שרשור י"ט בכסליו- חג הגאולה!אופטימיות
מי זכה להיות בהתוועדות/במופע צמאה??
לגבי מי שלא היה- ממש מקווה שנשארו כרטיסים ושתלכו מחר. ממש שווה ומרומם!!!
מי שלא יצליח גם מחר, ובכלל כולנו יכולים לשמוע את ניגוני האדמור הזקן כמו: קלי אתה, ד' בבות ואת הניגון הרלוונטי ביותר לי"ט בכסליו- פדה בשלום.
אפשר גם לקרוא/ללמוד כמה שורות תניא ולהדליק נר לכבוד האדמור הזקן.

כל מי שרוצה יכול לשתף אותנו בסיפור חסידי או אפילו בניגון יפיפה לכבוד היום המיוחד הזה!

אשתף אתכם בדברי האדמור הזקן שנגעו לליבי...
החסיד רבי זלמן מאיר רפאל'ס סיפר שרבנו הזקן אמר:
"הקדשתי את יום י"ט כסליו כמו יום כיפור, שכל מה שיהודי יבקש- תתקבל בקשתו"
[שיחת ליל א' די"ט כסליו, תרפ"ט.]

כשאני קוראת את זה, אני מבינה שיש לי מתנה ביד!
מה אכפת לי לנצל אותה? יש לי זמן מיוחד ומסוגל, מוקצב ל 24 שעות הקרובות- להתפלל ולבקש.

בנוסף, אנחנו לא תמיד יכולים להבין באמת מהי כוחה של התוועדות, של התכנסות פנימית ועמוקה בין צלילי הניגונים..כל תנועה של ניגון נוגעת בנפשינו ומחברת אותנו לאמונה שבנו.
רבנו הזקן אמר: "מי שישתתף בשמחתי אוציאנו מן המיצר אל המרחב" .

חברים יקרים, אנחנו נמצאים בדור מיוחד, שבו צמאים לאלוקות ולרוחניות. האדמור הזקן מסר את נפשו בכדי שהאור האלוקי יהיה בבחינת "ויפוצו מעיינותיך חוצה"..
יש שפע של ספרים שאנחנו יכולים רק לפתוח וללמוד מהם.
אני אלך להטעין את עצמי בקריאת/לימוד כמה שורות של תניא ושמיעת ניגונים..ממליצה גם לכם;)

י"ט כסליו, רק התחלנו !!
ופרצתתתת
היארצייט של החוקר המקרא הדגול הרב משה דוד קאסוטו זצ"לחסדי הים
(הרב נולד באותו תאריך שלי, אז כיף לכתוב עליו, גם אם זה יום פטירתו.)

הוא היה העורך הראשי של ה'אינציקלופדיה המקראית'.
הוא התעסק עם ביקורת המקרא, ולקח ממנו את הטהור.
הרב לימד, שעיקר התורה באה להרחיק מעבודה זרה.
הוא פירש את שה'תנינים הגדולים' היו חלק מהעבודה זרה בימי קדם, ו-ה' ברא אותם כדי לנסות בהם בני אדם.
(זה חידוש שבבריאה ש-ה' אמר בסופה 'טוב מאוד', שיהיה דבר שנברא רק לעבודה זרה, אבל גם פשטות הזוהר שה'תנינים' היו מצד הטומאה, אם כי אני מניח שזה לא הכל, ויש בהם צד קדושה, כמו שמשמע בבבלי בבא בתרא עד:.)

