כ' בתשרי תשע"ח 20:07

בס"ד

קודם כל אני רוצה לומר, שכולנו התחלנו ככה. כולנו, ללא יוצא מן הכלל (טוב נו, אולי ניק אחד או שניים לא), עברנו את השלב הזה. זיינוקיות. לא משנה באיזה גיל היינו, אם ביסודי או בחטיבה או בתיכון, ישנם כאלו שעברו את גיל העשרים ורק אז הגיע להם השלב הזה, בכל מקרה כולנו מתישהו היינו זיינוקיות. הודעות מתלהבות, רצון להגיב על כל דבר, מליוני סמיילים וסימני קריאה, ובעיקר- אושר אינסופי שחודר למרחב הפרטי של כל השאר. אין לי מושג למה זה קורה, אני רק יודעת שזו תקופה מהנה שכל אחד צריך לעבור ולהתבייש בה אחר כך.

אם מה שאני הולכת לכתוב פוגע בכם- בבקשה תפסיקו לקרוא, ותאמרו לי. השתדלתי ממש לתת דוגמאות כלליות, ולא עלה בדעתי שום ניק ספציפי במהלך הכתיבה. כמובן שכל מה שאני עומדת לכתוב כאן הוא לא גורף, גם לכיוון החיובי וגם לשלילי- מה שכתוב כאן זה לא חוק, ואפשר להתנהג אחרת. אלו המלצות, משהו שלמדתי עם השנים כאן, ואני מנסה להעביר הלאה.

באופן כללי צריך לפתח רגישות וטאקט, אבל יש כאן כמה כללים בסיסיים שיכולים לעזור לנו לנתח קצת הודעות, ולהבין מה פותח השרשור רוצה, למה הוא התכוון. שוב, ייתכן שאני טועה. אני רק יודעת שזה נכון לגביי ולגבי אנשים מסוימים אחרים, אולי גם לגביכם.

אם פספסתי משהו, או שאתם רוצים לדייק- אתם ממש מוזמנים להוסיף בתגובות.

קודם כל, לפותח השרשור ישנה הזכות לבקש כיצד השרשור יתפתח- אם יגיבו או לא יגיבו לו, אם ינצלשו או לא, אם יגיבו רק תגובות מסוימות. זכותו לבקש. מה אנחנו נעשה עם זה, זה כבר תלוי בנו. אני מאמינה שמותר לנו חוקית להגיב גם אם ביקשו שלא, אבל האם זה יהיה נעים ונחמד? האם זה ייחשב מעשה טוב? מובן שלא.

מצבו של פותח השרשור מתחלק לארבעה חלקים: במצב רוח כללי שלילי (מדוכא\ עצוב\ כועס) ולא מעוניין בתגובות, במצב רוח כללי שלילי וכן מעוניין בתגובות, במצב רוח כללי חיובי (שמח\ מתרגש) ומעוניין בתגובות, במצב רוח כללי חיובי ולא מעוניין בתגובות.

אל כל אחד מהמצבים ישנה התייחסות שונה. קודם כל, ישנם השרשורים הברורים. אם ישנה בקשה מפורשת לא להגיב, לא מגיבים. אם כתוב בוודאות שאפשר להגיב, אפשר להגיב בבטחה.

רמה אחת מעל- פנייה כללית לציבור. מי ער, מי כאן, מי בירושלים, איפה דף הניקים, מישהו יודע למה הש"א לא עובדת, איך אני יכולה להפסיק לריב עם ההורים? כל אלו הן שאלות שידוע שהן פותחות שרשור שאפשר להגיב בו (לא רק שאלו הן שאלות קבועות ומוכרות, אלא שהן פונות בוודאות לציבור).

מילה נוספת שתעזור לנו להבין שאפשר להגיב היא המילה 'שוטו' ודומותיה. הן מזמינות לענות.

עכשיו, עושים חלוקה בין מצבי הרוח. בד"כ, אם כי לא באופן גורף, פותח שרשור בעל מצב רוח שלילי לא ירצה בתגובות של אנשים לא מוכרים, אלא אם כן יש להם משהו חשוב לומר. כלומר- תגובות של חברות טובות או חברים טובים (אגב, לבנות באופן כללי יש יותר רגישות לגבי מי מגיב להן, אבל שוב, זה לא גורף) יתקבלו בברכה, כל עוד הן אוהבות ומחבקות ויש להן משהו לומר. חיבוק וירטואלי עוזר בפעם הראשונה, לא יותר (יש לזה הסבר). לכן, אם מעולם לא דיברתם עם פותח השרשור העצוב או הכועס, או אפילו דיברתם פעם אחת, תגובות אמפתיות לא יעזרו ולפעמים אף ירגיזו כיוון שפותח השרשור לא ירגיש אתכם. תגובות בסגנון- 'למה אתה תמיד עצוב? תשמח קצת, יהודי!', לא יעזרו כמעט אף פעם.

