אחרי חורבן יש בניין: אחר הצהריים נערך טקס הנחת אבן פינה לבית הכנסת החדש בישוב עמונה. במטה עמונה אומרים: "ספגנו מכה קשה, שילמנו בפצעי גוף ובחורבן בתינו, אבל מתוך הצער אנו מאמינים שיש תקווה, ולכן גם ברגע הזה נתחיל בצעד ראשון מתוך תקווה לעתיד".

טקס הנחת אבן הפינה לבית הכנסת היה סגור בפני כלי התקשורת. הדובר מסר כי מדובר בטקס פנימי שמטרתו לחזק את הקהילה.

אמו של הפצוע יחיעם אייל מפסגות יצאה היום גם בחריפות נגד השוטרים האלימים, וטענה כי הם קיבלו פקודות מראש "לשבור עצמות וגולגולות".

משפטנים ואנשי ימין ישבו היום והתחילו לאסוף עדויות, תמונות, סרטים וכל חומר אחר שיסייע בחקירה נגד השוטרים.
מטות הימין הודיעו כי הקימו כבר עכשיו ועדת חקירה שתבדוק בין היתר את "דרך קבלת ההחלטות שהובילו לאירוע האלים, את השיוויוניות באכיפת החוק על עבירות בניה ביש"ע ובמדינת ישראל בכלל, את האלימות העבריינית של המשטרה ואת אכיפת החוק המחמירה על מתנגדי הפינוי".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בני אלון, קרא אחר הצהריים למ"מ רה"מ, אהוד אולמרט, ולכל ראשי הסיעות מימין ומשמאל להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האירועים בעמונה. לדבריו, "צריך לבדוק הכל ולא לטייח. זה שלא היו הרוגים - היה נס, אבל לא תמיד מתרחשים ניסים. אם לא ייבדקו העניינים עכשיו, חלילה וחס האירוע הבא יהיה עם הרוגים".

כהכנה לדיוני ועדת החקירה, יתקיים כבר במוצאי השבת הקרובה כנס חרום, בהשתתפות נפגעי האלימות ומשפחותיהם, עדים לאירועים אלימים וצלמים.
הכנס יתקיים בשעה 20:00 במלון גולד בירושלים, בהזמנתם של עקורי גוש קטיף, שביקשו להביע את הזדהותם. בכנס יוצבו גם עמדות לקבלת תלונות ועדויות וחומר מצולם מהציבור.

להקמת הועדה שותפים 4 ארגונים: עמותת חוננו, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, המרכז המדיני לישראל, וארגון זכויות האדם ביש"ע.

בארגון זכויות אדם ביש"ע דורשים מהמחלקה לחקירת שוטרים "לנקוט חקירה ואכיפת חוק שוויונית כלפי שוטרים כמו כלפי אזרחים". בארגון דורשים ממח"ש לפתוח בחקירה נגד שוטרים אלימים גם בהיעדר מתלוננים, להגיש כתבי אישום בהליך מזורז ולדרוש מעצרם של שוטרים מאחורי סריג ובריח.

הפורום המשפטי למען א"י החל היום בשליחת צוותי צילום ומראיינים לתיעוד קורבנות האלימות של משטרת ישראל. "עדויות וראיות אלו ישמשו את ועדת החקירה אותה יוזמים נשיא המדינה ואחרים", אומר נחי אייל, מנכ"ל ומייסד הפורום, אשר בנו יחיעם הוא זה שנפצע קשה בראשו בעמונה.

מערך צוות התיעוד כולל בשלב זה 10 צלמים, המצוידים במצלמות סטילס ווידאו וכן טופס מיוחד שבו מתעדים את האירועים שעברו קורבנות האלימות. הפורום המשפטי הפעיל מערך דומה גם בזמן עקירת גוש קטיף ובהפגנות הימין נגד העקירה. הפורום המשפטי קורא למתנדבים נוספים לפנות למוקד החירום על מנת לעבות באופן מיידי את הצוות.