בצה"ל מודאגים מתופעה של פלשתינים המדלגים בקלות את גדר ההפרדה, כשהם משליכים מזרון או שמיכה על הגדר כדי שלא להידקר מהתיל, מטפסים על הגדר ועוברים לצידה ה"ישראלי". הגדר אמנם התריעה על החדירה, אולם עד שכוחות הביטחון הגיעו לנקודה, הפלשתינים נעלמו. בכל המקרים החודרים לא נתפסו.

בחודשים האחרונים אירעו לפחות 6 מקרים, בהם הגיעו פלשתינים לגדר ההפרדה בדרום מערב הר-חברון, השליכו מזרון או שמיכה על הגדר כדי שלא להידקר מהתיל, טיפסו על הגדר ועברו לצידה ה"ישראלי". הגדר אמנם התריעה על החדירה, אולם עד שכוחות הביטחון הגיעו לנקודה, הפלשתינים נעלמו. בכל המקרים החודרים לא נתפסו.

ההנחה היא כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים שעברו לצורך מציאת עבודה בישראל, ומהעבר השני חיכו להם ערבים ישראלים מהנגב עם כלי רכב, שהסיעו אותם למחוז חפצם.

 כתבנו מציין כי דו"ח סיכום של השב"כ לשנת 2007 שפורסם בשבוע שעבר, מפרט את הסיבות לירידת פיגועי ההתאבדות לרמה של אפס פיגועים. הדו"ח מציין כי הפעילות המשותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל בתוך שטחי הרשות הפלשתינית ביו"ש, לסיכול פיגועים, היא שהביאה למצב הזה. הדו"ח לא מזכיר אף לא פעם אחת לכל אורך 25 עמודיו, את גדר ההפרדה כגורם משמעותי, או אפילו מסייע, להפחתת הפיגועים. "גדר הביטחון", מבחינת השב"כ, לא היתה בכלל פרמטר שסייע לביטחון.

תגובות דובר צה"ל: "כוחות צה"ל בתיאום עם שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ומג"ב פועלים בשמירה על אזרחי מדינת ישראל בכל תרחיש אפשרי וזאת בכדי לשמר אורח חיים תקין".