אם כך, מצבו של פותח השרשור לא משפיע על 'האם אני יכול\ה להגיב', אלא רמת ההיכרות בינינו היא זו שמשפיעה. ובכן, זה לא נכון. יש ניק אחד בכולם שתמיד אשמח לתגובות ממנו- לגבי כל השאר- זה כבר תלוי בשרשור.

בד"כ, שרשור דכאוני (ההבדל בין דכאוני לעצוב הוא כזה- עצב הוא כאב מסויים על דבר ספציפי, מצב רוח דכאוני הוא כללי יותר, או שהתחיל מדבר אחד ונגרר לדברים נוספים) לא ירצה תגובות. איך אני יודע אם בכל זאת אפשר לנסות לעודד? קודם כל, אני צריך לנסות להבין בעצמי. להרגיש את פותח השרשור. בוודאות לא לכתוב תגובות שעלולות לפגוע.

אם לא הצלחתי להבין, אני מחפש רמזים. אם הייתה פנייה אל הכלל בתוך השרשור, כמו- 'תסבירו לי למה זה טוב', או- 'למה שאדם יעשה דבר כזה?' זה סימן שפותח השרשור דיבר אלינו, אל הציבור ואפשר להגיב לו (כמובן, אא"כ הוא כתב לא להגיב). כשאדם כותב דברים בסגנון- אני רוצה למות, אני שונא את עצמי, הוא לא ירצה תגובות, כיוון שהוא מדבר עם עצמו. אני שונא את עצמי. הוא לא מערב כאן אותנו, השאר. אבל אם הוא יכתוב כולם ושנאים אותי, או- הם אומרים שאני מפגר, הוא מזמין אותנו לענות לו, לחבק אותו, להוכיח לו שהוא אהוב.  תגובות כמו- 'הם סתם סתומים' לא תמיד יעזרו, כי לא מעניין את פותח השרשור מה המצב שלהם, מעניין אותו הרגשות והתחושות שלו, ולכן- 'אתה לא מפגר, ואני יוד את זה כי אתה תמיד אומר דברים חכמים' תהיה תגובה טובה יותר. שרשור שמדבר באופן כללי, על העולם, ולאו דווקא עליי או לעיהם, מתחלק לשניים (בקטגוריית הרגשות השליליים):

לשרשור עם תהיות (שימו לב, לא שאלות רטוריות כמו- למה כולם שונאים אותי? אלא- למה הקב"ה החליט לעשות לי דווקא את זה? עם שאלת הבהרה- למה מגיע לי לסבול כל כך?), מחשבות כלליות או ספציפיות, עצובות או דכאוניות אבל לא מלאות בשנאה עצמית, אפשר להגיב, אבל שוב- עם אמפתיה, עם מסר ברור, ולא בניגוד לרצון מפורש של פותח השרשור.

שרשור עם קביעות- 'העולם הזה מטומטם. אכזרי. נורא.' לא משנה מה תגידו, זה יעצבן. סתם יעצבן. אם תגידו- לא נכון, הרי סתרתם את הרגשות של פותח השרשור, ואין נורא מזה. אם תגידו- נכון, הרי לקחתם לו כל תקווה, וכל שביב רצון להישאר כאן. פותח השרשור כבר יודע מה הוא מרגיש, מה הוא חושב, ולאן הוא הולך. אם בכל זאת חשתם שצריך לדבר עם פותח השרשור, כי הוא במצב רוח רע מדי או שאתם פוחדים עליו, אפשר להסיח את דעתו, אם כי באותו עניין. לדוג'- היי, מה יש? או- מה כיול לעשות לך טוב עכשיו? (לא מה יעשה לך שמח, שמחה היא לא רגש שרוצים כשמדוכאים) בעדינות ובאמפתיה רבה ככל האפשר. אפשר גם לפנות בש"א עם שאלה או אמירה בעלת טאקט.

זה בכל הנוגע לשרשורים בהם פותח השרשור היה בעל מצב רוח שלילי. מה עם מצב רוח חיובי?

