בית משפט השלום בירושלים חייב את העיתונאי ברי חמיש לשלם פיצויים בסך 36 אלף שקל לפעיל הימין איתמר בן-גביר, לאחר שכינה אותו "סוכן שב"כ". השופט עודד שחם קבע כי הקריאה היא בגדר לשון הרע.



השופט כתב כי חמיש פעל בחוסר תום לב. "הוא המשיך בפעולותיו חרף התראות מן התובע. הוא המשיך בפרסומיו חרף העדרה של תשתית עובדתית משמעותית העשויה לבסס את אמיתותם. שיקולים אלה פועלים אף הם בכיוון של פסיקת פיצויים בהיקף משמעותי".

"הפרסומים גרמו למתיחות בינם לבין שכניהם ומכריהם, אם כי לא אלו הקרובים אליהם ומכירים אותם מקרוב. התובע מגדיר עצמו כפעיל במסגרת ארגונים שונים "למען ארץ ישראל" בעלי אוריינטציה ימנית. הפצת שמועות אודותיו כפועל בשירות השב"כ, מעמידה אותו בניגוד חזיתי לתדמית ולאופן שבו הינו חפץ להיות מוצג בציבור בכלל ובעיני הציבור בקרבו הוא פועל וחי בפרט. אכן, מן החומר עולה כי הפרסומים לא מנעו את נישואי התובעים ולא את המשך מגוריהם בקריית ארבע. עם זאת, מן החומר עולה כי הפרסומים יצרו אווירה לא נעימה כלפי התובעים בקהילה אליה הם משתייכים. לכל אלה יש לתת משקל".

יחד עם זאת דחה השופט את טענתו של בן גביר כי בשל הטענה לא התקבל לישוב מצפה יריחו, "טענה אשר לא מצאתי כי יש לתת לה משקל רב בנסיבות העניין היא כי התובע לא התקבל ליישוב מצפה יריחו בשל השם שיצא לו כסוכן שב"כ. התובע לא הציג כל ראיה ממשית לביסוס הטענה, כי הסירוב לקבלו כחבר באותו יישוב אומנם נבע מחשדם של חברי היישוב או וועדת הקבלה שלה, כי הוא אכן סוכן שב"כ. התובע לא הציג כראיה את מכתב הדחייה, שממנו, לכאורה עולה הרושם כי זו היתה הסיבה לאי קבלתו ליישוב".

בן גביר אמר הבוקר לערוץ 7 כי הוא אינו מכלל אפשרות שחלק מהגורמים המאשימים אותו כסוכן שב"כ פועלים בעצמם מטעם ארגון זה. "המטרה של השב"כ היא לפלג ולסכסך בתוך המחנה הלאומי, זה לא עזר להם אמשיך לפעול למען עם ישראל וארץ ישראל", אמר.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אומר בעקבות פסק הדין כי הגדרת סוכן שב"כ כלשון הרע בקרב הימין הקיצוני מבטא את הקרע העמוק בעם.

"אני כמתנחל אהיה גאה לתת כל סיוע לכוחות הבטחון על מנת להגן על העם והארץ. כל ניסיון לראות בסיוע לכוחות הבטחון כגנאי חותר תחת בטחונה וקיומה של מדינת ישראל וראוי לקרוא לכל אזרח להיות גאה בשירותו בצה"ל ובכוחות הבטחון".