המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, תקף את היועץ המשפטי על רקע ההחלטה לפסול את מינויו של יואל לביא, ראש עיריית רמלה לשעבר, לראשות מנהל מקרקעי ישראל.



רמון אמר כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מבצע "טרור משפטי". "ממתי יועץ משפטי אחראי על נימוסים והליכות?", תהה רמון, "ההתבטאויות של יואל לביא נגד האוכלוסייה הערבית בעיר לא היו פליליות, ולכן אין כל סיבה שלא למנותו ליושב-ראש המנהל".



"ההתנהלות שלו היא סוג של רודנות משפטית, המופעלת נגד הדרג הנבחר", אמר רמון: "אתם מבזבזים את זמנכם. לא חשוב מי מכם ייבחר - הוא יקבל אחריות, אך לא תהיה לו סמכות לנהל את המדינה, לא בעניינים פנימיים ואפילו לא בענייני ביטחון".

בכנס התנועה לאיכות השלטון לפני מספר חודשים אמר מזוז כי רמון מנהל מסע צלב נגד מערכת החוק, "האם יש גורמי ממשל שמנסים להפעיל לחץ על מערכת אכיפת החוק? נשאל מזוז "למשל שר בכיר שהואשם בעבירות מין לפני שנתיים והורשע מנהל מסע צלב שיטתי נגד מערכת אכיפת חוק בכל מיני סגנונות וכיוונים ע"י טענות תמוהות. אך אנחנו יודעים להתמודד", אמר.



"האם מתקבל על הדעת כי שר שהועמד לדין והורשע והמערכת הפוליטית, שחלק מחבריה נחקרים, יזמו את בדיקת חוקריהם?", תהה מזוז וציין כי מהליכים כאלה ואחרים נגד מערכת אכיפת החוק הם שבירת כלים וחציית קווים אדומים.