למדת מיתי לאחרונה?


לילה טוב...
תמיד מעניין לגדול דברים חדשים...
זה מהגמרא...עברי אנכי


איזה גמרא?ליקוטי אצות
בבא בתרא. גוגל:עברי אנכי

וא"ר יוחנן, מאי דכתיב: ויהי בימי שפוט השופטים? דור ששופט את שופטיו, אומר לו: טול קיסם מבין שיניך אומר לו: טול קורה מבין עיניך" (בבלי, מסכת בבא בתרא – דף טו, עמוד ב)

תשנה טיפה את הסגנון דיבור שלךsimple man

חבל, אתה יכול גם להועיל לנסיופ

|משועשע|בן-ציון
בעולם מקביל, אולי.
אגב, אין לי בעיה שתהיה תמים ותגיד כך פסק לי הרבליקוטי אצות
יש לי בעיה שתתחיל לזרוק סברות באוויר ולערער לאנשים שמבינים עוד פחות את האמונה בצדקת דרכם.


מול רב מאוד קל להתמודד-הוא לא הרב שלי.

מול סברות זה יותר מסובך.
אז אם אתה באמת מבין ורוצה לשכנע מילא.
אבל זה לא נראה ככה.

ביהדות יש זכות דיבור למי שמבין על מה הוא מדבר.
נכון. זכות דיבור למי שמביםעברי אנכי

לא למי שמתבטא בחריפות.

מי שמבין זה מי שיש לו תשובות.ליקוטי אצות
לא אומרת.גיטרה אדומה

כי אנחנו לא חוגגים את הקמת המדינה..)

זו לא סיבה לא להגיד הלליחידי
השאלה היא למה לא. גם להגיד שהרב/י אמר שלא זו לא תשובה לשאלה למה בעצם לא
אני לא יודעת באמת להסביר למה וצריכה שאחי יסביר לי יותר טוב.גיטרה אדומה

אני לא אוהבת לענות על דברים כאלה בעיקרון..

 

זה בדיוק סיבה,,,,,,,,
אם אני חושבת שמדינת ישראל זה לא דבר טוב שקרה לעם ישראל, למה שאני יגיד הלל?
את רצינית?יחידי
לא דבר טוב?
עדיף להישחט בגלות?
בלי שום מורכבות - הכל רע? על אף מאורע אנשים לא מעזים לדבר ככה, אבל על הנס הזה בחופשיות של ממש
אבל האנשים שבאו להקים את המדינה,כביכול שכחו מהקב"ה.גיטרה אדומה

הם סוג של השאירו אותו בגלות,בפולין.

ולכן,מדינה שלא מנוהלת עפ"י תורה,למה שאגיד עלזה הלל?

המצב בגלות היה טוב יותר?יחידי
את אומרת הלל בחנוכה?
לא.לא התכוונתי לזה בכלל.גיטרה אדומה


אז למה לא להגיד הלל?יחידי
כי שוב.המדינה בבסיסה,לא נבנתה עפ"י תורה.ולכן לא אומרת הלל.גיטרה אדומה

לא הכניסו את הקב"ה למדינה.השאירו אותו באירופה.

א. איפה הלית אתר פנוי מיניה?יחידי
מי עשה את קיבוץ הגלויות הזה?

ב. זה לא חלק מהשאלה של ההלל. הקב"ה בחר איך להוציא אותנו מהגלות, לא אני (וגם לא את). זו סיבה לא להגיד הלל?
חוץ מזה שזה כמובן תיאור לא מדוייק, כי ככל הנראה מעולם לא היה ריבוי כזה של לומדי תורה בארה"ק (אולי בזמן שלמה, וגם זה לא בטוח).
תקשיב.סבא שלי היה מהחלוצים בארץ.גיטרה אדומה

הוא בא וייסד את המדינה.

כל הקיבוצים וכל המושבים התפתחו אז.

כולם רצו לשכוח את האלוקים הזה שהרע להם ככ בשואה.

וזה היה צביון המדינה.

 

וחוצמיזה,אין גאולה.

אנחנו בהתחלת הגאולה ולא אומרים הלל על כזה מצב.

הדרום באסלמה ואנחנו אומרים הלל?

אין פה מדינה יהודית.

אין פה שום צביוניות תורה.

