בעוד מטרת החמאס להשמיד את ישראל הינה מטרה ידועה, שאיפתה להכפיף את כל העולם לאיסלאם היא מטרה בסיסית באותה מידה, באמונות היסוד של החמאס. שתי המטרות מופיעות באמנת החמאס בתור רצונו הבלתי ניתן להדחקה של האל, ושתיהן בוטאו השבוע על ידי בכיר החמאס ושר החוץ לשעבר של הרש"פ, מחמוד אלזהאר.



בעצרת המונים לזכר מייסד החמאס אחמד יאסין, אמר אלזהאר כי הקוראן מבטיח את "שחרור כל פלסטין", קרי השמדת ישראל. הוא הרחיק לכת עד כדי איתגור אמונתם המוסלמית של אלו אשר שוללים יעד זה: "זוהי הבשורה, אף אחד לא יכול להתכחש לה. מי שמתכחש לה, שיבדוק את האמונה שלו ואת האסלאמיות שלו".



בהתייחס אל מטרתה הדתית של החמאס בדמות דומיננטיות אסלאמית בעולם, הוא אמר: "האיסלאם ייכנס לכל בית ויתפרס בכל רחבי העולם".



להלן תרגום נאומו של אלזהאר כפי שבוצע ומתפרסם באדיבות 'מבט לתקשורת הפלשתינית' בראשות ד"ר איתמר מרכוס, העוקב אחרי התקשורת הערבית במזרח התיכון.



אלזהאר הדגיש כי עמדת התנועה האסלאמית לגבי בעיית שחרור פלסטין, היא ברורה וידועה, ואמר: יש לנו שני יסודות חשובים: האחד קוראני והאחר נבואי. הקוראני: ההבטחה האלוהית שירדה ב'סורת אלאיסרא', שאנו נשחרר את מסגד אלאקצא המבורך, "וניכנס אליו כפי שנכנסנו אליו בראשונה". [זו פרפרזה על סורה 17 (מסע הליל), פסוק 7] ואילו הבסיס הנבואי, הוא בשורת הנביא מחמד עליו התפילה והשלום, שהאסלאם ייכנס לכל בית, ויתפרס בכל רחבי העולם...



והוסיף: עמדתנו היא שחרור פלסטין, כל פלסטין. זהו הפיתרון הסופי והאסטרטרגי ביחס אלינו. ישנה בשורה קוראנית לנו, שאנו ניכנס למסגד אלאקצא, והכניסה למסגד, משמעה הוא כניסה לכל פלסטין. זוהי הבשורה, אף אחד לא יכול להתכחש לה. מי שמתכחש לה, שיבדוק את האמונה שלו והאסלאמיות שלו.

[הדברים מובאים בעיתון אלאיאם, 25.3.07]