במסגרת כנס "עת רצון" באוניברסיטת בר-אילן, התקיים ערב יום כיפור, ערב הוקרה לחיילי צה"ל ומפקדיו ולתושבי הצפון.



ברגע השיא של הערב, בטקס מרגש, העניק פרופ' משה קוה, נשיא האוניברסיטה, תעתיק אומנותי של התפילה לשלום המדינה בכתב ידו של ש.י. עגנון למפקד סיירת אגוז, סא"ל מרדכי כהנא. הקהל היה מורכב מלוחמי סיירת אגוז, חיילי הנדסה, שיריון, גולני וכן מפצועי צה"ל שהגיעו למקום בהסעות מיוחדות מביה"ח ומבית לווינשטיין. בטקס נכחו המשפחות השכולות של חיילי אגוז.



"אוניברסיטת בר-אילן מבקשת להביע את הוקרתה לצה"ל כולו, חייליו ומפקדיו באמצעותך סא"ל כהנא, שאתה ויחידתך מגלמים את עוז רוחו וייחודו של צה"ל. בימים אלו של עשרת ימי תשובה עורך כל יהודי באופן מסורתי חשבון נפש מעמיק. חשבון נפש זהו חוב שהנהגת המדינה חייבת לנו - האזרחים מן השורה", אמר פרופ' קוה.



בדבריו אמר סא"ל כהנא: "כחייל וכתושב הצפון, מאוד מרנין את הלב שכאן במרכז לא שוכחים אותנו. יחידת אגוז לחמה במלחמת לבנון השניה כיחידה אחת מיני רבות. החיילים והמפקדים היו מלאי מוטיבציה, ובכל מקום וקרב ידינו היתה על העליונה. האמת הפשוטה צריכה להאמר: אנחנו ניצחנו! חיילינו ומפקידנו מסרו נפשם על מנת להציל את חבריהם מהתופת, בניגוד לאוייב שהפקיר פצועים והרוגים בשטח. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום - רק מתוך 'עוז' יבוא השלום'".