במכתב תשובה שנשלח לראש המועצה האזורית הר חברון, צביקי בר חי, מאשר עוזר המפכ"ל, נצ"מ אמיר בן טובים, כי בתקופת הקיץ בשנים 2006-2008 התעצמה תופעת גניבת התשתיות והמים בגזרת מחוז ש"י.

בן טובים כתב כי זיהוי התעצמות התופעה הביא לפעילות מבצעית מיוחדת של המשטרה, המוא"ז וחברות תשתיות לאומיות. "בין היתר", כותב בן טובים, "בוצעו פשיטות על מגרשי תשתיות, ניתוקי מים ופעולות סמויות וגלויות על הציר בסמוך לקו המים". בן טובים מציין כי פעילות מחוז ש"י הביאה גם לפתיחה של עשרה תיקים במהלך 2008 והמפכ"ל הנחה את הגורמים לבחון הידוק של שיתוף הפעולה בין הצבא המשטרה ושאר הגורמים להמשך והגברת פעילות.

מכתבו של בן טובים נשלח לאחר דיון בנושא עם המפכ"ל ומכתב שנשלח בנושא על ידי ראש המועצה האיזורית הר חברון, צביקי בר חי. במכתבו כתב בר חי: "בימים אלו של צמצום וחסכון לנוכח משבר המים הלאומי ברצוני להביא לידיעתך כי במרחב המועצה האזורית הר חברון ישנה הפקרות ואיבוד שליטה בכל הקשור לגניבות מים. מדובר על 75 חיבורים פלשתינים פיראטים נכון ל- 07/08 כשבשנה שעברה זה הגיע בכל העונה ל-160".

"מדובר על איבוד מים בהיקף של כ-3,000,000 מ"ק", הדגיש בר חי. 

"בימים אלו למשק המים זו כמות משמעותית וגם מבחינה כלכלית זוהי כמות בעלת משמעות", ציין בר חי והוסיף כי "חוסר האונים של רשויות האכיפה והקלות בה מתחברים גורמים פלשתינאים למערכת המים שרק לפני כ-5 שנים חודשה בעלויות יקרות למדינה והונחו תשתיות בצמוד לכבישים הראשיים - ולמרות כל זאת ההפקרות לא מקבלת תשובה הולמת".

"ברצוני לציין כי אמינות הספקת המים נפגעת והחשוב מכל הפקרות בצמוד לכבישים בתחום הרכוש, יכולה להקרין לסיכון חיי האזרחים הישראלים", כתב בר חי בסיום המכתב.



בר חי הוסיף כי הוא קורא לכל רשויות האכיפה לפעול באופן דחוף בנושא.