שירות מעורבמלון12

שלום, 

אשמח לעזרה כי אני פשוט אבוד בעניין.

התגייסתי לאחר 4 שנות ישיבה גבוהה כשבשנה האחרונה חוויתי ירידה רוחנית גדולה.

בהתחלה התגייסתי לקרבי ולאחר תקופה קצרה ירדתי לתפקיד ג'ובניק כשאני מצטרף לטירונות אליהם.

מעולם לא חוויתי כזה דבר, המחלקה פשוט מעורבת לגמרי, אנחנו 8 בנים ו50 בנות ואני פשוט לא יודע איך להגיב למצב.

מעבר לרמה בסיסית של חדרים, שירותים ומקלחת נפרדים, הכל מעורב! התנאים הדתיים לא הכי טובים בבסיס, לא מאשרים לנו להתפלל בבית כנסת וכו'.

אני פשוט בהלם ולא יודע איך להגיב למצב, נראה לי לא מתאים שזה המצב בצה"ל ובתור דתי עליי להתקומם על זה, אבל באופן אישי אני בתקופה שאני פחות שומר נגיעה וכאלה.

בכלל אני לא יודע איך שייך להתנהל עם הבנות, האם שייך להתחיל איתן? הכוונה בעיקר לדתיות? איך הנראות של הדבר בתור דתי ובן 22? 

בקיצור אני מבולבל מכל כיוון ואשמח לחיזוקים ועצות

איזו יחידה זו?משה
נשמע נוגד את כל הפקודות שהיו בזמני. מה זה 'לא מאפשרים להתפלל'? כולה ג'וב...
נשמע לי הזוי.אילתי
יש פקודות מטכל שאמורות למנוע סיטואציות כאלו.
אם חשובה לך הרמה הרוחנית שלך אני אומר תעזוב עכשיו. תחתור לטופס 55 כמה שיותר מהר, תציק לכל שליש שזז שאתה רוצה לעוף משם.
אל תתחיל עם הבנות שם, זה נראה ממש רע לבחור ישיבה ולכל אחד.
תשתדל שהדיבור עם הבנות בפלוגה יהיה דיבור ענייני גרידא ולא מעבר.
בשירותי הצבאי ראיתי הרבה דתיים ששירתו במקום עם בנות (הם היו קרביים והבנות היו בנות מפקדה) שהיו דוסים מאוד ולאט לאט הם התחילו קשרים עם בנות היחידה וחלקם כבר לא שומרים תורה ומצוות, ואני מדבר איתך על חברה שהיו שלוש שנים בישיבה והתגייסו ליחידה מתוך אידיאליים ועכשיו לא נשאר הרבה. לא כדאי להיות מהסטטיסטיקה הזו.
בהצלחה בכל אשר תפנה!
אני עכשיו בישיבה גבוהה ולא הייתי בצבא אז אני לא יכול לייעץאנוניקי
עבר עריכה על ידי אנוניקי בתאריך כ"ח באב תשע"ז 18:42

אבל אם אתה מניח שאתה תוריד את הכיפה בצבא כפי ש'אילתי' כאן אמר.

לי נראה שסברא פשוטה שטוב למות ולא להיות חילוני (לא בהורדה עצמה שזה מנהג בעלמא, אני מתכוון לחיות חיים של חילוני). אע"פ שזה שום לאו בפני עצמו זה מכיל בתוכו ייהרג ואל יעבור.

מעניין אם גם זה חובה הלכתית או לא. כי אין בזה מעשה וזה לא ע"ז ממש. כך שלא ברור.

 

אבל זה מה שהייתי עושה. (אם אילו היו שתי האופציות כמובן שאם יש עוד דרכים זה לא הדרך הנכונה...)

 

קודם כל אשריך! אשריך שאתה משתדל להתחזק רוחנית למרות הירידה ההיום הוא היום
הגדולה שסיפרת עליה.

ובמקביל לרב בישיבה שלך שיוכל לעזור לך. אם אני קורא את הרמזים נכון מומלץ לך בחום לפנות לאתר שמור עיניך.

לגבי להתחיל עם בנות וכדומה בוודאי שהדבר נראה מאד כך שאפילו אם אתה עושה זאת מחוץ לצבא בצבא כדאי לעשות אחרת כדי שיתחשבו בבקשות שלך. מצד האמת ירידה בתחום אחד לא אומרת שאתה לא שומר מצוות לגמרי אבל הציבור החילוני לפני רואה את זה כהכל או כלום.

לגבי טופס 55 כדאי לבקש פלוגה מגדרית. אפילו אם זה אומר דחיית גיוס של חודש חודשיים
פנה לצו 1 הם מטפלים מעולהחליל הרועים
נראה שהנך מרוצה קצת מכךשמוליק המתעלה
סליחה על הבוטות. אך אם הדבר לא מתאים לך אז תבקש משהו אחר לא נענים לך- תשב בכלא
תגובה חריפה אבל במקום...הדוכס מירוסלב


למי אתה מחדש שכח היצר הוא בהנאה? זו בדיוק ההתמודדות שלומייקי
עבר עריכה על ידי מייקי בתאריך כ"ט באב תשע"ז 14:18

ומי מבטיח שאין בנות בכלא? או ביחידה החדשה שיעבור אליה?

 

אם אין לך מה לעזור, מוטב לשתוק

צהרים טוביםאסטרו
תנאים כאלה הם בניגוד גמור לזכויותך. תוכל לפנות לנציב קבילות חיילים. מידע על כך: פנייה לנציב קבילות החיילים
וכן לצו אחד:
tzav-echad

בהצלחה וחזק ואמץ!
לא חושב שיש הרבה מה להתבלבל... אולי זה נסיון לא קלהדוכס מירוסלב

אבל התשובה ברורה. עשה הכל כדי לעוף מהחור המזעזע שאתה נמצא בו...

בין אם תרצה או לא, כשתתחזק בע"ה ותחזור לכחך הקודם ביראת שמים, אתה תצטער צער איום ונורא על התקלות שאתה עובר ושמא ח"ו עלול לעבור

אתה חייב להתקומם על זה שישבצו אותך במחלקה המתאימה לרוחך!!!שלמה גר

יש את הארגון של הרב עמיחי אליהו שמציב לרשותך עורכי דין על מנת שתקבל את מבוקשך!! - בבקשה תעשה את זה

מעורבנחמן יוסף

תתיעץ עם הרב שלך 

עם הרב הצבאי התכוונתחליל הרועים
מעורבנחמן יוסף

עם רב שלא מעורב עם הצבא כמובן רב דתי

מעורבנחמן יוסף

תתקשר להרב הבלין הרב של קרית גת

רב דתי - מושג חדש?חליל הרועים
אין אפוטרופוס לעריותאיתן גיל
כשאתה בצבא תנהג איך שבא לך.
קצת חוצפה להוציא את המשפט החז"לי מהקשרושיר ישיר

אין אפוטרופוס לעריות = יש להתרחק מהן יותר ממה שנראה, כי לא תוכל לשלוט בעצמך כמו שצריך כשתתקרב יותר מדי.

החיזוק הכי גדול שתקבל ושתעשהכהנא צדק!
זה פשוט לצאת מהצבא.
יוצא כל השכר בהפסד במציאות כמו שאתה נמצא בה.
פשוט תברח כמו מאש מהמקום הזה או שתעבור לתפקיד אחר במקום נפרד.
זה חמור מאד.ד.

מציע לך קודם כל להחליט שאתה לא זז כקוצו של יוד.

 

יותר קל לשמור על רמה,  מאשר לעלות חזרה. עדיין יש לך את הערנות הרוחנית.

 

תקפיד על "נגיעה" באופן טוטאלי. הצבא חייב לאפשר לך את זה.

 

אל תתחיל עם אף בת. לא זה המקום. ויכול ליצור אוירה של לא לכאן ולא לכאן - וגם שתמצא מישהי שאינה באמת לפי רמתך האמיתית, בגלל מציאות זמנית. אם תמצא מישהי שמתאים להתחתן איתה - כבר תדע לבדוק בקצרה לפי הנצרך, כמקובל בחיפוש שידוך טוב.

 

טירונות של ג'וב היא קצרה. אם אתה רואה שהענין אינו משפיע טוב - תבקש העברה לשירות שבו אתה נמצא בחברת בנים.

 

חזק ואמץ - בדברי תורה כתיב.

דבר עם הרב שלךכי בשמחה תצאו.

קודם כל, אתה בניסיון נורא ואיום!

כשיודעים שהניסיון הוא קשה - חצי פיתרון.

 

תבחר ברב שאתה הכי קשור אליו,

ופשוט תשפוך עליו את כל מה שיש לך על הלב.

מעבר למעלת וידוי דברים לפני תלמיד חכם,

הקשר עם תורה שמנותקת מההוויה הצבאית, השואבת והשוחקת,

פשוט מבריא את האדם ומרומם את הראש שלו מעל המים.

 

ברור שאל תתחיל עם בנות, גם דתיות.

אתה אמור לשמור על פאסון של דתי.

חבל להתקרב למדרון החלקלק הזה.

 

אח אהוב!

מאמין בגבורה שלך!

המון הצלחה!!

אח יקראיך אפשר לעזור?
איפה אתה עושה טירונות? מוזמן לפנות אליי גם באישי.
יש לי חברים שהתגייסו כמעט לכל בסיסי הטירונים. השידוך הכי טוב לחייל, הוא חייל נוסף. אדם אחד, זה כל ההבדל האיכותי בין "לבד" ל"ביחד". אתה לא לבד!
תגובה אנושית לרפואה. תלמדו כולםחותם-צורי
אנושית אבל לא נכונהחליל הרועים
חייל נוסף יכול לשחנש.
רב צבאי יכול לטפל
יש משהו בלתי חוקי במציאות שלו ביחידה?חותם-צורי
אני לא מבין בזה אבל כן קצת בשלישותחליל הרועים

והרב יכול לדבר עם קצינת הקורסים ולהעביר אותו

 

או שיפנה לרב הראשי לצה"ל אם זה חשוב לו

להצליח במאבק על הזכויות הדתיותלחפש את האור

בס"ד

 

קודם כל שתדע שזה לא תקין המצב הזה.

 

מגיע לך ללא ספק להתפלל בבית כנסת!

 

וחשוב חשוב חשוב שאל תרים ידיים, את החייב למצוא לך עצמך איזה נקודת חיזוק כל יום , 5 דקות או יותר לימוד גמרא/אמונה/מוסר משהו שיעשה לך טוב וירומם אותך מהמצב הזה. ממש תנסה למצוא חבר שבראש שלך. בנוסף ממליץ לך לפנות לרב של הבסיס , לצו אחד ולכל מי שיכול לעזור.

 

וחס ושלום להתחיל עם בנות בצבא, לא נכון ולא מועיל. בטח שלא במצב כזה.

 

מצרף לך דברים שכתב הרב אליעזר מלמד בנושא,אני בטוח שזה ממש יעזור לך להבין מה לעשות:

 

להציף את בעיות הדת בצבא | רביבים

 

חובת המחאה במסגרת הצבא | רביבים

 

קשייו של החייל הדתי | רביבים

 

להצליח במאבק על הזכויות הדתיות | רביבים

 

גם לאחר פגישת הרמטכ"ל והרבנים, כל עוד כופים על חיילים דתיים לשמוע זמרות אין אמון ביחסו למורשת ישראל ולחיילים הדתיים • עצה מרב צבאי לשעבר: שליטה בפקודות מטכ"ל בענייני דת שומרת על הזכויות וחוסכת עימותים • מדוע לא נכון שחיילים דתיים יסכימו לקצר את זמן התפילה המטכ"לי • יעילותה של הגשת קבילה כאמצעי לשמירה על זכויות דתיות • למרות הקושי לעמוד מול המפקדים, מצוות התוכחה מחייבת הגשת קבילה לכל המאוחר עם סיום הכפיפות לאותם מפקדים

הרמטכ"ל ואחריותו

הפרסומים אודות פגישת הרמטכ"ל עם כמה רבנים אינם מרגיעים. כל עוד הוא משאיר על כנה את הפקודה המחייבת חיילים דתיים לשמוע שירת זמרת, הרי שעמדתם הבסיסית של חברי המטכ"ל נותרה שאפשר לכפות יהודים להפר את מנהגם ההלכתי, ולכן אין יותר אמון ביכולת שלהם לכבד את מורשת ישראל ואת החיילים הדתיים. העיקרון צריך להיות ברור כשמש בצהריים: בצה"ל לא כופים יהודים לעבור על שום הלכה. מאז שעיקרון זה הופר, הכול נפרץ.

