מאת: קובי פינקלר ואריאל כהנא

בועדת החוץ והבטחון חשף היום ראש השב"כ יובל דיסקין, כי צה"ל והשב"כ עצרו באחרונה, חוליית מחבלים בבית לחם שברשותה היו שמונה פצצות מרגמה לטווח של קילומטר וחצי, אשר היו מיועדות לשיגור לכיוון גילה.

דיסקין הזהיר כי בטווח הארוך החמאס מהווה איום קיומי על ישראל. בסקירה לפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת העריך דיסקין כי בטווח הקצר והבינוני יחליט החמאס על הודנא ממושכת לחמש או עשר שנים. "התקופה תנוצל להתחמשות ולטיפול בבעיות הפנימיות", אמר דיסקין. לדבריו, הם חושבים שבשלב הזה נכון יותר מבחינתם להפנות את מאמציהם לכיוונים האלה ולא לפעולות טרור. דיסקין כי הדגיש כי המשמעות של הודנא אינה עזיבת דרך הטרור אלא נטישתו לזמן ארוך עד לתזמון הנכון מבחינתם לחדש אותו. "הם לא מתכוונים לנטוש את האג'נדה שלהם" אמר דיסקין.

דיסקין אישר כי יש שלשה תושבים ממזרח ירושלים נושאי תעודות זיהוי כחולות החברים בפרלמנט הפלשתיני מטעם החמאס, ביניהם מספר 2 בחמאס, מחמוד אבו טיר. בתשובה לשאלת ח"כ אריה אלדד מדוע השב"כ לא עוצר אותם אמר דיסקין כי השלשה לא נושאים תעודת חבר מטעם החמאס ולכן לא ניתן לעצרם. אלדד, בתגובה, ענה לו כי "אין גבול להיתממות ולטמטום". דיסקין גם נשאל על נושאים הקשורים לימין הקיצוני אך נמנע מלהשיב עליהם.

ברשות חברי תשתית הטרור בבית לחם נתפסו אמצעי לחימה רבים דוגמת: חצובה, 8 פצצות מרגמה צהליות, מרגמה, מקלע 0.3, אפודים וקסדות.

בחקירותיהם , מסרו חברי התשתית מידע רב אודות פעילות הטרור מתוכננת: כוונה לבצע ירי מרגמה ונשק קל לעבר שכונת גילה והר חומה . הירי לעבר גילה היה אמור להתבצע יום-יומיים לאחר מעצר חברי החוליה היורה. בנוסף התכוונו לבצע פיגועי ירי משולבים (מרגמה ונשק קל) לעבר בסיסי צבא בגזרת בית לחם. החוליה התכוונה לבצע פיגוע משולב (הפעלת מטען ונשק קל) לעבר סיור צבאי באל-חדר.

עוד עלה בחקירתם כי מחבלי וועדות ההתנגדות ברצועה מנחים ומסייעים כספית/מקצועית לחברי התשתית בבית לחם ומעבירים למעשה, את כובד פעילותם מהרצועה לבית לחם עם יציאת צה"ל מהרצועה.







תגובות:

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ אומר כי על כולנו להיות מודאגים מהאיום האסטרטגי עליו דיבר ראש השב"כ. "על ישראל להפסיק מיד את פינג-פונג האיומים והלחצים ולקטוע את התפתחות האיום בעודו באיבו. אני קורא לממשלה להטיל מצור על ראשי החמאס בעריהם ולמנוע בכח כינונה של ממשלת חמאס, אם לא נעשה כן נעמוד מול איום קיומי ושוקת שבורה".

לגבי הצעת החמאס להודנה ארוכת טווח אמר שזוהי אכן "מלכודת דבש". "מי שרוצה להתאבד יקנה שקט זמני במחיר הקמת משמרות מהפכה פלשתיני ואיום רקטות מיו"ש על לב המדינה".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אורי אריאל, הגיב גם הוא ואמר כי "אחרי שהממשלה הקימה את חמאסטאן היא לא יודעת איך לטפל בו ומדינת ישראל, צריכה לחסל אותו מיד גם אם זה מצריך כוח צבאי".

ממועצת יש"ע נמסר כי דבריו של ראש השב"כ, יובל דיסקין, מחזקים את הקביעה לפיה הקמת מדינה פלשתינית מהווה איום ממשי על קיומה של מדינת ישראל. לדבריהם, "ההתנתקות היא שחימסה אותנו, וכל נסיגה נוספת תגרום להתחזקות חמאסטן. מצער כי אולמרט ושריו אינם נדבקים בחיידק ההיגיון
הבריא של ראשי מערכת הביטחון".

איתם התייחס לדברי ראש השב"כ דיסקין על נסיון לבצע ירי מרגמות לעבר שכונת גילה בירושלים, ואמר החמאס יירה לעבר ישראל את 'כל מה שיש לו' , ולא רק מרגמות. הולך ומתברר, אמר איתם, כי הימין ראה את המצב בצורה מפוכחת וגם התריע, כשקרא למשל לא לתת לפלשתינים רובים.

עתה מתמודדת ישראל עם מערכת טרור שמאחוריה ניצבת אירן ועלייתו של החמאס מהווה 'רעידת אדמה בטחונית'. ח"כ אפי איתם הוסיף עוד כי משימתה של האיחוד הלאומי היא ליצור גוש ימין גדול וחזק שיתפוס את החלל שהותיר הליכוד בנטישתו. הליכוד אמר איתם נטש את בוחריו והלך מרכזה ושמאלה. הליכוד לא עשה שימוש בכוח שניתן לו בבחירות הקודמות. עתה יש להשיב את העוצמה לימין.