ראש השב"כ, יובל דיסקין אמר היום (א') לשרי הממשלה בסקירה ביטחונית בישיבתם השבועית כי "החמאס מראה סימנים ראשונים של מוכנות להתגמש בעמדותיו לקראת הפסקת אש ברצועה".

"הזרוע המדינית של חמאס ספגה פגיעה קשה אבל הזרוע הצבאית עדיין פועלת. היא לא התחילה לממש את התוכניות מאז כניסת צה"ל לרצועה, בעיקר בגלל פגיעה ביכולות השינוע שלהם. יחד עם זאת, הם עדיין משדרים מורל גבוה. עדיין יש לחמאס יכולת משמעותית לבצע טרור", אמר דיסקין.

מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, הקריא את הודעת הממשלה, בתום ישיבתה השבועית. "המטרה של ישראל בעזה היא פגיעה קשה בתשתית הטרור של החמאס ושינוי המציאות הביטחונית של תושבי הדרום לאורך זמן", כך נכתב בהודעה.



"היום מתבצע גיוס מילואים לצורך העמקת הפעולה, אם נידרש לכך. הכוחות מתוכננים להשתלט על אזורי שיגור הרקטות לעבר הדרום. אין לישראל כל כוונה לשלוט ברצועת עזה. הכניסה נועדה רק לצורך השגת היעדים שנקבעו".



"ממשלת ישראל נחושה ויש בידיה את הסבלנות והזמן ואת כוחות הביטחון המצוינים לעמוד ביעדים. המבצע עלול להיארך זמן. ייתכן שנכונו לנו ימים קשים. עלולים להיות נפגעים לכוחותינו והמשך ירי על העורף, חוסנם של תושבי הדרום יאפשרו לצהל להשיג יעדים. עמידתו של העורף היא הרוח הגבית של עם ישראל".

מזכיר הממשלה אמר עוד כי הרמטכ"ל ציין בפני השרים שבעזה יש למעלה מ - 400 הרוגים, מרביתם אנשי חמאס. רב-אלוף אשכנזי ביקש להוסיף כי לא נותר הרבה מהשלטון המדיני של החמאס.



הרמטכ"ל אמר עוד כי "בצה"ל מצפים ללחימה קשה, בטווחים קצרים. החמאס מעדיף להיכנס לשטח בנוי ולא להתעמת בשטח פתוח. לחמאס יש עוד יכולת לירות לשטח ישראל. אנו צופים שיהיה צמצום הירי". הרמטכ"ל פנה לאזרחים ואמר כי חיילי צה"ל "מצפים לאחדות שתורמת לתחושת הלוחמים בשטח".