הנהלת לשכת סוכני ביטוח קיימה פגישה עם מנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, בעקבות פרסום תזכירי החוק של ועדת בכר. בפגישה השתתפו ראשי לשכת סוכני ביטוח, בראשות נשיא הלשכה יוסי מנור ולצידו של יוסי בכר השתתף הממונה על הביטוח במשרד האוצר איל בן שלוש. הפגישה התקיימה באווירה טובה.

לדברי יוסי מנור, נשיא לשכת סוכני ביטוח: "ועדת בכר יוצרת מסך עשן בטענת שווא של תחרות בענף הביטוח. מתוך לימוד ראשון של תזכירי החוק עולה כי נוצר מצב של חוסר תחרות בענף הביטוח, בניגוד להצהרות שמופצות מטעם צוות בכר לתקשורת. המודל שמנסה ליצור תחרות על ידי הכנסת יועצים מפיצים לסניפי הבנקים משיג את התוצאה ההפוכה: כתוצאה מכך הבנקים יקבלו מחברות הביטוח עמלות הפצה / ייעוץ ותקטן התחרות בשוק הביטוח. המודל של צוות בכר יוצר מודל אנטי תחרותי, בניגוד להמלצות הראשוניות בהן היה נתק מוחלט בין חברות הביטוח לבין היועץ 'האובייקטיבי'".

מטעם לשכת סוכני ביטוח השתתפו בפגישה אברהם רייף, יו"ר צוות החשיבה בנושא הבנקים, אודי כץ, יו"ר צוות החשיבה בנושא מעמד הסוכן, סגן נשיא הלשכה זאב פרלשטיין, היועץ המקצועי פרופ' יהודה כהנא, נשיא הלשכה, יוסי מנור ומנכ"ל הלשכה מוטי קינן.

מנור מוסיף: "בפגישה הצגנו למנכ"ל האוצר גם את טענתנו כי לא סביר שלשכת סוכני ביטוח הנפגעת מהמלצות ועדת בכר קיבלה פחות מזמן סביר על מנת להגיב לתזכירי החוק. במאה העמודים של תזכירי החוק ישנם אלפי סעיפים המחייבים התייחסות, ולא סביר כי בפרק זמן כה קצר נוכל ללמוד לעומק את הסעיפים ולהגיב אליהם".

מאז פורסמו לראשונה המלצות ועדת בכר מנהלת לשכת סוכני ביטוח מאבק נרחב נגד הפגיעה בציבור המבוטחים וסוכני הביטוח. הפעילות של הלשכה כוללת הכנת סקירות כלכליות, פגישות עם מקבלי החלטות, לובי בכנסת ופעילות יחסי ציבור. בימים אלה בוחנת לשכת סוכני הביטוח לצרף לצוות ניהול המאבק יועצים משפטיים וכלכליים נוספים.