גם כאן זה מתחלק. מעבר לשרשורים הברורים (שוטו, מה אתם הייתם עושים?), ישנם שרשורים שלא כתוב בהם האם מותר להגיב או לא (לכתוב כל פעם זה סיוט וזה מעצבן. לא יקרה. באופן כללי, כותבים אם מותר להגיב או לא רק במקרים חריגים.). במקרה כזה, שוב, צריך לחפש רמזים. שרשור שמכריז על יום הולדת (שוב, כשהרגשות חיוביים), כמובן, ירצה בתגובות. שרשור שמכריז על מסיבה עצמית- עכשיו אני מדברת עליי, ירצה בתגובות מאנשים קרובים. שרשור יפה- ירצה בתגובות רק ממביני עניין מומחים. בד"כ זה יהי אדם אחד, מקסימום שניים.

שרשור יפה כיול להיות גם עצוב. מה ההגדרה של שרשור יפה? שרשור בו לפותח השרשור הייתה מטרה מוגדרת- לשיר, לאסוף קטעים שנכתבו ע"י פותח השרשור, מסקנות, ציטוטים, אגירת מצבי רוח. איך נדע אם זהו שרשור יפה? בד"כ- עפ"י הכותרת. הכותרת תעיד על השרשור. אם לכל הכותרות בשרשור יש אותן מילים (כמו כל השרשורים הנפוצים בנסיופ עכשיו) זה שרשור יפה. אם בכל כותרת יש שם של שיר או משהו תחת קטגורייה מסוימת- שרשור יפה. אם בתגובה הפותחת כתוב שאפשר להצטרף, אפשר להצטרף תוך שמירה על חוקי השרשור. אבל אם לא כתוב- רק מי שיודע בוודאות על מה השרשור, יכול להגיב. וגם זה, רק אם הוא מכיר את פותח השרשור.

לדוגמא- אם מישהי פותחת שרשור יפה ובו שירים, בכל תגובה שיר אחר, בכותרת שם השיר ושם המצבע- ובתגובה הראשונה הכתוב שאפשר להצטרף, אפשר להוסיף שירים (המשורשרים לתגובה הפותחת) כשבכותרת שם השיר ושם המבצע, בדיוק כפי שכתבה פותחת השרשור, ובתוכן מילות השיר, מסודרות. אם אותו הדבר קרה, אבל בתגובה הפותחת לא כתוב אם אפשר להצטרף או לא- אפשר או לשאול את פותחת השרשור (בש"א או בשרשור נפרד עם תיוג), או לחכות לראות מה אחרים עושים (ומה תגובת פותחת השרשור לזה), או לנסות להבין בעצמנו אם היא רוצה בתגובות שלנו, ע"י היעזרות בשרשורים קודמים ויחסה לזה שם.

כ' בתשרי תשע"ח 20:10

שוב, אני מבקשת להבהיר- לא הכול פה נכון לכולם. תנהגו איך שאתם מוצאים לכנון. אלו עצות. ואפשר ממש להוסיף ולדייק.

@פועל במה

@עמירם

@פיצית!!!

@טוב נו..

@גלידת לימון

@נקודונת.

@מבסוטטט

@אין על רבנו!

@כמעט בלי ראש... שמשום מה לא מיתייגת לי. 

כ' בתשרי תשע"ח 20:20

הייתי מעדיפה הוראות

1. 2 3 

מה עושים וזהו

 

 

שרוצים תגובות לרשום ולא אז לא זה הכל?

כ' בתשרי תשע"ח 20:21
אי אפשר לכתוב כל פעם אם רוצים תגובות. זה מאבד מהטעם. צריך פשוט לנסות להבין.
אולי כשזה יהיה חשוב לך, תקראי את זה.
כ' בתשרי תשע"ח 20:22

איפה להגיב ואיפה לא ? פרח

כ' בתשרי תשע"ח 20:24
כ' בתשרי תשע"ח 21:55

אקרא יותר מאוחר בעז''ה

כ"א בתשרי תשע"ח 03:56


כ"א בתשרי תשע"ח 13:27


כ' בתשרי תשע"ח 20:11

כתבת מעולה!

תודה

כ' בתשרי תשע"ח 20:12


כ' בתשרי תשע"ח 20:18
כ' בתשרי תשע"ח 20:20

כמו ש@שלולית אמרה.

עדין ומעביר את המסר.

תודה על זה.

 

צריך להקפיץ את זה מידי פעם, זה חשוב.

אם לא היו שלושה נעוצים...

כ' בתשרי תשע"ח 20:22

אשתדל להקפיץ.