יהי זכרו ברוך!
מחר אכתוב על הרב נריה זצ"ל



יופי, עכשיו השרשור הזה ינעל בגלל שהזכרת את (הרב) קאסוטואריק מהדרום
מרוצה?
למה? כל אחד יש לו זכות לי"ט כסלו שלו. אני לאחסדי הים
באתי למנוע שיכתבו פה דברי חסידות, אלא לכתוב על עוד צד של י"ט כסלו שלא זוכרים אותו.
חחח;)אופטימיות
@חסדי הים
עשינו כל השיכבה פעם אחת שבת בכפר הרואה, שאותו הרב נריה הקים כמדומני.
בעז"ה שצדיקים אלו יהיו לנו כמליצי יושר, ושכל אחד בעז"ה יזכה לגאולה הפרטית שלו בקרוב ממש!
אני רוצה להגיד משהו חשוב על הרב נריה.הלב בוער למלך!
הרב נריה היה מאוד מחובר לחב"ד. עוד בתקופת אדמו"ר נשיא דורנו(הריי"צ) הוא היה עושה תשרי בתומכי תמימים. היה ביחידות אצל הרבי הרבה פעמים.
והרב נריה רצה לעזוב את המפעל של בני עקיבא בגלל שהיו בהתחלה בעיות צניעות וכו'. אבל מי שציווה עליו להישאר זה הרבי. ואם הרב נריה נשאר ולא עזב אז יש לו ביטול מוחלט לרבי!
חבל שביארצייט של הרב נריה מדברים דברי נבלה שכאלה עליו.אריק מהדרום
זו נקודה מאד משמעותית בחב'דאניוהוא
לצייר כץגדולים שלא קשורים לחב'ד כאילו הם חב'דניקים....?!
לא אמרתי שהוא היה חבדניק.הלב בוער למלך!
אלא מאוד אהב את חבד.ונפטר ב"ה בתאריך שהוא אהב מאוד. תשמע את הסיפורים של הרבנית נריה ז"ל
לא רק אהב את חבד+mp8
אלא גם בקירבת משפחה למשפחות חבדיות גדולות, ושמר איתם על קשר חם.

אם מותר לומר את זה...
זה שהיה לו קשר לחב"ד זה ברור וידועאריק מהדרום

היה לו קשר גם לליטאים אז הוא היה ליטאי?

 

ובאופן כללי הניסוח של @הלב בוער למלך! נשמע בערך "אבא שלך רצה להתגרש, כי אמא שלך לא צנועה, אבל מי שציווה עליו להשאר היה הרבי! ואם אבא שלך נשאר ולא עזב אז יש לו ביטול מוחלט לרבי!"

 

מעבר לזה שזה רחוק מלהיות נכון כנראה, בני עקיבא היה מפעל חייו והוא הכיר לגמרי בחשיבותו, אולי היו לו כמה הרהורים בתחילת הדרך, אבל גם אם זה חלילה היה נכון לא כותבים משפט כזה.

 

יש לחב"ד מספיק גדולי ישראל ב"ה, הם לא חייבים לנכס לעצמם את אלה שאינם, ניכר שזה מכוונה טובה.

 

מי עודד אותו?הליטאים או הרבי?מושיקו

למרות הביקורת של  הרבי , הרבי עודד אותו.

 

וזה ההבדל בין הקשר של הרב נריה זצ"ל לבין הקשר שלו עם שאר הרבנים

אני באמת לא מביןאריק מהדרום
מה לא ברור במה שכתבתי בהודעה לפני כן.
הקשר שלו לרבי היה כי הוא הרגיש גם חבדניק במידה מסוימתמושיקו
אם ניקח דוגמא קיצונית כמו זלמן שז"ר שלמרות שהוא ייצג את הציונות וכו'
הוא הרגיש חבדניק בגלל המקורות שלו והיחס מהרבי.

על אחת כמה וכמה ת"ח כמו הרב נריה הרגיש כך.
זה שהוא הקים מפעלים ברוח אחרת זה לא סותר.
לא מנסים לנכס,מתארים את המציאות כפי שהיא.
אתה סגור על זה שכך הוא הרגיש?גמני
עבר עריכה על ידי גמני בתאריך י"ט בכסלו תשע"ח 23:46
יש מה שנקרא מקורב לחסידות או לחבד. אחד שלומד גם משם. זה לא הופך את הבן אדם לחסיד או לחבדניק.
באותה מידה הוא הרגיש קשור לכל עם ישראתקוראי שמו
סיפר לי בוגר ישיבת כפר הרוא"ה, שכאשר חבר'ה לא רצו להשאר בישיבה בימים נוראים אמר להם הרב נריה: מה אתם חושבים, אני רוצה להיות כאן?! ההתלבטות שלי היא האם אני רוצה ללכת למיר או למוז'יץ, אלא שצריך להשאר בישיבה.

בגדלותו העצומה, הוא הרגיש קשורלכל בתי המדרש, בלי הגבלות של חוגים וכד'. אבל חבדניק הוא לא היה.
זה נכון שהרב נריה שילב חסידות, אבל רק מתוך תורת מרן הרב קוקעף על עצמו

וכיום יש ישיבות "חסידיות ארץ ישראליות" רבות שהולכות בדרכו ומשלבות חסידות בעבודת השם מתוך תורת מרן הרב קוק. כן ירבו

אין לי מושג בקשר לסוגיית בני עקיבא+mp8
ואכן, דיינו במה שיש לנו.
מסכימה מאוד עם הנקודה הזו.
נו באמת...קוראי שמו
הרב נריה היה תלמיד מובהק של מרן הרב קוק זצ"ל, כל כולו היה דבוק ברב, בדבריו שבכתב ושבע"פ ובגדולי תלמידי הרב - שהיו הר"מים בישיבה, כשהרב נריה היה תלמיד: מרנן הרב יעקב משה חרל"פ, הרב הנזיר, הרב צבי יהודה, הרב יצצחק אריאלי והרב נתן רענן. כל כתבי הרב נריה וכל דרך חייו זועקים זאת.

יחד עם זאת, כתלמיד חכם אמיתי וגדול, התאמץ כל ימיו, להתדבק בחכמים ובתלמידיהם ולקבל מכל הדרכים והשיטות בתורה. כך כבחור עשה פעם בישיבת תומכי תמימים ופעם אחרת בישיבת מיר הליטאית.

גם את שיתוף הפעולה עם בני עקיבא, הוא בנה ע"פ משנת הרב זצ"ל (כפי שמבאר בפרק מיוחד על יחס הרב לבני עקיבא, בסוף ספר 'בשדה הראיה') - שאף שברור שיש בפעילות מעורבת איסור וכל חייו כאב לרב נריה על כך, עלינו לקרב ולא לרחק. בהערה שם מוסיף, שלדרך הזו, שבנה (למרות הקושי) ע"פ תורת הרב והדרכותיו החינוכיות, קיבל עידוד וחיזוק *גם* מהרבי מליבאוויטש.

לעומת זאת, בנושא' אתחלתא דגאולה', למרות ויכוח ארוך שהיה לו עם הרבי מליבאוויטש, נשאר בדרך רבותיו ולא קיבל (וודאי שלא 'התבטל') את דעתו של הרבי.
אם כבר, יותר מדוייק להגיד שהרבי זצ"ל היה תלמיד של הרב קוק...קוראי שמו
הדרך של לקרב את היהודים מהמקום שהם נמצאים, ולא לדחות את המתרחקים. שהריי"צ בשנותיו האחרונות התחיל בה והרבי האחרון מליבאוויץ' זצ"ל מאוד הדגיש אותה ואפשר לומר שהיא היתה הדגל של פעילותו המעשית. היא הדרך שמרן הרב קוק זצ"ל, קרא לה בכל כתביו ותלמידו הרב נריה, היה מראשוני ההולכים בדרכו, עשרים שנה לפני שהריי"צ זצ"ל שלך את הרב קרליבך לאוניברסיטאות באמריקה.
בדקת פעם מה הקשר של הרב קוק עם אדמור"י חב"ד?מושיקו

למרות המחלוקת  האידאולוגית היה בינהם קשר חם

 

הרב קוק היה אחד מהרבנים שפעל מארה"ק להציל את הרבי הריי"צ מהמאסר, והרבי  בביקורו בארץ הודה לו על כך 

בנוסף, הרב קוק פרסם שיש לקבוע את י"ב תמוז כ"יום גילה ודיצה"12121212121212
תקראי שוב מה כתבתי!קוראי שמו
ברור שהיה קשר, לרב גם היו שורשים מצד אמא בחב"ד. מה שטענתי, הוא הרבה יותר משמעותי.
אחד מענקי פרשני המקרא בעם היהודי... יהי זכרו ברוךתהום שמימי
https://youtu.be/b0-7Ko1-4Igרק שמחה#
דקה 05:12 (כולל הקדמה למהות הניגון). מדהים😍