התגובות המאלפות

מהתגובות הרבות נראה שהעיסוק בשאלות החיילים בצבא נחוץ מאוד. מכיוון שמדובר בנושא רחב, ראוי להציגו מזוויות שונות כדי להציף את הבעיות, ולא פחות חשוב – כדי לקבל סיוע מהחוכמה שהצטברה אצל אנשים רבים (חלק נכבד מהמכתבים לא אוכל לפרסם בגלל קוצר המקום, אולם מכולם למדתי).

הדרכה חשובה מרב צבאי במילואים

המפקד כעס ובא אליי בדרישה שאמצא פרצה בפקודה המטכ"לית כדי לחייב את החייל להשתתף בשיעורים בעשרה בטבת. הסברתי לאותו קצין שלפני כמה חודשים העליתי למשפט קצין שהורה לחייל ללכת לנשקייה ולחתום על נשק ביום צום, ואם הוא מעוניין – אני יכול לסדר גם לו משפט

"שלום הרב. כמי ששירת כרב צבאי, ברצוני לומר שרוב הבעיות היו נפתרות אילו היו נצמדים לפקודות. הבעיה שלא יודעים אותן, וכל הזמן מתרחש סביב נושאי הדת משא ומתן מתיש, שפוגע בחיילים הדתיים.

כשעברתי קורס רבנים צבאיים, הייתי היחיד מבין החיילים והסגל (!) שידע על פקודות מטכ"ל בענייני דת. אחרי לחץ מרובה מצדי הביאו לנו חוברת קטנה ולא ממצה של חלק מפקודות המטכ"ל. בפועל לא היה על זה שום שיעור – שלא לדבר על מבחן שיוודא שהרבנים הצבאיים באמת יודעים את הפקודות.

אנשים חושבים שמי שמשתמש בפקודות מטכ"ל הוא קטנוני, ושאם ינסה להשתמש בהן זה יחזור אליו בהפוכה עם פקודות אחרות שלא יהיו נוחות לחייל הדתי. בפועל, המציאות הפוכה. מי שיודע את הזכויות שלו ומוכן להילחם עליהן, לא יצטרך להילחם. כמו באומנויות לחימה – מי שיודע להילחם נלחם פחות…

כאשר שימשתי כרב צבאי, הסגל בבסיס ידע שאני בקיא בפקודות מטכ"ל ושלא כדאי להתעסק עם הדת. כאשר מפסיקים לנהל משא ומתן ונצמדים לפקודות מטכ"ל, מקבלים את כל מה שצריך ורף המתח יורד. זה דורש אומץ בתחילה, אך בסוף זה משתלם. הכרחי שהרבנים הצבאיים יהיו בקיאים בפקודות, וצריך גם ללמד את המתכוננים לגיוס את הפקודות ואת דרכי השימוש בהן.

אביא סיפור: חייל דתי בתחילת טירונות, כשהאווירה סביבו חילונית, ביקש בצום י' בטבת להישאר ללמוד בבית הכנסת ולהשתתף בתוכנית התורנית שהכנתי, ולנוח בחדר. המפקד שלו טען שבאותו יום יש שיעורים עיוניים בכיתה ואין סיבה שהוא לא ישתתף בהם – הרי באזרחות אנשים עובדים בצומות כרגיל. על פי הדרכתי החייל השיב שלפקודות כולם צריכים לציית, והפקודה קובעת שחייל בצום פטור מכל פעילות. אם המפקד מתייחס לפקודות מטכ"ל כהמלצה בלבד – כך גם יתייחסו לפקודות שלו. המפקד כעס ובא אליי בדרישה שאמצא פרצה בפקודה כדי לחייב את החייל להשתתף בשיעורים. הסברתי לאותו קצין, שהיה חדש בבסיס, שלפני כמה חודשים דאגתי שיעלו קצין למשפט בגלל שהורה לחייל ללכת לנשקייה ולחתום על נשק ביום צום, ואם הוא מעוניין – אני יכול לסדר גם לו משפט.

ההשפעה של עמדתי ושל עמדת החייל שהיה מוכן לעמוד על כך הייתה דרמטית. ליוויתי מחזורי טירונות רבים, עם מפקדים וחיילים מגוונים, וזה היה המחזור שעבר את כל נושאי הדת בצורה החלקה ביותר – לטובת כל הצדדים".

דוגמה נוספת מזמן התפילה

"המפקדים רוצים שהחיילים הדתיים יחזרו ללו"ז בהקדם האפשרי. החיילים רוצים זמן להתפלל בכוונה ואולי גם ללמוד קצת תורה. לולי פקודות מטכ"ל, היה צריך כל בוקר להתווכח מחדש על זמן התפילה. כשיש פקודת מטכ"ל, גם החיילים וגם המפקדים יודעים שאין טעם להתווכח. ישבו אלופים ורבנים, חקרו את הנושא במכלול ההיבטים והגיעו לנוסח פקודות מאוזן (באופן יחסי). הבעיה מתחילה כשטירונים או מפקדים קטנים חושבים שהראייה שלהם רחבה יותר ומתחילים לשחק עם הפקודות.

לפי פקודת מטכ"ל (34.0301), הזמן שצריך להקציב לתפילת שחרית בימי חול הוא 40 דקות, ובשני וחמישי – 50 דקות. למנחה וערבית – 15 דקות לכל תפילה. בחול המועד – שחרית שעתיים, ומנחה וערבית 30 דקות כל אחת. למען הסר ספק, ברור שתוספת 'יעלה ויבוא' בתפילת העמידה לוקחת פחות מ 15 דקות. אולם בראייה הרחבה של אלופי המטכ"ל והרב הראשי דאז, הבינו שלפחות חלק מהחיילים הדתיים צריכים בחג זמן "להיטען רוחנית". לכן קבעו בפקודות מטכ"ל זמנים אלו, כדי שפעם בחצי שנה יהיו כמה ימים שבהם אפשר להתפלל בנחת ולהוסיף כמה הלכות או ניגון כהכנה לתפילה.

פעמים רבות קורה שחיילים דתיים, ולפעמים גם רבנים צבאיים, מתוך כוונות טובות, אומרים למפקדים שאין צורך במלוא הזמן שנקבע בפקודות. בוויתורם זה הם יוצרים נזק גדול. בתחילת הטירונות החיילים הדתיים לא תמיד מודעים לקשיים הנפשיים שלהם. רק במשך הזמן, לאחר שכבר ויתרו על זכותם, הם מנסים לשמור על עצמם, אבל אז קשה להם מאוד. כאשר חיילים דתיים מקצצים בזמן התפילות, הם יוצרים לחץ חברתי על שאר הדתיים ומציירים אותם כ'עקצנים', ובלי לשים לב גורמים לרבים מהם משבר דתי או נפשי קשה. כל מי שהיה בצבא יודע שלא כל מי שנכנס יציב מבחינה דתית ונפשית יוצא כך מהצבא. האם נשיאת חן זמנית ורווח של 10 דקות ללו"ז שווה את הסיכון הזה?"

דוגמה נוספת בענייני צניעות

"בהיותי בבסיס… רציתי להתאמן בחדר הכושר. על פי פקודה (33.0207), מכיוון שהבסיס הוא בסיס סגור (כלומר החיילים ישנים שם), יש להפעיל את חדר הכושר בכל שבוע לכל הפחות ארבע שעות לגברים בלבד וארבע שעות לנשים בלבד ולפרסם את השעות.

"ניגשתי למפעילה של חדר הכושר וביקשתי ממנה שתקצה מספר שעות נפרדות, כדי שאוכל להתאמן. בהתחלה היא המליצה לי לבוא בשעות שהן בדרך כלל ריקות. כשעניתי שאני רוצה להימנע מאי נעימויות ורוצה שעות מוגדרות, היא ענתה לי שאני היחיד בבסיס שמבקש ואין סיבה להגביל את כולם בגללי.

"לא ראיתי צורך להתווכח איתה. ניגשתי ישירות לקצין שאחראי על מערכי האימונים והחינוך בבסיס, והסברתי לו שאיני מבקש טובה אלא שיקיימו את הפקודה. חדר הכושר והציוד הם של הצבא, וכולנו חיילים המצייתים לפקודות. הקצין הבין מיד והורה לאותה מש"קית לפרסם בתוך יומיים שעות נפרדות. שמחתי לגלות שחיילים דתיים וחיילות דתיות שלא ידעתי שהתביישו לבקש, שמחו על ההזדמנות והתחילו להתאמן בשעות הנפרדות, ואפילו התמידו יותר ממני".

עד כאן דבריו המחכימים של רב צבאי לשעבר.

ניסיון מחכים מהגשת קבילה

מכתב נוסף:

"בעקבות הטורים הקודמים, רצינו לשתף את הרב בסיפור שלנו. היינו שני חיילים שביצענו את שירותנו הצבאי לפני כעשר שנים במסגרת ישיבת הסדר, שלא במחלקה של ביינישים. במהלך שירותנו נתקלנו בהמון בעיות קטנות וגדולות שעלולות להטריד את החייל הדתי. את חלקן הגדול הצלחנו לפתור בפנייה ישירה למפקדים האישיים. אולם היו בעיות קשות שלא הייתה מספיק נכונות לפתור. אז התוודענו לנציב קבילות החיילים, ויצא לנו להשתמש לא פעם בשירותיו של הארגון החשוב הזה. בניגוד לדימוי, מדובר על תהליך פשוט אשר כולל מילוי טופס אחד בלבד, בלי אגרות ובלי תשלום.

במיוחד רצינו לספר על מקרה אחד שהתעלה מעל כולם. היינו שני ביינישים בחמ"ל של החטיבה בבסיס צבאי על גבול ישראל-מצרים. נכון לאז עדיין לא הייתה קיימת בעיית המסתננים, ובשעות השגרה ההתעסקות הייתה בעיקר באימונים וגמלים תועים. הבעיה הקשה הייתה בשבת. מכיוון שמדובר בגבול מבצעי, מצאנו את עצמנו נדרשים לעשות אינספור מלאכות, אשר במקרה הטוב לא היו בגדר פיקוח נפש ובמקרה הרע היו תוצאה מגחמה של אחד הקצינים בחמ"ל או בשטח.

ניסינו להתלונן ולנסות לקבל פתרונות דרך הקצינים הישירים שלנו ובדרגים שמעליהם. לאחר שלא קיבלנו מענה, פנינו דרך הרבנות הצבאית (ברמת החטיבה וברמה עליונה יותר), אך לקח להם המון זמן לענות, ותשובתם הייתה מאוד כללית ולא פתרה את הבעיות בשטח.

בצר לנו, החלטנו לשלוח קבילה. תוך יממה וחצי מרגע שליחת הקבילה, הוזמנו לשיחה אצל המג"ד אשר צעק עלינו במשך כעשר דקות, ובסיכומן הודיע לנו שהוא אוסר עלינו לקבול בעתיד אלא אם כן הקבילה תעבור דרכו. מיד לאחר שיצאנו ממשרדו שלחנו קבילה נוספת על חוצפתו של המג"ד, שהעז לאסור עלינו לקבול ללא רשותו. כבר לאחר הקבילה הראשונה נמצא הפתרון לחילולי השבת (פתרון שלפני כן לא הובא בחשבון), אבל היחס של כל המפקדים כלפינו היה עוין מאוד. כמה ימים לאחר מכן, כאשר הגיעו לבדוק את הקבילה השנייה, התחילו כולם להתייחס אלינו בכבוד, וגם נמצאו דרכים יצירתיות לפתור את כל בעיות הדת".

בשולי המכתב – סיכום חובת התוכחה

כך אכן ראוי וצודק לנהוג. אולם צריך לציין שרוב החיילים אינם מסוגלים לעמוד בגבורה שכזו אל מול מפקדיהם. ואף על פי כן, חובה עליהם להתייעץ עם הוריהם ורבניהם כדי לפתור את הבעיות במשך שירותם, ואת חובת התוכחה באמצעות קבילה עליהם לקיים לכל המאוחר לאחר סיום תקופת שירותם תחת אותם מפקדים. ואם לא יגישו קבילה, הרי שביטלו מצווה מהתורה ואף הם נחשבים כשותפים בכל מה שפגעו מפקדיהם בענייני דת.

והגיבורים שמצליחים לעמוד על שלהם מול מפקדיהם, בונים בכך את אישיותם וסוללים את דרכם לעתיד. כיום אחד מכותבי המכתב עומד לסיים דוקטורט בפיזיקה, והשני מכהן בתפקיד ניהולי בכיר.

כתבתי משהושיר ישיר
עבר עריכה על ידי שיר ישיר בתאריך כ"ט באב תשע"ז 15:50
עבר עריכה על ידי שיר ישיר בתאריך כ"ט באב תשע"ז 15:24

אבל אני מוחק אותו כי נראה לי - לא יודע איך - זיהיתי מי אתה, אח יקר, וממש ממש כואב לי לשמוע שזה המצב שלך. אתה כל כך טוב ואהוב וכואב הלב לשמוע שזה מה שקורה בתקופה האחרונה.

