ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מוחה על ההוראה של מח"ט מכבים, אל"מ איציק תורג'מן, להטיל צו שטח צבאי סגור באזור חשמונאים לקראת פעילות אנשי הימין באזור זה ובאזורים אחרים מחר, יום ראשון, "צו זה נוסף על המעצרים הפראיים והאלימים שנערכו לפני מספר ימים ("עיכוב לחקירה") בקרב מספר פעילים, 'חומרי ההסתה' שהוחרמו אצלם (כובעים ירוקים ועלונים הקוראים להתיישב באזור) וחמור מכל – הצו אוסר גם על כניסת עיתונאים לשטח", כותב אלדד לאלוף פיקוד המרכז, גדי שמני.

 "כיוון שבשטח סמוך התרחשו בשנתיים האחרונות עשרות הפגנות של תושבי בילעין, ותומכיהם מקרב אנשי שמאל ישראלים וזרים, בלא שאיש הפריע לערוצי התקשורת השונים לסקר מידי שבוע את ההפגנות – דומה שהצבא עושה כאן איפה ואיפה, ונוקט מדיניות פוליטית. האיסור על כניסת התקשורת לאזור ההפגנה מעלה חשש לתכניות לעשות שימוש באלימות קשה כנגד המפגינים, שאם לא כן – מדוע יש להסתיר את האירוע מעיני התקשורת?", שואל אלדד במכתבו.

"כיוון שבכוונתי להיות נוכח באזור, (על סמך חסינותי הפרלמנטארית, ותקדימים שעוגנו פעמים רבות בעבר גם בהחלטות רמטכ"ל לגבי אירועים דומים), וגם לתעד ולדווח – מאליו מובן שהאיסור על כניסת תקשורת יינטל עוקצו. אודה לך אם תורה לבטל את הצו לאלתר".

מחר (א) מתוכננת פעולת הקמה של חמש נקודות ישוב חדשות ביהודה ושומרון, ע"י פעילי של נאמני ארץ ישראל ונוער למען ארץ ישראל. צה"ל והמשטרה נערכים לסכל את הקמת הנקודות, ובמסגרת הערכות זו אף הוצא צו שטח צבאי סגור למקומות המיועדים להתיישבות.

אתמול (שישי) התקבלה בארגון זכויות האדם ביש"ע פנייתם של פעילי ימין מחשמונאים, בנוגע לצו שטח צבאי סגור שהוצא לגבי האזור בו מתוכננת לעלות נקודת התיישבות חדשה בשם "נופי חשמונאים". בניגוד למקובל, הצו שהוצא הפעם חל גם על התקשורת הישראלית והזרה, ועובדה זו יש בה בכדי לעורר חשש כי בכוונת צה"ל והמשטרה לנקוט בשטח בפעולות ובדרכי פעולה אותן הם מעדיפים להסתיר מעיני התקשורת, כך אומרים בארגון.