בשיחה לי"ט כסלו ה'תשכ"ג, בדיוק לפני ל"ו שנים, מספר האדמו"ר מליובביץ' האחרון, ר' מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל, בשם חמיו ר' יוסף יצחק, על האדמו"ר הזקן בעל התניא, ובנו האדמו"ר האמצעי ר' דובער (ליקוטי-שיחות ח"ג, עמודים 55-56):
"היה זה בזמן שאדמו"ר האמצעי, שלימים היה לממלא מקומו של אביו אדמו"ר הזקן - התגורר יחד עם אביו. לאדמו"ר האמצעי היו כבר אז ילדים וביניהם ילד קטן מאד. אדמו"ר הזקן דר בקומה השניה ואדמו"ר האמצעי בקומה התחתונה. פעם, בעת שאדמו"ר האמצעי ישב ולמד, נפל הילד בשנתו מתוך עריסתו והחל לבכות. אדמו"ר האמצעי כה התעמק בלימודו, עד שלא שמע מאומה והמשיך ללמוד. אדמו"ר הזקן, אף שהיה בקומה העליונה, וגם התעמק בלימודו, עם כל זה שמע את בכיו של הילד, הפסיק לימודו, ירד לקומה התחתונה, הכניס את הילד לעריסה הרגיעו והרדימו. אחר-כך ביאר אדמו"ר הזקן לבנו, אדמו"ר האמצעי, שאי שמיעת בכי הילד, עד כמה שתהא ההתעמקות בלימוד גדולה, אינה דרך. כ"ק מורי-חותני אדמו"ר הסביר זאת, שכל שיהא אדם שקוע בלימוד לעצמו או בתפילה או בעשיית מעשים טובים בכלל, עליו לשמוע בה בשעה ילד יהודי בוכה, ועליו להפסיק הלימוד והתפילה ולדאוג שהילד יפסיק את בכיו. ולמד מזה שככל שהאדם גדול והענינים שמתעסק עמהם גדולים, הרי מאחר שישנו ילד יהודי שדורש, וחסר לו, יש להקשיב לו, ולהניח את הדברים שלו הצידה, ולטכס עצות שהילד יחדול מלבכות."
תודהאופטימיות
הקישור לא עולה..
האמת שרציתי ללכת לצמאההלב בוער למלך!
הייתי מהשנה הראשונה של היריד. אבל החלטתי לעשות בישיבה ומממש מטורף. התחלנו עם ליקוטי שיחות,שיחה של הרבי עם המשל של אדמו"ר נשיא דורנו עם הפחם. אחרי זה התוועדות חסידית מהשעה 21:40-2:00 בלילה. מחר התוועדות חסידית גדולה מאוד ופתוחה לבנים
ב"ה אשריכם!אופטימיות
איזה ישיבה?עף על עצמו


תומכי תמימים קריית משההלב בוער למלך!
את אולי מתכוונת לישיבת תום ודעת?עף על עצמו


לא איכזבת.. תודה!ברגוע
הייתי בבניני האומה שלישי ורביעי
אולי גם היום..

שנה טובה בדרכי החסידות
זכית. כיף לך !!אופטימיות
אני הייתי רק בשלישי והיום מארגנים גם בבית .

יש איזה עניין להשתתף ב 3 התוועדויות, כמובן רק אם אפשר. ומי שהיה באחת, כמובן שתבא עליו הברכה!

שנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות!
אנא שימרו על ניטרליות השרשור!!אופטימיות
באמת, חשבתי שהתבגרתם.
אפשר לבטא דעה אישית מבלי להשמיע דברי לעג על הצד השני. תהיו בטוחים שזה רק יכבד אתכם ואת הצדיקים.

אני אמשיך לכבד כל אדם, אך חשוב לי להעיר ו/או למחות על חלק מהדברים שנאמרו פה.