כ' בתשרי תשע"ח 20:23
אנחנו אנשים טובים אבל לפעמים לא ברור לנו האם ואיך לומר. צריך רגישות, ומי שזה חשוב לו- שיקרא הכול. חמש דקות וכיסיתם את זה.
אבל בגדול, לשים לב למצב רוח והאם מדובר בפנייה אל העולם או בדיבור עצמי.
כ' בתשרי תשע"ח 20:24

ואני מאבדת ראש

לא טובה כ"כ ברבה מלל סליחה

כ' בתשרי תשע"ח 20:24


כ' בתשרי תשע"ח 20:24
כ' בתשרי תשע"ח 20:25

לא רוצה להפר חוקים....

כ' בתשרי תשע"ח 20:25

אני ממש נראלי כבר לא אגיב

כ' בתשרי תשע"ח 20:35


כ' בתשרי תשע"ח 20:36
אם יש פנייה אל הכלל- אפשר להגיב
אם פותח השרשור מדבר עם עצמו- לא להגיב
אם השרשור מסודר בצורה יפה- צריך רשות כדי להגיב
כ' בתשרי תשע"ח 20:37

מתומצת ומושלם

כ' בתשרי תשע"ח 21:02
באמת.
כתוב נכון לחלוטין ובעיני ממש רואים שאין כאן עניין לפגוע.
כתוב בכלליות לגמרי כמו שצריך.
באמת תודה. עזרת לכולנו.
כ' בתשרי תשע"ח 21:07

כל הכבוד. באמת. לשוב לשים לב לזה ותודה שהעלת את הנושא.

כ' בתשרי תשע"ח 21:42
כ' בתשרי תשע"ח 22:19
אחלה כתיבה..
לדעתי זה הדרכה לכל מי שנכנס בכללי לפורומים..
סחטיין
לא מסכימה עם הכל. אבל בסיידר
כ' בתשרי תשע"ח 23:00

תודה ריעות.

 

תמיד כיף לקרוא את השרשורים שלך.

כ' בתשרי תשע"ח 23:16
שאפו.
כ"א בתשרי תשע"ח 08:18
כ"א בתשרי תשע"ח 10:36
בס"ד

יש מספר דברים שדעתי לא נוחה מהם אבל לא כמנהלת או משהו, סתם כמישהי שבעצמה עושה אותם ועד היום אף אחת מכם לא התלוננה על זה

(למשל להגיב בחיבוק או להגיב על שרשורים של בנות שאני בספק אם אני מוגדרת חברה קרובה שלהן. עד היום נתקלתי רק בתגובות תודה לתגובות שלי. ההגדרות שלך טיפה כלליות מדי בנושא וזה כ"כ משתנה מניק לניק. אז תודה על השרשור כי הוא חשוב ובהחלט עדיף שמי שנכנס ינהג בזהירות אבל לי אישית היה קצת קשה עם החוקים האלה.)
כ"א בתשרי תשע"ח 11:59
ניתחת היטב, כתבת מעולה.

כל הכבוד שקמת והקדשת זמן לעניין חשוב כזה.
אני מקווה שכולנו ניקח את זה לתשומת לבנו, גם מי שחושב שהוא כבר לא "זיינוק"

תודה לך.

"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

כ"א בתשרי תשע"ח 12:11
ושוב, אם מישהו נפגע או מרגיש לא טוב עם כל זה- בבקשה לומר לי.
אין כאן שום חוק או כלל, רק הצעה.
כ"א בתשרי תשע"ח 12:42
הערה קטנה.. זה כללים יותר מדי מסודרים.. יש שם דברים שמשתנים לפי הבן אדם.. לדעתי צריך פשוט להיות בנסיופ תקופה להכיר את השרשורים ואת האנשים ולהבין את הראש..
כ"א בתשרי תשע"ח 13:29

אבל יישר כוח על הכתיבה!

כ"ב בתשרי תשע"ח 22:09
שמרו על זה למעלה, זה חשוב

"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

כ"ו בחשוון תשע"ח 21:41
כ"ב בתשרי תשע"ח 22:16
תודה עלזה
כ"ב בתשרי תשע"ח 22:50


כ"ב בחשוון תשע"ח 23:18


כ"ו בחשוון תשע"ח 21:39
עזרת לי גם בחיים בכללי איך להיות רגישה יותר ולקלוט אנשים טוב יותר! כתבת גם בצורה מדהימה וכל כך נכונה!!
בואנה אחותי את חכמה!!
סחטיין! כל הכבוד זה היה נצרך פה!!
אין עלייך.
כ"ט בכסלו תשע"ח 08:10
כ"ד בטבת תשע"ח 22:53
כ"ט בטבת תשע"ח 01:17