 

זה לא קשור בעליליחידי
מחילה
נהרגו בהסלמה יוצאת דופן ארבעה יהודים. אמנם אין ספק שזה מזעזע, אבל את פשוט לא מבינה (ב"ה) שזה לא מתקרב למציאות שהייתה בגלות, לפרעות היומיומיות.
מה זה משנה אם הם זכרו את הקב"ה? נעשה נס? כן.
החשמונאים היו ברוב הזמן שמלכו רשעים גמורים, ויותר מאלפיים שנה אחרי הקמת המדינה שלהם את עדיין אומרת הלל בחנוכה.

צביון המדינה לא מעסיק אותי ביום הזה. העניין המרכזי הוא שאנחנו לא משועבדים בחו"ל בלי כל כוח מגן
זה קשור.גיטרה אדומה

נכון.אתה צודק שאין מה להשוות בכלל לגלויות שהיו ולכאורה אם משווים,אנחנו במצב גאולה אבל.זאת עדיין לא גאולה ומחילה...לא חושבת שצריכים להלל עלזה.

זה כאילו כמו להוציא ממשהו מסריח,את הטוב שבו.

הבסיס של המדינה,מסריח.לא תואם תורה.נקודה.גם אם ספציפית ביום הזה אתה לא מתיחס לזה,זה לא סותר שזה כך.

מה זה משנה אם המדינה פועלת ע"פ התורה לעניין ההלל?יחידי
ולמה זאת לא גאולה אם אפשר לראות את הנבואות מתקיימות לעינינו ממש?
זה משנה.ברור שצריך להודות אבל לא בהכרח חייב להגיד הלל עלזה.גיטרה אדומה

זאת לא הגאולה האמיתית והשלימה.זאת התחלת הגאולה.הגאולה תהייה רק כשמשיח יתגלה.

א. זה לא משנה. ההלל הוא לא על הגאולה השלמהיחידי
אלא על הסוף לגזירת הגלות והפיזור בחו"ל.
ב. איפה כתוב בדיוק שהגאולה תהיה רק כשהמשיח יגיע? הרמבם בעצמו בפרק שאחרי העיסוק במשיח כותב שעד שתגיע הגאולה אי אפשר לדעת כיצד היא תגיע "וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו" (הלכות מלכים ומלחמותיהם פי"ב הלכה ג).
מה לא תואם את התורה?!ליקוטי אצות
אין סנהדרין ולכן אי אפשר לכפות על המצוות לכן אין מדינת הלכה.


הילכתית אין לנו סמכות למדינת הלכה כל עוד אין סנהדרין...


והלל זה בכלל לא על המדינה. זה על ההצלה ממוות לחיים.
כולם רצו לשכוח את אלוקיםליקוטי אצות
ולכן לא מגייסים בני ישיבות מממנים אותם אוסרים על המדינה לעבוד בשבת למעט תשתיות חיוניות מצילות חיים אסור לגדל חזירים אסור למכור חמץ בפסח כמובן אף אחד לא מתחתן/מתגרש בלי אישור הרבנים ודוחים את יום העצמאות אם הוא אולי יפגע בקדושת השבת


מממ. פה חשדתי...
יש הרבה לומדי תורה כי המדינה מממנת אותם...ליקוטי אצות
אחרת לא היה חצי.
זה לא קשור. כל פעם שאני ארגיש טוב,,,,,,,,
אני יגיד הלל? המדינה היא טוב והיא רע. היא לא טוב מוחלט, ולכן לא נגיד עליה הלל.
יום אחד הערבים מפגיזים עלינו והמדינה מתקפלת.
מדינת ישראל מארחת עשרות אלפי אנשים מכל העולם ועל ידי כך נגרם חילול שבת אדיר! וזה מדינת היהודים!! בושה! על זה נגיד הלל?
או על זה ששולחים את הילדים לצהל ושם מכשילים אותם בצניעות וכדומה? על מה?
על תחילת הגאולה? זה שיא הגלות!
^^simple man

המצב יותר טוב עם המדינה, אבל לא כך נראית גאולה.

ולא כל תקופה שמצב משתפר זו סיבה להגיד הלל.

יש גדרים מאוד פשוטים במסכת מגילה.ליקוטי אצות
ניצלו ממוות לחיים? יפה. צריך לומר הלל.


לא שאני ח'ו חושב שהגמרא יכולה לחלוק על הרבי...
אני לא מפריע לי מי שלא אומר הללעברי אנכי

רק על נס גמור יש חובה לומר הלל

זה לא נס גמור, שנעשה בו נס מעל הטבע וכו. וכו.

ואין חובה לומר הלל

 

 

אבל מה שקצת מפריע לי פה במה שכתבת

זה עצימת עיניים

 

יש רע. והמון

יש גם הרבה טוב

תגידי עליו תודה. תשמחי בו. תודי לה' על זה.

אף אחד לא אומר מושלם, אבל אומרים תודה על ההתחלה

על זה שאנחנו מתקרבים כבר, עובדה שאנחנו כאן

לא דורש הלל

לא דורש את כל הדברים האלה

לא

ממש לא מפריע לי מי שלא אומר הלל

 

אבל יפריע לי שיאמרו שאין על מה להודות

זה כפיות טובה

יש לנו ככ הרבה מה להודות על המדינה פה

וככ הרבה מה לשפר

וזהו

 

להגיד תודה

להודות לה' על המדינה שיש לנו

וזהו

יפה אמרת,,,,,,,,
אם זה היה שירשור על טוב, הייתי מדברת עליו.
אני אגיד תודה, ברור. אני לא אשרוף את הדגל ולא יתבייש בו.
תגידי לה' על הנס הגדול שנעשה לנועברי אנכי

שיש לנו צבא משטרה ושאנחנו בארץ הקודש

אם הוא רע אז תשרפי אותו ותתביישי בו...ליקוטי אצות
אין ענין בצביעות.
תקרא שוב.,,,,,,,,אחרונה
כתבתי לא טוב ולא רע.
נס גמור מעל הטבע.ליקוטי אצות
הרמבם קצת חולק.


הוא כותב שאומרים הלל על שניצחנו במלחמה ולא על פך השמן.
נס גמור מעל הטבע.ליקוטי אצות
הרמבם קצת חולק.


הוא כותב שאומרים הלל על שניצחנו במלחמה ולא על פך השמן.
על זה שלא שוחטים ברחוב יהודים לא נגיד הלל?יחידי
החילול השם הכי נורא הוא הגלות. הגויים אומרים כמ"ש ביחזקאל "כי עם ד' אלה ומארצו יצאו". רק כשעמ"י בארץ "ולא אחל את שם קדשי עוד". בגלות יש פתחון פה לאומות העולם שהקב"ה שכח אותנו (רש"י שם: "ולא אחל את שם קדשי" - שפלותם של ישראל חלול שמו הוא באמור להם עם ה' אלה ולא יכול להצילם).
כשמתממשת הנבואה שכתובה כבר בתורה "ושב ד' אלוקיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך ד' אלוקיך שמה" עמ"י לא יודה לקב"ה?

"נביאים שביניהן תקנו להם לישראל שיהיו אומרים הלל על כל פרק ופרק וכל צרה וצרה שלא תבוא עליהן, ולכשנגאלין אומרים אותו על גאולתן" (פסחים קיז.)
על הצרה הגדולה של השיעבוד לאומות העולם שנגאלנו ממנה לא נגיד הלל?
נו. אתה אומר להודות על הנסעברי אנכי

אבל זה לא נס גמור. עוד לא גאולה

ולכן אי אפשר לחייב אף אחד לומר הלל

 

נו

 

העיקר הכרת הטוב

אמירת פרקי תהילים כאלה או אחרים הם לא העיקר

מודים על נסים ע"י אמירת הלליחידי
אם על חנוכה אומרים מהסיבה הזאת, על הקמת מדינה (שלא משנה לגבי הדיון הזה איזה שלב היא מקיימת בתהליך) שב"ה מאז שהיא הוקמה מצבנו הרבה יותר טוב אין כל ספק.
מודים על הנס. כל אחד בדרכו שלו.עברי אנכי

אתה לא יכול לחייב הלל כמו בחנוכה.

 

זה לא נס מעל הטבע

זה לא נס גמור

נו.

הדיון מוכר.

 

אתה לא יכול להתעלם מדעות של הרבה גדולי דור.

אז די לדיון הזה

 

העיקר להודות

עדיף להתעלם מהקב"ה?יחידי
יותר פשוט מחנוכה שצריך להגיד הלל.
עדיף להתחשב בדעות גדולי הדור למינהםעברי אנכי

שהם רבות ואתה לא יכול להגיד ככה.

 

הבנת אותי

וכולם יודעים שהעיקר להודות

 

אני מצרף פה קישור לדקה 8:58.

תשמע עד 9:50

בול מה שאני אומר ואתה מתווכח איתי על זה

 

אתה יודע מה קרה בגלל שחזקיהו לא אמר שירהיחידי
מעדיף שלא לצאת לגלות שלישית.
מי חכם וישמר אלה ויתבוננו חסדי ד'
יודע. מי אמר שזה קריטי אם זה יהיה דווקאעברי אנכי

פרקי התהילים האלה בזמן הזה בתפילה?

 

אף אחד.

 

צריך לומר תודה

גם דוד המלך השירות שהוא אמר היו גם פרקי תהילים אחרים.

5 שירות.

אלו שמתווכחים כאן מסבירים למה לא התקדמנויחידי
ולמה המדינה רעה וכו'.
אם מכירים בזה שהיה נס, מבינים שצריך לומר, לפחות בלי ברכה.
לא. ממש לא "לפחות בלי ברכה"עברי אנכי

קודם כל,

אני רואה בלי ברכה מציאות של לכתחילה

יופי. זה א.

ב - אמירת פרקי תהילים מסויימים לא בהכרח הם הודאה. כל הודאה זה הלל. וזהו.

ג - הם מסבירים שהמדינה לא מושלמת ולכן לא אומרים הלל. מעטות הקבוצות שעוד לא הבינו שהמדינה היא נס.

 

 

העיקר להודות

כל המקורות שהבאת מחייבים להודות.

איך להודות?

אין מקור בדיוק. לא כתוב תקרא פרקי תהילים כאלה עם ברכה כזאת אם 1 2 3

ולכן תראה בהמון שותים וספרים דעות חלוקות

להכריע ולומר לכל הפחות בלי ברכה זה סתם. פשוט סתם.

 

אני בלי ברכה לכתחילה

נו

 

פשוט די עם הדיון המיותר

לספרדים זה לכתחילהיחידי
כך חשבו הרב עובדיה והרב אליהו.

לא צריך שהמדינה תהיה מושלמת כדי להגיד הלל. גם אם הייתה מציאות של הצלה מהרציחות בגלות בלי מדינה היינו צריכים לומר. ואם באמת טוענים שא"א לומר בגלל שהמדינה לא מושלמת - שלא יאמרו גם בחנוכה.

למה דיון מיותר? דיון קריטי.
אולי לא מיותר. אבל לא צריך להפוך עולמות עליועברי אנכי

שמעת את הרב אליהו בקישור ששלחתי לך

את הדיון הזה תשאיר לגדולי הדור. אל תצא על מי שפוסק כמו הרב שלו

 

ואם תשאל את הרב מלמד גם ספרדים צריכים לברך את ההלל.

אין קשר בין ספרדים אשכנזים.

תלוי מי הרב שלך וזהו.

 

 

"לא צריך שהמדינה תהיה מושלמת"

אתה בטוח? כי החידא כותב שזה תנאי כדי לקבוע הלל לדורות.

הרב אליהו אמר עוד דבריםיחידי
לא בקטע ששלחת.

הפוסקים האחרים לא שם.

המדינה לא צריכה להיות מושלמת, כי ההלל הוא לא על זה שיש לנו מדינה מושלמת ושהגענו לגאולה השלמה.
ההלל הוא על ההצלה ועל היציאה מהגלות והפסקת ההשפלה - שהן גמורות לגמרי, בזכות זה שהקב"ה הקים לנו מדינה.
יפה. לכן אני אומר הלל.עברי אנכי

אבל יש מרחק בין להודות לה'

לבין לחייב לומר הלל כמו שאתה עושה

חייבים כי אי אפשר להתכחש לניסים האלויחידי
הם קרו, והם בגדר ניסים שקובעים עליהם אמירת הלל.
זה לא דיון על הציונות או משהו כזה.
נו. אתה בכלל קורא מה שאני כותב?עברי אנכי

"הם בגדר ניסים שקובעים עליהם אמית הלל"

לא הם לא!!!

 

הם לא מעל הטבע. הם נס בדרך הטבע!

הם לא נס גמור!!

ועל דברים כאלה אין חובה ואי אפשר לחייב את הציבור לומר הלל

אתה לא קורא מה שאני כותב

חזרתי על זה 20 פעמים

אוף

תקרא. מה אני דן פה עם עצמי?

הקטע הוא שאני לא קוראיחידי
לא דיברת על השאלה הזאת, אז למה שאתייחס אליה

הגמרא לא מציעה למיטב זכרוני לגבי אי אמירת הלל בפורים את האפשרות של דרך הטבע או לא. ופורים קרה בדרך הטבע.