-אין פה שום דברי נבלה. וה' ישמור על החשיבה הזו!
-אין צורך להטות את הלך הרוח ללעג על חבד, כאילו שמנסים לצייר כל רב כחבדניק.
ישנם סיפורים רבים שבהם אנשים באו ממקום אחר והתקרבו לחב"ד, והרבי אמר להם לא לשנות את מי שהם. לכן, גם לקחת עובדה שלא בהכרח נכונה שבחור אמר ולעשות ממנה מטעמים על חב"ד זה לא יפה ולא מכבד אף אחד.
- זה גם לא משנה מי היה הרב של מי.
הרב קוק של הרבי או הרבי של הרב קוק .
ואוו בבקשה תתמקדו בעיקר ולא בטפל!!

חבל שלאחר מאמץ אישי לפתוח השרשור אני צריכה לראות ששרשור עם תוכן ומשמעות הוטה לדיסקוס לעג וסרק.


להגיד שהרב נריה רצה לעזוב את בני עקיבאאריק מהדרום
ושהרב נריה לא עזב רק בגלל הציווי של הרבי וההתבטלות שלו כלפיו זה מזעזע.
אבל אני מסכים שיש לשמור על ניטרליות השרשור.
אין צורך להגזים. תודה על ההבנה.אופטימיות
לא מגזיםאריק מהדרום
אך לא אוסיף.
לא יודע אם רצה לעזוב אבל זה כאב לו בטוחמושיקו

והוא העלה את הנושא בפני הרבי, והרבי עודד אותו להמשיך ולא לעזוב למרות החסרונות.

 

לפעמים בשביל להמשיך מיזם זה או אחר לא חייבים ביטול - צריך תמיכה ומילה חמה וזה מה שהוא קיבל  מהרבי

זה לא שהוא רצה לעזוב, הנכון הואקוראי שמו
שכל חייו (כעדותו על עצמו בכמה מקומות, לאחד מהם ציינתי למעלה ומומלץ לעיין גם ב'שחר אורו'), הוא הלך עם ייסורי מצפון (הביטוי שהוא משתמש בו!), על כך שהוא פעיל בתנועה מעורבת. אמנם הוא המשיך, ע"פ הבנתו מתורת מרן הרב קוק זצ"ל, שצריך לחזק את האנשים במקום שהם נמצאים ולא להניח להם ליפול. הרבי מליבאוויץ' זצ"ל חיזק אותו שהחשבון נכון.
אף אחד לא הגזים הכל בחיוך ומתוך אהבה גדולה לחב"ד. ומשלביםעף על עצמו

חסידות בעבודת השם מתוך תורת הרב קוק. אל תייצרי מחלוקת. אוקיי

ב"ה אני ומחלוקות לא משדרים על אותו הגל.אופטימיות
לכן, נמנעתי מהלגיב פה באופן בוטה יותר משהרגשתי ביחס לתגובות אחרות!
אשמח אם תועיל לדון אותי לכף זכות ולא לחשוב שאני מייצרת מחלוקת.
אני הרגשתי שהשרשור הגיע לפסים לא ראויים(גם בגלל תגובות אחרות שב"ה שנמחקו) וזכותי לבקש לשמור על ניטרליות השרשור ולא להפליג בתיאורים שגורמים להלך הרוח להגיע למקום שהוא הפך כוונת פתיחת השרשור.



לענייננו
שבוע טוב לכולם!!
אני מבקשת שתקראו את תגובה זו ברוח טובה!
אני חושבת שזה סוג של נסיון של כל אחד מאיתנו פה, באמת!
אני לא באה לחדש דבר, אלא אני מזכירה את אשר ידוע- לאדמור הזקן ולרב נריה היתה חשובה מצוות "אהבת ישראל".
תהיו בטוחים בכך!!
כל מה שהם פעלו, כמה שמסרו את נפשם- כל אחד בהתאם ליכולותיו, למדרגתו ולמצבו הפרטי- הכל למען קירוב נפשות יהודיות לתורה!!

אנחנו זכינו לינוק מהם ערכים חשובים, כל אחד מהצדיק שלו במובן זה או אחר.
הנסיון פה מטעה. הוא הפוך ממה שהם מצפים מאיתנו, כמקורביהם/חסידיהם/כאנשים שמעריכים אותם/את פועלם.

נחת הרוח שאנחנו יכולים לגרום לבעל התניא ולרב נריה כהוכרה על המסירות נפש שהיתה להם למען קירוב הלבבות לתורתינו הקדושה, זה שנכבד אותם באהבת ישראל, כי ללא אחדות אין שכינה וכמובן לא גאולה.

אני חושבת שאף אחד פה לא מרגיש שהוא נגד השני באופן אישי, אלא כנגד דעה אישית, אך צורת ההתנסחות שחלק מכאן הגיבו משדרת הלך רוח של מחלוקת וחוסר אהבת ישראל- מה שהוא הפך רצון הקב"ה וצדיקים אלו.


ידוע שהרב נריה לא היה חבדניק, ואף אחד לא ניסה לומר זאת, גם אם היה נראה כך.
מה שלא משנה פה זה אם הוא הקשיב לרבי לנוכח שיקוליו האישיים ומקורותיו מהרב קוק או שהרבי חיזק אותו- זה כבר סתם יצה"ר שמעורר דיבור סרק קטנוני. וכאן יצר הרע מתחבא!
הרעיון שבאו להעביר(ולא הצליחו. ואנא, אל תדושו גם בזה!) זה שהוא היה מקורב לחב"ד, ועל כך אין עוררין.

לפעמים יצר הרע בא בלבוש רוחני ומבלבל אותנו.. הרי אנחנו מדברים על צדיקים!! מה הבעיה?? הלוואי שכל הזמן נדבר על דמויות קדושות כאלו..אלא, שבדיוק כאן הנסיון מבלבל יותר. מצד אחד- אומרים כך וכך על הרב הזה וזה לא נכון ואת מי מאיתנו אף מקומם. מצד שני- אהבת ישראל זה לדבר בנועם כלפי האחר!
לפעמים שוכחים שאהבת ישראל זה (אם לא בעיקר) בדברים הקטנים,היום יומיים,גם בפורום.
אז זהו..אנחנו צריכים לדעת לעמוד בנסיונות, ולו הקטנים ביותר, וכך לגרום נחת רוח לקב"ה!


חג שמח לכולם!
מאחלת לכל אחד שיזכה לגאולה הפרטית שלו ולגאולה הכללית בקרוב ממש
יופי דנים אותך לכף זכות. כולנו אוהבים את חב"ד ואת החסידות אךעף על עצמו

כמובן מתוך תורת מרן הרב קוק. לחיי הישיבות החסידיות הארץ ישראליות שעוסקות בחסידות מתוך תורת מרן הרב קוק, וככה החסידות עצמה מוארת באור יותר עמוק ויותר מופלא, כמובן אוהבים גם ישיבות אחרות שלא משלבות כ"כ חסידות בעבודת השם, וכמובן שאוהבים גם ישיבות של חסידים שלא משלבים את תורת הרב קוק.

לחיים [מרים כוסית וודקה] לחיי השלום והאחדות

אל תדבר בשם כולם. לא כולם חונכו על תורת הרב קוק.גמני
חח, כתבתי גם שאוהבים חסידים שלא משלבים תורת הרב קוקעף על עצמו

אבל שנייה, אתה בכלל חסיד או ליטאי? 

 

כתבת שכולנו אוהבים את חבדגמניאחרונה
אך מתוך תורת הרב קוק, אז תיקנתי. אני לא חסיד ולא ליטאי...
שתשמרו גם אתם על ניטרליות לכל חג יהודי, וגדול בתורה יהודי.חסדי הים
אל תעדיפו אחד על השני.

י*האם יום הר גריזים חגגתם בשבת? איפה כבוד התנאים הקדושים, וראשון התנאים והכהן הגדול שמעון הצדיק, וכבודה של ירושלים ומקום המקדש.
מה זה פחות חשוב?

*ציינתם את היארצייט של ר' צבי פסח פרנק בשבת, רבה של ירושלים וגאון בהלכה ובהתמדת התורה.

לא אמרתי שתחגגו לדוד פרינדלנר ב-כג', שהוא היה שנוא נפשכם.
אני רק אומר תחגגו אירועים יהודים בפרופורציות.

(בנוסף אל תזלזלו ברב שך)

הכל מאהבה רבה, ולא התכוונתי לפגוע!
'חג הגאולה' הוא בט''ו בניסןימ''ל
למה השתמשו דווקא בשם הזה? זה בכוונה?
זו שאלה צינית או רצינית?אמא ל6 מקסימים
רציניתימ''ל
יש שיטה כזו להשתמש לדבר חדש במושגים דומים ל'דבר האמיתי' כדי להשוות לו את הדבר החדש ולתת לו חשיבות שאין, כמו שבחרו לפרלמנט הישראלי את השם 'כנסת ישראל' ואת המספר חבריו 120 כמספר אנשי כנסת הגדולה. השאלה אם זו המטרה גם כאן כי 'חג' ו'גאולה' הן לא בדיוק המילים המתאימות ויכלו לקרוא לזה פשוט 'יום השחרור'.
אם ככה אענהאמא ל6 מקסימים
ההגדרה של גאולה היא יציאה ממיצר והגבלה.
יש את הגאולה משיעבוד מצרים, יש אנשים ש"נגאלים מייסורים", יש גאולה ממאסר, וכמובן שיש את הגאולה האמיתית והשלימה, עם ביאת משיח צדקנו, שכולנו מחכים ומצפים לה בקרוב ממש. כל הגאולות הן גאולות יחסיות למצב הקודם שבו היינו (גם הגאולה ממצרים), חוץ מהגאולה האחרונה שהיא אמיתית , שלימה ונצחית, כי אין אחריה שום גלות.
בי"ט כסלו אדמור הזקן יצא ממאסר, כלומר נגאל מהמאסר, ולכן זה נקרא חג הגאולה. יש תאריכים נוספים שבהם יצאו אדמורים אחרים (גם חבד, וגם חסידויות אחרות) ממאסר, וגם הם נקראים חג הגאולה.
יט כסלו הפך לחג מפורסם שנחגג ברוב עם וכו', לא כ"כ בגלל הגאולה, אלא יותר בגלל שהוא ראש השנה לחסידות (זה אמנם בעקבות השחרור) ועל זה הדגש.
זה לא עונה על השאלהימ''ל

אני שאלתי על בחירת השם הדומה לכינוי של פסח, לא על המשמעות שלו.

ייתכן שזה במקרה או לא במכוון כמו שאת מציגה את זה אבל מסופקני.

אין שום כוונה להשוות לפסחאמא ל6 מקסימים
פסח מוכר כ"חג החירות" ולא ממש כ"חג הגאולה". אני מעולם לא שמעתי את הביטוי "חג הגאולה" על פסח
^^חג החירות/האביב.גמני
עניין טכניחיה רוז
הוא נגאל מהכלא

ועניין פנימי
החסידות היא טעימה מתורת הגאולה.


אגב, פורים סרגוסא מכיר? יש עוד הרבה אגב..

וחוץ מזה- זה לא רק חג הגאולה זה גם ראש השנה לחסידות. וגם זה בכוונה
חג הגאולה בכלל בה' באייראריק מהדרום
אתה לא מעודכןמושיקו

טראמפ שינה את זה לי"ט כסלו

גם וגם!12121212121212


באמת זה מסוג האירועיםגמני
שתועדו בהיסטוריה היהודית. @חסדי הים בטח יכול להביא דוגמאות .
כבר אי אפשר לכתוב חג שמח וזהו?אריק מהדרום


אל תגרמו לי למחוק את כל השרשור. בבקשהט'

צעירים מעל עשרים אמורים להיות פה, אתם לא ילדים בני ארבע ואני לא גננת.

 

 

 

 

זהו גם יום הסתלקותו של המגיד ממעזריטש!אופטימיות
שהיה מורו ורבו של האדמור הזקן..
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך