בעקבות החלטת בג"ץ אמש הוחלט בשירות בתי הסוהר כי הבוקר יועברו 4 המחבלים הירדנים הכלואים בישראל לירדן. האסירים יועברו על ידי לוחמי יחידת נחשון מבית הסוהר הדרים לגשר שייח' חוסיין שם יועברו לרשות הירדנים.

אמש, דחה בג"ץ את עתירתם של האם השכולה, שרה לוי, וארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' נגד העברתם לירדן של ארבעה מחבלים ירדנים שרצחו ישראלים, ביניהם גם את בנה, פנחס לוי ז"ל. השופטים, בראשות הנשיאה דורית בייניש, קיבלו את עמדת המדינה כי העברת האסירים לירדן, אף שהם צפויים שם לחנינה בעוד כשנה וחצי, נעשית על פי הסכם מדיני כדין ועל פי אמנה בינלאומית.

השופטים אישרו את ההעברה, על אף אי הנחת שהביעו בהחלטה. ארבעת האסירים שיועברו לירדן, מרצים מאסר עולם לאחר שהורשעו בהריגת שני חיילי צה"ל, סרן יהודה ליפשיץ וסמ"ר פיני לוי, בשנת 1990 בשתי תקריות שונות בבקעת הירדן.

מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', אומר לערוץ 7 בתגובה להחלטה, כי "אי הנחת שהביעו השופטים מההחלטה מתגמד מול זעם המשפחות השכולות. קו ישיר עובר בין התנהגותו של אולמרט בלבנון לקומבינת שחרור המחבלים במסווה של העברה לירדן".

"אנו שוקלים לבקש דיון מורחב בבית המשפט העליון", מוסיף אינדור ואומר כי, "הבג"ץ בסופו של דבר שימש חותמת גומי לקמבינה המתועבת הזו אותה רקם אולמרט עם הפרטנרים הערבים".

"איננו מבקשים מבג"ץ ליטופים אנו מצפים שבג"ץ יגלה אקטיביות משפטית גם בסוגיה זו, את המחיר של אובדן כושר ההרתעה והענישה תשלם האוכלוסיה הישראלית ולא אולמרט ומשפחתו המוגנים 24 שעות. את המחיר הנורא מכל ישלמו המשפחות השכולות שעתה מתברר להם כי בצד ההבטחות שניתנו להם מפי שועי העם על היד הארוכה שתשיג את המחבלים באה היד הקצרה של אותם רברבנים ומשחררת את המחבלים בחתימת ידו של אולמרט כאילו מדובר בעוד עסקת נדל"ן"

"אנו עוד נבוא חשבון עם האיש שניסה לרמות את המשפחות באומרו שהמחבלים רק מועברים לרצות את עונשם וניסה לפלג בין המשפחות, אך מי שמאכזב אותנו יותר מכל הוא הבג"צ, המסרב בקביעות להגן על זכויות נפגעי הטרור מול החלטות פוליטיות-מדיניות, זאת בניגוד מוחלט לדאגתו המתמדת לזכויות הפלסטינים ואפילו מחבלים מול החלטות מדיניות וצבאיות, אותן מבטל הבג"ץ דרך שיגרה", חותם אינדור את דבריו.

שירות בתי הסוהר הודיע אמש כי בעקבות החלטת בג"ץ יועברו הבוקר 4 המחבלים הירדנים הכלואים בישראל לירדן. האסירים יועברו על ידי לוחמי יחידת נחשון מבית הסוהר הדרים לגשר שייח' חוסיין שם יועברו לרשות הירדנים.