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

ל' בשבט תשע"ח 18:56


ל' בשבט תשע"ח 20:12
וטוב לדעת את זה, זה ניראה לי יכול ממש לעזור לי
אני יחסית חדשה :€
ג' באדר תשע"ח 12:39
ג' באדר תשע"ח 12:40

"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

י' באדר תשע"ח 17:55
קראו שוב ושוב
י' באדר תשע"ח 17:57
@ענבל אולי כדאי לנעוץ את זה?
י' באדר תשע"ח 18:30

"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

י' באדר תשע"ח 19:02
אם כן אז שמשה ישנה את זה
אם הוא לא יכול/רוצה אולי במקום רשימת הפורומים​
י' באדר תשע"ח 19:42
אבל זה שימושי

"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

י' באדר תשע"ח 20:24
אפשר להעתיק את זה פעם בכמה זמן לשרשור חדש, שיוקפץ כמה פעמים ביום.
(אפשר גם להוסיף קישור לשרשור המקורי.)

"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

י"ז באדר תשע"ח 20:04


כ"ה באדר תשע"ח 12:32
י"ז באייר תשע"ח 02:35
ז' בסיוון תשע"ח 01:23
ז' בסיוון תשע"ח 01:25


ז' בסיוון תשע"ח 01:29

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

ז' בסיוון תשע"ח 09:18
כ"ט בסיוון תשע"ח 19:58
כ"ט בסיוון תשע"ח 20:52

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

ט"ו בתמוז תשע"ח 23:03

@בראבו

@שוליינית

@תהיללווששששש

ובכללי חדשים, כדאי שתקראו(:

ט"ו בתמוז תשע"ח 23:04
ט"ו בתמוז תשע"ח 23:08
ט"ז בתמוז תשע"ח 12:31

ומשתדלת ליישם....

 

 

לפעמים אני לא שמה לב (קורה לכולם)

ט"ו בתמוז תשע"ח 23:07

כמה יפה יכול היה העולם להיות

א' באב תשע"ח 14:30
א' באב תשע"ח 16:12
באמת תקשיבו. לפעמים גם ילין תמימות פוגעות בטירוף.

|פותח שרשורי ההכרות הרשמי של נסיופ|

 

התפצלשתי, חפשו אותי בצד. 

א' באלול תשע"ח 10:14
י"ח באלול תשע"ח 23:02
ח' בכסלו תשע"ט 10:28


כ"ח בכסלו תשע"ט 23:10

@Rachlosh

 

זה לא אישי.

כל אחד שמגיע לכאן קורה את זה, בשבילך ממליצה לך לקרוא...

שתביני את האווירה של הפורום..

 

בהצלחה(:

כ"ח בכסלו תשע"ט 23:13


כ"ח בכסלו תשע"ט 23:29

@בוער לארץ השלמה

ממליצה גם לך לקרוא את זה. 

יותר משזה טוב לנו זה טוב לך, באמת. 

 

כ"ח בכסלו תשע"ט 23:31

אז לפעמיים של כן כדאי לקרוא

כ"ח בכסלו תשע"ט 23:32


כ"ח בכסלו תשע"ט 23:32


כ"ח בכסלו תשע"ט 23:30


ט' בסיוון תשע"ט 00:12

בזמן האחרון אני מרגיש שזה נצרך. יש הרבה חדשים, חשוב לקרוא את זה.

 

אחסוך תיוגים, אבל בחייאת תקראו.

ל' בחשוון תש"פ 16:13
ג' בכסלו תש"פ 21:45
זה חשוב.

אני לא אתייג בשביל לא לבייש אף אחד, אבל שכל אחד יחשוב שהתכוונתי עליו ויפנים. (כולנו צריכים, גם אני)
ג' בכסלו תש"פ 21:47


כ"ה בטבת תש"פ 18:45

Numb

 

תגובות איטיות. סורי.

 

כ"ו בטבת תש"פ 02:32
כ"ה בטבת תש"פ 22:45
כתבת טוב!

. That if you talk enough sense then you'll lose your mind  

 

 

לחופש נולדתי.

י"א באייר תש"פ 00:10


"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".

 

מנהל פורום שcool.

 

כ"ד בחשוון תשפ"א 23:22
מי שבאלו לתייג...

ישמח לב מבקשי ה'

ב' בכסלו תשפ"א 00:48


י"ד בכסלו תשפ"א 00:22


אולי יעניין אותך