אנא עשה לי טובה - הקפד על קשר עם חבריך מהישיבה הגבוהה (העיקרית שלך), כולל אלו שבצבא עכשיו (אותם שיכולים לחזק אותך, ולא להחליש). הם יחזקו אותך ולא יתנו לך להיעלם לנו. היה חזק! האנשים שסביבך (משפחה, חברים) צריכים אותך, ולא יוכלו לעמוד באיבוד דרך שכזה. ח"ו.

ללגמשיקו

מגיע לך מי מתגיס לצבא המגעיל הזא בכלל

לא מדברים כך!!!קדרוני

סליחה אדוני, לא מדברים ככה לחייל קדוש שרוצה למען עם ישראל... אם אתה לא בעד אל תכתוב כלום. הוא רוצה שיחזקו אותו ויצעו מה לעשות.. עלינו לחזק ולא להחליש. תחשוב פעם הבאה לפני שאתה רושם!!

חייל יקר, תתחזק ותתייעץ עם אדם קרוב מה לעשות בעניין..

מגיע לךמשיקו

למה להתגיס בכלל ירשע מרושע מי מתגיס

אחלה תגובה משיקו.. אחד הבוגריםציוןןן
חחחחחחח מה זה?הדוכס מירוסלב


עניתי לזה שרשם שמגיע לו... ואיזה רשע שהתגייס ובלהבלהציוןןן
הגבתי לו, לא לךהדוכס מירוסלב

התגובה שלו מאוד משונה כאן בנוף

הבנתיציוןןן
ר"מ מהישיבהנקדימון
אם באמת הדבר בנפשך אז אתה חייב לדבר עם ר"מ מהישיבה שלך (בהנחה ויש אחד מועדף) או עם הר"מ האחרון שלמדת אצלו או רה"י שלך.
אולי אפילו ר"מ מהתיכונית עוד יכול להיות מועיל.
תקבול תקבול תקבולבית אל בנשמה

נציג קבילות החיילים זה אחד הגופים הכי חזקים בצבא ולכן אתה חייב לקבול.

בנוסף ע"פ הפקודות אתה יכול לבקש להיות בפלוגה מגדרית. יש קו טלפון חם של רבנות הם יוכלו לעזור לך או שתדבר עם הרב של הבסיס אולי הוא יוכל לעזור לך.

מדרון חלקלק..מעוף

בסדר אז אתה בירידה רוחנית.. זה המצב.. 

אבל יש מקומות שלא כדאי לך לרדת אליהם.. כי אם תרד אליהם יהיה לך מאוד קשה לעלות (תאוות נשים זה משהו שמסובך לצאת ממנו,, וזה יוריד אותך רחוק) .. וגם אם אתה נמצא עכשיו בירידה רוחנית לא תירצה (אני משער) להתרסק לבלי קום.. יש לך זכות לרדת אבל לא ליפול.חצי חיוך

 

קיצור אני מזדהה עם קודמי תחתור בכל מחיר לעוף משם כמה שיותר מהר.. אל תפחד להיות חד וחלק ואפילו לאיים קצת בקבילות דברים כאלו.. זה יותר חשוב ממשחקים רגשיים שאני יפגע במפקד וכ"ו אתה יותר חשוב מאי נעימות של מפקד.. ואם תכנס לכלא אני חושב שזה שווה את זה, זה המהות שלנו גם אם כרגע אנחנו למטה.

 

בהצלחה ממש!! 

תתחזק, השם איתך גם בירידה, איך שרק יהיהשאול מאומן

אח שלי היקר 

אני באמת מבין אותך, מבין את צערך, אך התשובה שלי קצת ארוכה ולכן אקצר עם הנחיה:

יש מושג של התחזקות בכל מצב שרק האדם יהיה ברוחניות, גם אם יאשים את עצמו כמו שקורה להרבה חיילים שיאשימו את עצמם מדוע נכנסתי לנסיונות כאלו...

המושג והעומק של ההתחזקות ולא רק סתם התחזקות, אלא אור ודרך אמיתי לחיים גם במצב הזה עם עצות אמיתיות באופן שתוכל באמת להיות ולחיות באורח חיים דתי של קרבת השם במצב שלגמרי לא נראה לך עכשיו..

