אמנון לין ז"ל
אמנון לין ז"לצילום: אתר הכנסת

המשפטן חבר הכנסת לשעבר אמנון לין, מומחה לערביי ישראל, התייחס ביומן ערוץ 7 לסוגית נאמנותם של ערביי ישראל לנוכח המהומות ברחבי הארץ בעקבות הלחימה ברצועת עזה.

לדבריו תחושותיו קשות בימים אלה באשר למתרחש בקרב ערביי ישאל מכיוון שלא הופתע מההתרחשויות. זאת כיוון שהוא אחד האנשים שעשו מאמצים אדירים לשילוב ושיתוף בין ערבים ויהודים ואמנם היו כמה מערביי ישראל שפעלו למען דו קיום, אך כעת, מאז האינתיפאדה הראשונה ועד היום, יש בין ערביי ישראל חודים לא מבוטלים של קיצוניים המזוהים לחלוטין של הקיצוניים ביותר מבין הפלשתינאים הנלחמים איתנו בהוד ושומרון ועזה

לטעמו רוב ערביי ישראל מעוניינים לשנור על רמת הבנה מסוימת עם המדינה גם בימים קשים אלה, אולם קיצוניים מכתיבים את מהלכי הרוב השקט, והוא עצמו מזהה שפוחת והולך חוג הערבים המתונים המבקשים להרגיע את הרוחות. חוגים אלה מוצאים עמן חייבים להזדהות עם מאבק החמאס בישראל.

לין מזכיר כי לא היה בנמצא ולו מנהיג ערבי אחד שתקף את הפלשתינים על ירי לעבר יישובי עוטף עזה ורק כעת בימי התגובה הם נזעקים כאילו לא יכלו לצפות מראש שישראל תיאלץ להגיב על הירי.

בדבריו מספר לין כי גם הוא חזה בימים האחרונים כיצד ערביי חיפה נאספים בקריאות פרו חמאסיות, ולטעמו יש בתמונות שכאלה בראש ובראשונה פגיעה בערבים עצמם.

עוד מספר לין כי בשנים האחרונות הוא מבין כי לא נותרו רבים בהנהגה שיוכלו לעמוד בפני הלהט הקיצוני ששוטף את צעירי הערבים בישראל.

לטעמו כעת אסור לישראל להיראות בפני ערביי ישראל ובפני המדינות הערביות השכנות כמדינה חלשה, וכל תחילת ניסיון להציג את ישראל כמדינה חלשה שאיבדה את סיכוייה להילחם ואת רצונה לנצח מחזק את ראיית הערבים את ישראל כמדינה בשקיעה, ומדינה בשקיעה לא תוכל לגרוף את תמיכת ערביי ישראל.