שאלהאנונימי (פותח)
ראיתי בויקיפדיה וביוטיוב את הצדיק רבי ישראל דוב אודסר בעל הפתק של נ נח נחמ נחמן מאומן ומייסד הפלג של ה"נ נחים" שקוראים לו ה"סבא".
הבנתי שהוא היה חי בשנים אחרונות וגם אמר דברים חדשים שלא אמר רבי נחמן מברסלב, כמו דברים על הפתק, הנשיא, הממשלה, רבנים של הדור הזה, לרקוד על מכוניות, וגם דיבורים על הגאולה וה"משיח" וכו' ראיתי גם שהוא אמר על עצמו שהוא המלך.
והשאלה שלי אם הבנתי נכון, אם הרב ישראל דוב אודסר הוא בעצם הממשיך של רבי נחמן?
תלוי את מי אתה שואלאביגיל.
רוב הנ-נחים יטענו שכן
הרבה אחרים יטענו שלא

שאלה גדולה ^_^
רבנו בעצמו אמרחולה רוח

רבינו אמר בפרוש שאין איש שימשיך אותו. הסבא הוא צדיק שהלך בדרכו וחיזק אותנו ע"פ העצות שלו.

^^פשוט להיות

רבינו אמר שהוא יעשה תלמידים שיעשו תלמידים..

סבא הוא בהחלט "תלמיד"

ומעביר לנו את דעת רבינו הק'

שתי שאלות:בת 30
א. מה זה אומר להיות ממשיך של ר' נחמן,?
ב. למה זה משנה אם הוא הממשיך?
אני אענה לך על שתיהןetamary
התשובה לשתי השאלות היאללה בערך אותה תשובה.
א. הממשיך של רבי נחמן יודע את דעתו את דעתו של רבי נחמן על כל דבר, בשנה ממי שאינם ממשיכיו של רבי נחמן ולכן לא מבינים אותו.
ב. כל מי שרוצה להתקרב לברסלב חייב לציית של לממשיך של רבי נחמן , ואחרי שאותו ממשיך מת , אזי חייבים לציית ליורשיו של הממשיך, אותם אידיוטים בעלי פונפונים.

עכשיו שאלה אלייך, נכון שמה זה כיף לך שסוף כל סוף מישהו עונה לך על שאלות?
לא שאלתי אותך.בת 30
הפניתי את השאלות למי שפתח את השרשור.
רק שממנו לאת קבלי שום תשובהetamary
סתם גלגולי עיניים.
לא שאלתי כי אני לא יודעת מה התשובהבת 30
זה לא שקראתי את מה שכתבת ואורו עיני.
שאלתי אותו כדי שיענה ואז מתוך המענה שלו יבין.
עכשיו את בוודאי מבינהetamary

מי השואל ולמה הוא שאל את השאלה הזו

אני לא חושב שהם אידיוטיםאנונימי (פותח)
אני מאמין שהם משתדלים לקיים את מה שאמר הצדיק ורואים בזה את רצון ה'.
אם הבנתי נכון רבי ישראל דב אודסר התקרב לחסידות ברסלב בצעירותו וקירב הרבה גדולים שיש בברסלב כיום.
אחד המשפטים המפורסמים שיצאו מתוך הפתק הזה הוא "ועליך אמרתי האש שלי תוקד עד ביאת המשיח", מה הפירוש של זה?
כן אני מסכים בעניין שצריך ממשיך שיודע את דעתו, אבל לא כל אחד יכול לקום ולהעמיד את עצמו, דווקא הרב צריך להסמיך את התלמיד ולהעיד עליו.
אתה רואה, טעית כבר בהתחלהetamary

"האש שלי תוקד עד ביאת המשיח" זה משפט שנמצא כבר בכתבי רבי נתן והתפרסם במאה ה19, בערך מאה שנה לפני הסיפור הזה שהננחים מספרים על הפתק.

 

לגבי השאלה של כן אידיוטים או לא אידיוטים, אני אגיד דבר אחד.

יש כאלו שעשו מהסיפור הזה, המון כסף.

מיליונים.

 

יש כאלו שנכנסו לסיפור הזה והפסידו ונכנסו לחובות.

 

העניין הוא אחר,

אין צורך בפתק, אין צורך בישראל אודעסר.

הוא עשה את שלו והלך לעולמו וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את שלו.

אף אודעסר, ואף מקורב של אודעסר, לא יעשו בשבילנו את העבודה

אז בשביל מה הפתק?אנונימי (פותח)
להעיד עליו כצדיק ואדם שצריך לשמוע בקולו.
הפתק לא מופיע בספרי רבי נחמן מברסלב.
הפתק מגיע מתוך אמונה שרבי ישראל אדם ישר אמיתי וצדיק.
הטענה שלך שרבי ישראל לא היה בשיאו בסוף ימיו סותרת את הפתק ואת מה שהפתק אומר.
ואם כן הלכה למעשה מה שרבי ישראל דב אודסר ציווה לעשות, זהו רצון רבי נחמן.
כל זקני בלב חשבו שסיפור הפתק הוא שטויותetamary
גם בנדר, גם שפירא, שכטר, קרמר והרב קעניג.
בחסידיות אחרות נפוץ המנהג לספר מעשיות על אותות ומופתים ונסיים ונפלאות ודווקא בחסידות ברסלב לא נהגו ככה בכלל.

כל הסיפור הזה על פתק מסתורי שמופיע בין דפי ספר כלשהו, פשוט נשמע מאוד לא ברסלבי.

השאלה "בשביל מה הפתק" יוצאת מנקודת הנחה שאותו הפתק הייתה לו משמעות כלשהי, אבל הרוב המוחלט של החסידים הותיקים מהדור הקודם בכלל לא יחסו לסיפור הזה של הפתק כל חשיבות.
פרסמתי כאן בעבר, ואפרסם שוב:אריאל יוסףאחרונה

אמרי מוהרא"ש עמ' נב אות רו

 
 

 

הוא היה חסיד פשוט שבסוף ימיו קצת התערערetamary
ופלט מפיו דיבורים שהיה מתבייש מאוד בהם, אילו נותר צלול.

חבל על דאבי.
אתה סתם אומר את זה. מי אתה שתדבר עליו ככה?חולה רוח

אני לא חסיד שלו ולא קשור אליו אבל הוא היה ברסלבר אמיתי שחי את רבינו 105 שנה

 

 

 

אל תדבר כמו עארסetamary
ברור שאני לא אומר את זה סתם.
המוח האנושי סובל מהרבה מחלות בגיל מבוגר ואודעסר לא היהמיוצא מהכלל.
היו מסביבו כמה אנשים שניצלו את זה לרעה.
נראה לי המוח (האנושי??) שלך חטף את זה כבר בגיל צעירחולה רוח


שמענו אותך, לך תרקוד מתחת לאיזה פונפוןetamary


הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך