דינה גוטליבובה באביט היא קשישה בת כ-85, ניצולת שואה ששרדה את מוראות המלחמה במחנה הריכוז אושוויץ בזכות כשרון הציור שלה.

זמן קצר לאחר שהגיעה באביט למחנה הריכוז גונב שמעו של כשרון הציור שלה לאוזני הסוהרים ואלה יידעו את ד"ר מנגלה בכך שציירת צעירה הגיעה למחנה. מנגלה זימן אותה אליו וכשהתברר לו שאכן מדובר באמנית של ממש החל להזמין ממנה ציורי פורטרטים אותם ציירה בצבעי מים.

במשך שנתיים ימים ציירה באביט עבור מנגלה וחבריו בכישרון רב, כישרון שבזכותו נותרה בחיים.

את השואה שרדה באביט וכמותה גם חלק מציוריה שרדו את המלחמה ההיא. כיום היא תושבת קליפורניה ואילו הציורים שצלחו את הימים ההם הגיעו למוזיאון ההנצחה של מחנה אושוויץ בירקנאו שבפולין.



בימים אלה מדווח העיתון New York Times על מאמציה של באביט להשיב לידיה את היצירות שהצילו את חייה, ומסתבר שהמתנגדים הגדולים להשבת התמונות הם דווקא אנשי המוזיאון.



באביט פנתה למוזיאון במכתבים בהם תיארה את הקשר המיוחד בינה לבין הציורים וביקשה כי לעת זקנתה ישיבו לה את היצירות, אולם על פי הדיווח הנהלת המוזיאון מתנגדת לכך בכל תוקף. באחת הפניות כתבה באביט להנהלת המוזיאון כי תגובותיהם לבקשותיה מותירות אותה בתחושה חסרת אונים "אני חשה אבודה לחלוטין, כאילו אין מי שישמע את בקשותי ואת קולי כפי שהיה בימי במחנה". כאמור, גם בקשותיה ותחינותיה אלה לא נענו לפי שעה מהנהלת המוזיאון המתעקשת להותיר את התמונות בידיה.



בדיווחו מתמקד העיתון בספרון קומיקס קצר שיצא לאור בימים אלה ומספר את קורותיה של באביט במחנה הריכוז ולאחר המלחמה.