כל זה נמצא בתורתו של רבי נחמן מברסלב, בשביל שתלמד את זה נכון ומתורגם באופן קצר וענייני תוכל מאד להיזהר במגוון עצות.

1.ספר קטן בשם 'משיבת נפש' תוכל לחפשו בגוגל להורדה בחינם

2.ספריו והדיסקים של הרב שלום ארוש ,  מרתק וקל במיוחד, ישנם גם סרטונים ושיעורים של הרב במדיה וביוטיוב

3. בשיעוריהם של רבנים נוספים של ברסלב כמו הרב מאיר שלמה, הרב עופר ארז ועוד

 

חזק ואמץ כי ה' איתך בכל מצב, וכל נקודה טובה שאדם מעתיק את עצמו לכבוד ה' ב'סור מרע' או ב'עשה טוב' חשוב בעיניו יתברך לאין קץ, כדברי רבי נחמן מברסלב

טעות כתיב, אני מתקןשאול מאומןאחרונה

טעות כתיב, אני מתקן

תוכל 'להיעזר' במגוון עצות..

שאלה לגבי צו ראשון,ימח שם עראפת
אם מישהו התייצב לצו ראשון אצל חרדים, דהיינו שהוא דוחה גיוס, הוא יכול לבטל את המהלך ולהתייצב לצו ראשון רגיל?


ואם כן, לאחר הצו ראשון הרגיל הוא יוכל לדחות גיוס?

כמו כן,ימח שם עראפתאחרונה
אם מישהו התייצב רגיל ולאחר מכן קיבל נשק עקב היותו במקום הדורש זאת, הוא יכול לדחות גיוס או שעצם קבלת הנשק מבטלת את האפשרות?
גיוס לצה"ל בגיל 45danielt

הי לכולם,

פטור מגיוס  מגיל 18. סיבה אינה בעיות נפשיות או בריאותיות, אלה סרבנות. לא אכנס לפער בתפיסת העולם והערכים שנצבר לאורך השנים, אך כבר שנים סוגיית השתמטות פתוחה אצלי ובימים אלו אני מעוניין לסגור את הסיפור אחד לתמיד. במלחמת לבנון השנייה פניתי לצה"ל בבקשה להתגייס, אך קיבלתי תשובה לקונית "פטורך נשאר בתוקף". היום אנחנו לצער כולנו במציות אחרת  לגמרי, לכן אולי יש סיכוי שיגייסו אותי. מטפס הרים לשעבר, בן 45, בריא.

אשמח לקבל מידע, מה הסיכויים שמהלך יצליח ויגייסו אותי ולאיזה גורם ניתן להגיש את הבקשה. 

מנהלת חרדים. אוליהעני ממעש
גיוס חוק טלאדם בכיר

גיוס אחרי גיל 22 לשנה וחמש לבני ישיבות ההסדר. מישו יודע איך ניגשים לזה ומה אומר השירות הזה?

באתר ניתן למצואכי קרוב.אחרונה

תתקשר 1111 או לתל השומר.

תעודת שחרור בכבוד- כוכב זהב/כסף/ארד- קציני הסדראחד שמשתדל

מחפש לדעת א מישהו פ יודע, אם הייתי קצין במסלול הסדר- זאת אומרץ בפועל לא הייתי בקבע.. (יצאתי לפיקוד במסלול ישיר), האם אני מקבל תעודת שחרור משירות סדיר- ארד? 

כי בפועל לא הייתי בקבע

אין לי מושג. תתקשר 1111 יענו לך...אם רק נאמין
איך זה משנה?נפשי תערוג

יש משמעות לצבע?

יש לי תעודת השתחרר בכבוד. האמת ל זוכר באיזה צבע.

 

בזמני.. לא יודעת איך זה היום..עוגת גבינה.אחרונה

הצבע היה נגזרת של תפקיד.

ג'ובניק קיבל ארד, תמכל קיבל כסף ולוחם זהב.

מידע על תוכנית "בינה בירוק"זאב קדוש

מחפש מידע על התוכנית בינה בירוק, ממשהו שהיה/משרת שם, כמה זה מתאים לחרדים/דתי תורני, מה בדיוק עושים, כמה זמן סה"כ, ועוד. תודה

שיר השריונריםאליסף עמר1

אולי יעניין אותך