אי אפשר לחייב?
הרבנות הורתה להגיד
הרבנות אגב הורתה בלי ברכהעברי אנכי

אחכ הרב גורן נלחם על זה

 

אם כבר מדברים על הרבנות..

בתשל"ד הרבנות כבר הורתה להגיד בברכהיחידי
בגלל הרב גורן. חברי הרבנות לא היו בעדעברי אנכי


הם כןיחידי
הרב עובדיה אומר שהוא שכנע רבנים ואף אחד לא רצהעברי אנכי
אולי הרב הזה ספציפיתיחידי
היו שם עוד כמה רבנים, ואת הכוונות שלהם אין לי דרך לדעת, ועליך הראיה אם תרצה לטעון ככה על כולם
אם היה לי אור תורה הייתי פותחעברי אנכי

אני רק מראה לך שהדברים לא ככ פשוטים כמו שאתה מציג אותם

מאוד פשוטיםיחידי
הייתה החלטה שהתקבלה ברוב.

כמו שרב שהגיע למסקנה אחרת מהציץ אליעזר לא יטען שמה שכתב הציץ אליעזר היה בגלל לחץ חברתי. צריכים ראיות מאוד טובות כדי לטעון טענה מרחיקת לכת שכזו
אתה רואה שאתה מתעלם ממה שכתבתי?עברי אנכי

עזוב

נמאס

 

 

אתה רוצה לדון תדון

אל תתעלם ממני

אני לא מתעלםיחידי
פשוט נוטה להאמין ביןשרה אינטלקטואלית של רבנים ולא בקונספירציות שלא הוכחו
מה הכוונה ב"בלי ברכה לכתחילה"?קפיץ
לא הבנתי.
היום אמרת עם ברכה?!
הוא לא אמר עם ברכהיחידי
ספרדים
היום בלי ברכה כמו כל ראש חודשעברי אנכי

וביום העצמאות בדכ אני אומר בלי ברכה

השנה כנראה אומר אחרי עלינו לשבח/אחרי קדיש תתקבל

אני לא יודעת אם אני חושבת שזה טוב או לא,,,,,,,,
אבל נס זה בטח לא, שוחטים אותנו! זה גאולה?? גאולה תהיה שהמשיח יבוא.
שוחטים??יחידי
תראי כמה סרטי שואה

ארץ ישראל נותנת פירות (סימן לקץ המגולה - סנהדרין צח), הנבואות על קיבוץ גלויות ועל יישוב הערים החרבות התקיימו. מה גאולה אם לא זה?
ארץ ישראל נותנת פירות כמו הולנד,,,,,,,,
אמר רבי אבאיחידי
אין לך קץ מגולה מזה, שנאמר (יחזקאל לו, ח): וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל כִּי קֵרְבוּ לָבוֹא.

רש"י - כשתיתן ארץ ישראל פריה בעין יפה אז יקרב הקץ, ואין לך קץ מגולה יותר
לא אומרים.פיצוחית
'עצמאות' נהנים ממעשה ידיכם ואופס אלוקים והניסים נעלמים. (לדוג בתקווה אני ועוצם ידי..)


חוצמיזה שזה לא המדינה השלימה. והשמחה האמיתית תהיה כשמשיח יבוא.
מה? בחנוכה אומרים הלל על הגאולה השלימה?!ליקוטי אצות
חזרה מלכות לישראל!


אין בעיה בכוחי ועוצם ידי. יש בעיה בושכחת שה' אלוקך הוא הנותן לך כוח לעשות חייל.
את מנסה כאילו להשכיח את זה?
אומריםקפיץ
עם ברכה. וגם בלילה
כואב לי הלבאם אפשר
בלי ציניות, יהודים יקרים אחים אהובים שלי.
לא בא לשכנע, פורק..
להגיד על מדינת ישראל שהיא לא נס? קיבוץ גלויות???
בעזרת ה' יתברך אנחנו תכף רוב עמ"י בארצו, זה לא אתחלתא, זו גאולה.
מה ששמעתם. אלפי שנים אנחנו מתפללים לדור הזה שלנו, וכשהוא מגיע- כפיות טובה עצומה.
כמה כואב.

יהודים לא נשחטים פה. צאו מהסרט.
יהודים חיים פה בשמחה. בשלווה. בשגשוג. בבריאות.
יהודים הולכים פה בגאון עם כיפה וציצית (תכלת, ישתבח שמו הגדול! רק על זה ליבנו צריך לימס, חידושה של מצווה מדאורייתא) ותלמודם בידם.
קול התורה נשמע ברמה בכל מקום. בתי כנסת, בתי מדרש, שיעורים, סדנאות, ספרים. תורה תורה תורה. יותר מכפי שהיה אי פעם. פשוט נס.

