כ- 1000 איש הגיעו היום לגבעת העיטם הסמוכה לאפרת כדי לחגוג את יום העצמאות במקום. על גבעת העיטם יש מחלוקת משפטית - פוליטית ולכן היא נמצאת מחוץ לישוב אפרת.

תושבת אפרת, דתיה יצחקי, סיפרה לערוץ 7 כי החוגגים 'עשו מנגלים' ונהנו מפעילויות שונות במקום. רב הישוב אפרת, הרב שלמה ריסקין, אמר כי יש ליישב את המקום "אחיזתנו כאן חייבת להתבסס גם כדי לתקן את טעות הגירוש לפני שנתיים וגם לצרכי התיישבות וביטחון".

במקום הוקמה מסגרת ראשונית לבית קבע וניטעו עצים כשלב ראשון להתיישבות. נדיה מטר ממארגני האירוע הדגישה בפני המשתתפים את חשיבות הנוכחות היהודית בגבעה כחלק ממהלך החזרה ליישוב הארץ בגאון שבה יוקמו מספר נקודות יישוב ביהודה ושומרון.



בדף שחולק למבקרים  נכתב כי גבעת העיטם הינה גבעה שהגדר המדינית גוזלת אותה מאפרת. היא הרזרבה האחרונה של הישוב אפרת שבה בנינו יוכלו לבנות את ביתם. היום הגבעה עדיין לא מיושבת אבל מתוכננים להבנות בה בע"ה כ-2500 יחידות דיור.

גבעת העיטם היא הגבעה המקשרת בין מערב למזרח גוש עציון. עלינו לחזק את הקשר בין מזרח למערב, ולא ליפול בפח הפרד ומשול. אל יחשבו אלה שגרים במערב ("בתוך" הגדר) שמצבם טוב יותר. הרי התוכניות של אויבינו מבית ומחוץ הן חזרה לגבולות 67 חלילה.רק מאבק מאוחד יניב תוצאות

העובדה שמפקירים את גבעת העיטם מחוץ לגדר (והלוואי שנצליח למנוע את הקמת הגדר בכלל) מצביעה על כך שהשלטונות מתכוונים להפקירה בידי הערבים ולמנוע בה התיישבות יהודית. נגד הגזרה הזאת עלינו להתקומם, לא רק למען הצלת העיטם אלא למען הצלת עקרונות הציונות- וההתיישבות היהודית בנחלת אבות. הגיע הזמן לשים קץ למדיניות ה"ספר הלבן" של ממשלות ישראל המונעת מיהודים לבנות ישובים חדשים בארץ ישראל.

 נבלה את היום בגבעה. נכיר אותה, נבין את חשיבותה, וכך נתכונן לשלב הבא בו בע"ה בקרוב, ניישב את הגבעה במסגרת מבצע חידוש תנופת ההתיישבות. בע"ה יעלו משפחות, בגאון ובאמונה, לגבעות שונות ברחבי יהודה ושומרון במטרה ליישבם ולבנות ישובים חדשים בארץ ישראל. אנו מאמינים שהתשובה כנגד כל מזימות אויבינו מבית ומחוץ היא- התיישבות, התיישבות, התיישבות.

נוכחותנו בגבעה מדגישה את התנגדותנו לגדר/חומה שבאה לחנוק אותנו. במעשינו זה של ישוב הגבעה, אנו פורצים גדר. אפשר להשקיע מיליארדים בגדר, אבל בסופו של דבר, בע"ה, רוח חזקה של ציבור איתן, מאוחד בנאמנותו לארץ ונחוש להיאבק למען הארץ, תפיל אותה. אשריכם-אשרינו שזכינו!

כל המעוניינים לעזור ולהיות חלק במבצע חידוש תנופת ההתיישבות ברחבי יהודה ושומרון בכלל ובמבצע הקמת ישוב בעיטם בפרט, מתבקשים ליצור קשר עם המספרים המפורטים למטה.