בתדרוך כתבים השבוע סיפר מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יאיר גולן, כי הפעילות בשכם, בה נפל סמל-ראשון אושר דמרי ז"ל, נועדה לעצור מתאבד שאמור היה להוציא פיגוע בעורף ישראל. קצין בכיר בגיזרה אישר כי גם הפיגוע הזה היה "מוכוון חיזבאללה".



נזכיר כי אשר דמרי ז"ל נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען, מעשה אופייני מאד למי שקיבל הדרכה מחיזבאללה.

בצה"ל יודעים היטב כי ניצחון על החיזבאללה יהיה מכה קשה מאד, אולי אפילו אנושה, גם לטרור הפלשתיני. החיזבאללה מעורב עמוק כבר כמה שנים בטרור ביו"ש, במיוחד זה של הפתח', בעיקר בשכם. למרות אופיו המוסלמי הפונדמנטליסטי, הדומה מאד לחמאס ולג'יהאד-האיסלמי, מסתבר שהחיזבאללה מסייע דווקא לזרועות הטרור של הפתח, גדודי "חללי אל-אקצא" של התנזים. אלפי דולרים זורמים מהחיזבאללה לטרור ביש"ע. 70 אחוזים מההתראות ביו"ש על פיגועים, מקורם בפיגועים מוכווני חיזבאללה, בין אם בידע, בכסף או באמצעי לחימה.



הרוב המכריע של ארסנל הנשק שזרם בארבע השנים האחרונות לרצועה ממצרים דרך מינהרות רפיח, מקורם בחיזבאללה. מיטעני הצד והקלע שהתפוצצו ברצועה מקורם במידע וסיוע שהגיע מהחיזבאללה. השבוע, כאמור, התפוצץ מיטען קטלני כזה גם בשכם.



קריסת החיזבאללה תשנה מהותית את המצב לא רק בגיזרת לבנון אלא גם ביו"ש וברצועה. ללא הגיבוי של חיזבאללה, הטרור הפלשתיני יתקשה לתפקד באותה עוצמה בה פעל עד כה. קריסת החיזבאללה עשויה אם כן להוריד עוד יותר את הטרור הפלשתיני, במיוחד זה שביו"ש, שגם כך נמצא בדעיכה.