מי מחוץ לחוק?
-עמירם
-נגרינסקי, לא פותח דיון עם מי שבאמצע דיוןשרשור.
כל השאר מוזמנים.
3
2
1
ו...
מי מחוץ לחוק?
-עמירם
-נגרינסקי, לא פותח דיון עם מי שבאמצע דיוןשרשור.
כל השאר מוזמנים.
3
2
1
ו...
שעות של אמת.ושוב אני עייף.
רוצה את לבחור נושא?
אה. אני גם גרועה בדיונים, מזהירה מראש.
אז כך.
בעקבות מפגש היוצרים ומפגש הבנות שאת מארגנת וגם דף הניקים ובכללי-
בואי נגיד שהיית מקיימת עם ניק כלשהו פה שחנ"ש. או סתם את ותיקה פה ויצא לך להתחיל להבין קוים ב"דמות" של הניק.
הוא עצלן, הוא פיקח וכו' וכו'.
נגיד את ופלונית.
ואז בחנוכה תשע"ח פלונית מופיעה במפגש הבנות.
שני עולמות של הכרה נפגשים, נכון?
העולם המציאותי וה"עולם" בו יש דעות ללא גויות- הפורומים.
אפשר לשאול הרבה שאלות- האם יש דבר כזה "נראה מהפורומים"
האם אפשר "להתאכזב" ממראה של מישהו שציפית שיראה צ'חצ'ח רציני ובסוף הוא ווזווז וכן הפוך.
אבל אני אתחיל ב-
האם באמת כדי להכיר מישהו צריך לפגוש את גופו?
אם כדי באמת להכיר בנאדם צריך לפגוש אותו?
לא חושבת שבאמת צריך לפגוש את האדם בשביל להכיר אותו.
כלומר הפגישה היא חלק משלב ההיכרות אבל בהחלט אפשר להכיר בנאדם ולדעת עליו דברים, תכונות וכאלה גם בלי לראות. ההיכרות של פנים אל פנים היא משלימה את ההיכרות.
אני הכרתי מפה כמה וכמה אנשים טוב לפני שפגשתי אותם.
בעצם הדבר היחיד שמתברר בהיכרות פנים אל פנים זה המראה לא?
ברור שאפשר לקלוט ולהכיר את הבנאדם עוד דרך ההיכרות והמפגש, אבל ההיכרות לא תלויה במפגש הזה והראייה אחד של השני
לוידעת להסביר. פשוט אפשר לראות עוד דברים על הבנאדם דרך המראה שלו. לדוגמא אם הוא מופנם. דבר שלא תמיד אפשר לראות מאחורי המסך הוא מרשה לעצמו יותר להיפתח ולהתפרע
המושגים במפגש-
אפשר גם כמה סוגים של דברים.
סלחי לי על כמות השאלות אבל אני מנסה לעמוד על מה המפגש נותן בעצם.
שעות של אמת.בלי להכנס לדוגמאות.
תני דבר כללי שמשייגים במפגש עם בן אדם.
אולי נפתח את הדוגמא שלך.
התנהגות בעולם האנושי-
בואי נדמיין משחק כזה-
יש חדר עם שתי כניסות ומחיצה ביניהן.
את נכנסת בדל האחת ופלונית מהפורום בדלת השניה.
גם אז תוכלי לתפוס אם היא מופנמת וכד'?
לראות מי עומד מאחורי המסך.
אתה רואה את הבנאדם מעבר למחיצה או שלא?
בעצם הדיבור עם הבנאדם וזה שאתה שומע את הקול שלו אפשר לשמוע דברים.
הקול והמראה.
אפשר לחלק גם אותם לשניים
המראה- איך הוא נראה כפסיבי. כלומר איך נראה הצואר, העיניים האף.
- איך הוא מתנהג, כלומר- תנועות. איך הוא מזיז את הפה איך הוא מזיז את הידיים.
הקול- איך נשמע קולו. אם בס אם גבוהה
- איך הוא מדבר, אם מגמגם אם דיבור בטוח בעצמו.
עכשיו את שאר האדם הכרתי בעצמי כלומר.
הוא יביא לי יד אם אפול את זאת אני אדע מהפורום אבל את הצורה האסתטית של ידו שהיא ארוכה ושעירה- את זה אני לא אדע עד המפגש איתו.
טוב.
קודם כל- ההיכרות החושית- ריח מראה קול.
סבבה.
אבל לכאורה זה רק החומר- את הצורה אפשר להכיר מהפורומים.
כלומר- בכל דבר יש חומר ויש צורה החומר זה הדבר שממנו עשוי והצורה זו המהות.
אם ניקח משל מפיסיקה- יש גומי ויש ברווז גומי. גם גוש גומי הוא גוש גומי.
יש לו צורה.
גומי בלי צורה- זה דבר שאנחנו לא יכולים לדמיין- חומר היולי.
אז לצורך העניין את האדם עצמו- המראה הקול וכו'- אני מכיר מהמפגש את השאר- הצורה- אני מכיר מהפורומים נגיד.
אוקיי.
אני לא מתחיל אפי' לדבר שהפורומים הם לא כל ימיו של האדם וכדי להכר אותו צריך לדעת גם מה הוא עושה מחוץ לפורומים (גם אם הוא לא עושה משהו מחוץ לפורומים הרי שהוא מתבטל מחוץ לפורומים
אני גם לא אדבר על כמה מקום תופסת החיצוניות בעינינו.
אני אשאל כך.
בואי נגיד שיש זוג שמכיר בסקייפ. כיוון שאנו מדברים על שומרי נגיעה נאלץ רק לומר שיש תוכנה מיוחדת שקולטת ריחות ומשדרת אותם במחשב טוב?
עכשיו האם הזוג הזה יכול להתחתן לפני פגישה אחת פנים אל פנים (בעולם בלי פוטושופ ושניתן לראות גובה ורוחב בסקייפ בגודל טבעי.)
יש משהו בלפגוש את האדם. גם אם אתה יודע איך הוא נראה ואיך הוא מריח ואיך הוא נשמע.
המפגש יוצר משהו שהסקייפ או לא משנה מה לא יוצרים.
מהסיבה הזאת נגיד אני לא חושבת שהחרדים צודקים עם זה שהם נפגשים פעם אחת עד החתונה. יש בזה לדעתי משהו לא נכון, אבל אני לא נכנסת לזה כרגע..
"זה פשוט זה"
כמו שאמר לי הרב מוטי טאו שליט"א "שיעבוד זה פשוט שיעבוד"
כלומר יש דברים שאין להם הגדרה ברורה. אבל כשפוגשים אותם מכירים בהם.
אני חושב שהדוגמא הכי גדולה לזה זו הכרה של בן אדם (אולי יש הגדרה יותר גדולה לזה וזו אמונה)
ועכשיו ברשותך אני רוצה להביא קטע מעין איה ואליו להסיב את הדיבור.(אחרי זה נחזור לנקודה לפני זה )
אני אביא אותו במלואו.
זה נסוב על הגמ' שלומד מהאשה השונמית שהכירה באלישע שאיש אלוקים הוא-
"
הנה נא ידעתי כי איש אלקים קדוש הוא וגו' אריב"ח מכאן שהאשה מכרת באורחין יותר מן האיש".
דומה לזה אמרו בנדה שנתן הקב"ה בינה יתירה באשה יותר מן האיש. והכונה כי יש הכרה ובינה טבעית דומה להכרת החוש ויש הכרה שכלית שבאה ע"י לימוד ונסיון. ולפי המנהג הטבעי הוא, שמי שיש ביד כשרונו לעלות למעלה שכלית, מתחלשת בו ההכרה הטבעית הבאה מהשכל הטבעי. ומצינו כמה הכרות לבע"ח, מכירים בהכרתם הפנימית דברים שקשה לאדם להשיגם כ"א ע"י לימוד והרגל. וכן מצינו האומות הפראיות, שאינן מלומדות בתרבות וחכמה, יש להן כשרונות טבעיים חדים יותר מהעמים המלומדים, כי השכל המלומד מקפח את השכל הטבעי. וזהו מחסד ד' על יצוריו, שהראוי להשתמש במעלה יותר גבוהה לא תעלה בידו לסמוך על מעלה נמוכה, כדי שגם ההכרח ימריצהו לקנות שלמות יותר. ע"כ האשה שאינה עומדת לפי תעודתה לקנות דעת הרבה ע"י לימוד, ותכליתה להשלמת סידור העולם לעשות בחפץ כפי', ואין חכמה לאשה אלא בפל, ע"כ יש בה בינה יתירה טבעית בהכרה פנימית יותר מן האיש, ומפני זה היא מכרת באורחין יותר מן האיש. כי האיש יוכל להכיר ערך האיש שרוצה לדעת תכונתו רק ע"י התבוננות רבה ואורך הזמן. אבל את האורח הבא לזמן קצר, לא יוכל להכירו בשכל הנסיוני. אבל האשה בהכרתה הפנימית, הקרובה להכרה טבעית, היא תכיר את האורחין. וההכרה הטבעית היא לרוב מאומתת מאד גם אחרי הדרישה השכלית, כאשר ביארו חכמי לב.
(עין אי"ה א, ברכות א קמז)
זו הערה.
תכף אחזור לנושא.
אבל אני מרגיש שאני מדבר יותר מדי.
אם יש לך דברים להביע ולהוסיף או לסתור את דבריי.
אם את חושבת שאני מדבר לא קשור או משעמם- תרגישי חופשי.
אמרתי לך שאני גרועה בדיונים.
אני לא מצליחה לנסח תצמי ולהביא תצמי נורמלי![]()
כלומר את לא חייבת אבל אם את עוזבת- אני צריך נימוק.
ולא, לא מתקבל "אני לא יודעת להתבטא" כי אולי זו הבעיה שאני שואל לא טוב או שזה נושא שקשה להתבטא בו.
אם הוא מתבטא כלפי משהו באופן מסויים זה שונה אם יודעים איך הוא מתבטא עליו בשאר הפעמים כדי לראות יותר מה היחס הכללי שלו.
הכרה.
ממה אני מכיר יותר מה יש שם שאין כאן?
לכולם פה.
נצח
תכלית הכוסףאתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד