(בוידאו: תיעוד סיכול הפיגוע, צילום: דו"צ)



כוחות צה"ל ומשמר הגבול סיכלו הבוקר נסיון פיגוע בישוב יצהר שבשומרון. בשעות הבוקר זיהתה תצפית של צה"ל מחבל בן 15 הנושא בקבוק תבערה עולה מאחד הכפרים לכיוון הישוב יצהר. כוח מגדוד 12 של גולני ושוטרי מג"ב ביצעו לעברו ירי והרגו אותו.

על גופו נחשפה סכין.

תושבי יצהר מברכים, בהודעה שהוציאו, את חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב על הפעולה נחושה, המקצועית והמהירה לחיסול המחבל, ומביעים את הוקרתם על התנהגותם ותפקודם באירוע.

"הניסיון הבוקר, שני בתוך שבוע, של מחבלים מעצירה לחדור לשכונת שלהבת ביצהר, ולבצע פיגוע מלמדים כי התגובה של אנשי יצהר בשבת שעברה הייתה נכונה, ראויה ובמקומה, אך בהחלט לא מספקת כדי להבהיר לערביי הכפר את המחיר שיגבה על פשעיהם. תגובה חריפה יותר או מתמשכת יותר תתחסל את המוטיבציה , הרצון והדחף לפיגועים נוספים", נכתב.

ביצהר מוסיפים כי "ניסיון הפיגוע הבוקר, גם מלמד כי צה"ל לא נקט במהלך השבוע האחרון בצעדי מנע מספיקים לחיסול או הקטנת המוטיבציה של מחבלי הכפר, ע"י מעצרי מנע, חיפושים, חקירות ממוקדות, צווי הרחקה או מעצרים מנהליים. אלוף פיקוד המרכז גדי שמני יודע היטב להשתמש באמצעיים דרקוניים אלו כלפי תושבי יצהר, אך נאלם-דום, מתעצל ומתמהמה כשמדובר במחבלים רצחניים. מול התנהלותו הפוליטית של מזכירו הצבאי לשעבר של אריאל שרון, המושחת בראשי הממשלות שהיו כאן, יודעים היטב החיילים בשטח כיצד לנהוג וכיצד לפעול".

הערב, מתקיימת בבית הכנסת ביצהר, מסיבת הודיה וערב הזדהות עם תושבי שכונת שלהבת. ערב ההזדהות מאורגן ע"י ועד מתיישבי השומרון, המועצה האזורית וגופים נוספים.

מטה 'חומש תחילה' אומר כי ניסיון הפיגוע הבוקר ביצהר הוא מתנת הערבים להסתה של ארגוני השמאל הקיצוני לפני שבוע. "השמאל הקיצוני וארגוני הטרור הפכו כבר מזמן לשני הצדדים של אותה מטבע: יד אחת אוחזת בסכין ובבקת"בים השבת, כמו בשבת שעברה והיד השניה אוחזת במיקרופון ומסיתה כנגד הקורבנות היהודיים".

"נשמח לראות מחר את אותה כמות של מלל וזעקות שבר מצד אותם יפי נפש מקצועיים כנגד הטרור הערבי, כפי שחזינו לפני שבוע", נמסר מהמטה.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, הגיב לנסיון הפיגוע ואמר כי "הפוגרום התקשורתי מצד השמאל הקיצוני וההסתה של רה"מ בעקבות אירועי שבת שעברה הזמינו את ניסיון הפיגוע הבוקר- עם אותם מאפיינים בדיוק. אני קורא לכל המסיתים לערוך חשבון נפש".

בשבת שעברה נדקר ילד בן תשע, תושב שלהבת, השכונה המערבית של יצהר, ע"י מחבל שחדר ליישוב מכיוון הכפר עצירה-אל קבליה. המחבל חדר לבית משפחת בן שלמה, שלא היו בבית  הצית את הבית ושרף אותו כליל.



המחבל ניסה לחדור לבית הסמוך של משפחת אופן אך הדלת הייתה נעולה. הוא ניסה לפתוח את חלון הבית, אך אם המשפחה, רויטל נאבקה בו ומנעה כניסתו.

המחבל הבחין לפתע בילד בן 9, שיצא מביתו לכיוון בית הכנסת ודקר אותו בסכין. הילד פונה במצב קל עד בינוני לבית החולים שניידר.