זקנים וזקנות יושבים ברחובות ירושלים הבנויה לתלפיות.
עיר קודשנו, היא בירתנו. ודגלנו מתנוסס בגאון בציון.
"בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים
אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה
אז יאמרו בגויים הגדיל ה' לעשות עם אלה
הגדיל ה' לעשות עמנו, היינו שמחים"

(לכל מי שהיה חסר לו- כן, בית המקדש חרב בעוונינו, זה לא קשור לשאלה אם יש במדינה גאולה או לא..)
אומר ביום ובלילה. בלא ברכה. ע"פ הרב עובדיה-חסוי מאוד

הנימוק המלא מופיע בשו"ת יביע אומר, כרך ו'. סימן מ"א.

עשיתי לי סימן לזכור שזה סימן מ"א- ראשי תיבות: מדינת אתחלתא.

הרב לא אמר לומר הלל בלילה.עברי אנכי

הוא גם אמר אם אפשר להמינע ממחלוקת לומר אחרי התפילה

אבל הוא אמר ש

א. צריך להודות

ב. מותר לומר הלל מיד אחרי החזרה

אכן הלילה לא כדבריוחסוי מאוד

לכן זה תלוי אצלי במניין בו אני מתפלל. לפעמים אני אומר ולפעמים לא.

 

מכל מקום מעולם לא התפללתי במניין שבו אומרים הלל רק בסיום התפילה.

לכן תמיד יוצא שאני אומר אחר חזרת הש"ץ.

הרב לא חייב לומר הלל אחרי סיום התפילהעברי אנכי

הוא הוכיח שמותר.

ואפילו כתב שעדיף אחר כך כדי לצאת ממחלוקת.

 

מה הרב בעצמו עשה?

התפלל במניינים שמברכים בהם על ההלל. ואמר

אני מתפלל פה בתנאי שלא יברכו

וככה עשה. ואמר איתם הכל.

לא הבנתי. זה לא כמו שאמרתי?חסוי מאוד


אמרת שבמניין שלך לא אומרים הלל אז אתה יוצא כדי לומרעברי אנכי


לא הבנת... תמיד הם אומרים הללחסוי מאוד

אבל לא בסיום התפילה אלא מיד אחרי החזרה.

ולכן גם אני אומר מיד אחרי החזרה ולא בסוף התפילה כדברי הרב..

אז אתה איתם? או יוצא? לא הבנתיעברי אנכי


כן...חסוי מאוד

כשכתבתי יוצא לא התכוונתי שאני יוצא מהבית כנסת, אלא להיפך, שבעקבות הציבור יוצא שאני אומר מיד אחרי החזרה (ולא בסופה)...

 

 

חוץ מהברכה. שהם אומרים ואני לא.

בהתחשב בזה שמאז האולפנה לא אמרתי הללחופשיה לנפשי
אז לא, אני חושבת שכל אחד יעשה כפי שרבותיו מורים.
הדיון השנתי הגיע! יוווסביון
@ימ''ל אני זוכר שאמרת משהו בנידון, לא זוכר אם עשית ממנו הפסקה והתגעגעת או שדווקא רצית הפסקה
אומריםקיבוצניקית
בערב ובבוקר
עם ברכה.
אומרים!!באהבה ואמונה!!

בעיקרון אין בעיה לומר הלל זה לא אמירת שם ה' לבטלה כי זה פרקי תהילים לכן אנחנו ואמרים אבל בלי ברכה

ואנחנו אומרים תודה לקב"ה שיש לנו מדינ הולא להפך

..אוהב אותך ה

אומר

בלילה בלי ברכה

ביום עם ברכה

כי ככה פסק הרב משאש(שאפשר לברך בבוקר)

 

אשכרה עניתי עלזה

כנראה ממש משעמם לי

אומרים.פילונית
מהסיבה הפשוטה, חיכינו ככ הרבה בשביל חופש, לארץ ומדינה, לצבא, למשטרה, והכל משלנו ועד שזה קרה אחרי הרבה שנים של ציפייה ואחרי שאנשים ירקו דם ומתו בשביל שיהיה לנו מקום מתפקד משלנו אין סיבה שאני לא אשמח ולא אברך ולא אודה לקב''ה על כל זה.
עם ברכה כמובן.פילונית
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך