פרקליטות מחוז ירושלים, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בירושלים הסדר טיעון שנחתם עם הרבנים דוד ויצחק בצרי. ההסדר נחתם בעקבות כתב אישום שהוגש נגד הרבנים בינואר האחרון ע"י פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד גלית שוהם.

ע"פ העיסקה הרבנים הודו בכתב האישום בעבירה של פרסום הסתה לגזענות, בגין דרשה שנשאו נגד ערבים בכנס שנערך בשכונת פת בירושלים, שמטרתו הייתה מניעת הקמת בית ספר דו לשוני ליהודים וערבים בשכונה.

במסגרת ההסדר, הורשע הרב יצחק בצרי, והוטל עליו עונש של 140 שעות לשירות הציבור, וכן התחייבות להימנע מביצוע עבירה לפי סעיף 144ב לחוק העונשין. לגבי הרב דוד בצרי, נקבע כי הוא ביצע את העבירה, והוטלה עליו התחייבות להימנע מביצוע עבירה לפי סעיף 144ב לחוק העונשין.

כמו כן, הרב דוד בצרי יפרסם תוך 30 יום "קול קורא" שעליו חתם, הן בבית הכנסת ובמתנ"ס בשכונת פת, והן ברשת "קו עיתונות דתית", אשר תוכנו כדלקמן:

"ברצוני להבהיר בזאת, כי אני מתנגד בכל תוקף לאמירת דברים שעלולים להביא לידי הסתה לגזענות, או חלילה פגיעה בבני לאומים אחרים, ערבים ומיעוטים, וקורא אך ורק לאמירת דברי תורה, להרבות אהבה ואחווה ושלום, כמו שאמרו רבותינו: "לעולם יקדים אדם שלום לכל אדם".

"ידוע הוא שסכנת ההתבוללות המרחפת מעל העם היהודי, עומדת בראש מעיני, מדירה שינה מעיני, ואני דואג להתריע בעניין זה חזור ואמור, ומקדיש לנושא זה כר נרחב מדרשותיי".

"אין ולא היה בכוונתי מעולם לפגוע באיש, ואם נפגע מי מבני הציבור הערבי, עקב דברים שאמרתי בנושא סכנת ההתבוללות בכנס שהתקיים בשכונת פת בירושלים, הרי אני מצר על כך מעומק ליבי".