וכשלרגע חושבים על זה..
זה מה שיחזיק את הנישואים?
מאה אלף שקל?
ובכלל, אהבה היא דבר עמוק ורציני, למה צריך לערבב אותה עם כסף?
אז...תהיו מוכנים, צוללים
גמרא בשבת: "שמעון בן שטח תיקן כתובה לאשה " (לפניו, לא היתה כתובה..)
עין אי"ה: "אין לנו באנושיות דבר נקדש וראוי להיות מרומם כקדושת קשר ברית הנשואין, ע"כ התורה השלמה רצתה להדריכנו שלא ע"י כפיה ואונס יבנה בית ישראל, כ"א ההכרה הפנימית הנכנסת בנפשות קדושות להכיר מה גדולה ונערכה היא הברית הקדושה של הנשואין, "כי ד' העיד בינך ובין אשת נעוריך", ע"כ התירה תורה הגירושין.(ברית הנישואין היא ברית שנובעת מקשר עמוק ויסודי, ולכן התורה הדריכה אותנו שהוא צריך לבוא מתוך אהבה ורצון ולא ח"ו מתוך כפיה)
"אמנם כאשר נתמעטו הכחות המוסריים וקשר הקדושה של ברית הנשואין התרופף, הנה ראה שמעון בן שטח שראוי להשתמש להעיר את קדושת הנשואין ולחזק מוסרותיה שלא תהי' קלה בעיניו להוציאה, ע"י השימוש בכח גרוע, בכח הקמצנות וחשבון חסכון של כסף, ותיקן כתובה לאשה. (שמעון בן שטח ראה שירידת הדורות גורמת לאנשים "לשחק" עם הנישואין ולקדש ולגרש בקלות ובלי מחשבה, לכן הוסיף את הכתובה כתנאי לנישואין, למרות היותו כח גרוע)
אבל...הכסף הוא כ"כ גשמי ושפל..איך אפשר לערבב אותו עם דבר כל כך רוחני וגבוה??
הרב עונה, במתיקות נפלאה..
"אמנם כך היא המדה הנלמדת ממדותיו של הקב"ה שלא לבוז לכל דבר, ושלא להקטין כל כח היותר שפל, ומכ"ש שלא לחפוץ באיבודו כ"א לצפות לזמן אשר יוכל להשתמש לדבר נשגב ונעלה. וזה כבר חקק השי"ת שאח"כ כאשר ע"י הכח הפחות יעשה הדבר הנשגב, ילך הדבר הנשגב בנתיבה הראויה לו. קשר הנשואין שאמנם בהמון נתחזק ע"י האמצעי המגושם הזה של קימוץ כסף הכתובה, מ"מ פועל הוא אח"כ להרשים יפה את תפארת הקדושה הראויה לו כפי מדתו."
(יש מקום חשוב בעולם, של שימוש דווקא בדברים שפלים וחסרי ערך, לרומם חלקים אחרים, רוחניים וגבוהים - למקומות גבוהים ועצומים!)
שנזכה לדעת מה הטפל ומה העיקר, מה הרוחני ומה הגשמי, ולהשתמש בגשמיות להעלות את הרוחניות..

יישר כח!




