קצת (הרבה) כאב.
לא אתייחס להכל אבל כן אתייחס למה שכתבת כאן.
דבר ראשון, לא משנה מאיפה ילד מגיע, מה הרקע ממנו בא או איזה סוג אנשים הוא מזכיר לך -
ילד הוא ילד. אל תשכחי את זה. הוא נשמה יקרה שהופקדה בידיך, וגם אם את לא המחנכת (אם כן האחריות גדולה יותר) יש לך פה פיקדון יקר ויש לך תפקיד משמעותי בחינוכו ועיצוב אישיותו (כן, הוא בגיל שהוא עדיין מתעצב גם אם נדמה לך שמה כבר תוכלי לשנות).
התפקיד של כל מורה ודמות חינוכית היא לשמור על הקיים ולפתח את הדרוש פיתוח, ויותר חשוב מידיעת החומר הנלמד זה לחנך תלמיד להיות בן אדם, ולא חסרות הזדמנויות כאלו במהלך השיעור.
יודעת מה למדתי בזמן שלימדתי?
שמה שחשוב כשבאים לעבוד עם אנשים ועם ילדים בפרט זה מחשבה טובה עליהם, לימוד זכות (ביני לבין עצמי, לא לראות בהם מפלצות קטנות שרק רוצות למרר לי את החיים. הם לא!), דוגמא אישית, שלוות נפש ובטחון במקום שלך, ידיעת התפקיד שלך, הכנת מערך טוב שהוא גם מעניין וגם מתאים לרמה של התלמידים, מתוכנן לרמת הפרטים הקטנים מבחינת ציוד, משימות מאתגרות וכיפיות שחוזרות על הנלמד למי שמסיים, משמימות שמתאימות למי שמאותגר קצת וקשה לו מבחינה לימודית, קשיים צפויים ואיך תתמודדי איתם, לאפשר לתלמידים לבטא את עצמם, ללמוד דרך משחקים, לחזור על הנלמד באמצעות משחק, לשלב יצירה כלשהי, לאפשר להם לבחור בין משימות/ באיזה סדר לבצע (כמובן באופן שתשמר המסגרת של השיעור ובתוך מסגרת זמן ברורה שהצבת לך קודם)- זה יגרום להם להרגיש שגם להם יש חלק משמעותי במהלך השיעור, הם משפיעים, לשמוע מהם מה מעניין אותם בדרך כלשהי, להעריך את התלמידים בדרכים אחרות מאשר מבחן..יש כל כך הרבה היום ברשת כל כך הרבה אתרים ומורים שתורמים מכישוריהם לטובת כלל ציבור המורים.
וחשוב לבוא ברוח טובה, עם חיוך, ועם שדר פנימי אמיתי - אני רוצה בטובתכם. אני אוהבת אתכם. רוצה בהצלחתכם ובהנאתכם ובואו נהפוך את הלמידה לתהליך כיפי וחוויתי. אפשר אחרת אבל עדיף את הכייפי.
הם קולטים שדרים כאלו, מניסיון.
לגבי שיטת הניקוד- על אף שהשתמשתי בה היא גזלה זמן רב מהשיעור. צריך למצוא שיטה שתהיה מוגבלת בזמן..עכשיו מצאתי את זה ובאתי לשתף ורואה שהוכן כאן מראש שרשור מיוחד סרטון על ניהול כתה
http://itu.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=a4a00901-3532-48d8-a763-0d3b60eccf6d&lang=HEB
http://itu.cet.ac.il/
https://www.itu.org.il/?CategoryID=2177
אלו אתרים שיכול לעזור לך מאוד
לגבי התלמידים שקשה להם - אולי תהליך של עיצוב התנהגות יוכל לעזור (תערכי תצפיות עכשיו כך שאחרי החגים כבר תוכלי להתחיל בתהליך השינוי עצמו, אם תרצי הסבר מוזמנת לאישי).
לפעמים שיטת הפרד ומשול, בייחוד כשאת מעבירה תהליך את המנהיג של החבורה (אם ישנו כזה), יכול להשפיע על השאר.
לצעוק?להרים את הקול? אני לא בעד. ואת גם לא צריכה לגמור את הקול שלך.
זה אולי משפיע לטווח קצר אבל בפעם הבאה, כשבאמת צריך להראות זעזוע ממעשה של תלמיד, איך תבטאי אותו? תצעקי יותר חזק? זה לא הפתרון.
כמו שאמרת - זה לא מראה על יותר מדי סמכות. אולי על פחד שהכתה תצא מאיזון.
עדיין לא מצאתי לגמרי את הנוסחה המדויקת לכל כתה, אבל לא לדבר עד שלא כולם בשקט. אם צריך לחזור על אותה המילה כמו תקליט עד שכולם, ללא יוצא מן הכלל, יהיה בשקט. זה יכול להיות יעיל יותר כשהם יודעים שהם עלולים להפסיד משהו שהם רוצים.
להעביר את האחריות על הלמידה לתלמיד - כמו שלך יש תפקיד ללמד, לתלמיד יש תפקיד ללמוד ולעשות כל שביכולתו בכדי לתרום למשימה הכתתית הזו. המטרה שלך היא לפעול בכיוון הזה - שהם ידעו שזו אחריותם, נראה לי זה חלק מהחינוך ולא בשיטה של ענישה, אלא בשיטה נכונה של פיתו לומד עצמאי.
בנייה של נדבך חשוב במי שיהיה הבוגר של המחר.
ולפני הכל - תתפללי עליהם. שיקלטו את החומר. שיאהבו את הלימוד. שיהיו טובים.
בהצלחה!
וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם (מקווה שציטטתי נכון..השעה וזה)