ממשלת ונצואלה גירשה בימים האחרונים את שגריר ישראל וכל צוות השגרירות הישראלי במדינה. זאת במחאה על התקיפה הישראלית ברצועת עזה, שהביאה למותם של למעלה מ-500 פלסטינים.
 
נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, בירך במוצאי שבת את המשתתפים בכנס חד"ש שהביע מחאה בנצרת עילית נגד מבצע 'עופרת יצוקה'. צ'אווס אמר "אין בינינו אחדות לאומית אבל אנחנו בעמדה אחת נגד מה שקורה בעזה. הדם שנשפך בעזה הוא הדם של כולנו. הדם של האנושות. ונצואלה תתמוך בעם הפלשתיני ובכל העמים החלשים והמקופחים".
 
לערוץ 7 הגיעו תמונות שצולמו השבוע במרכז העיר קראקס על ידי ריקרדו טיהני (חבר בקהילה היהודית בקראקס). כתובות הגרפיטי רוססו על בניין בשם "אדיפיסיו לה פרנסיה" (Edificio La Francia) המשמש כולו כקניון בן 7 קומות של חנויות תכשיטים, מרביתם בבעלות יהודית. הבניין שוכן במרכז העיר קראקס מול בניין הממשלה.



החזן אלחנן שוורץ שמבקר במקום ב'ימים הנוראים' סיפר לערוץ 7 כי בין הבניין הזה עליו רוססו הכתובות לקריית הממשלה של וונצואלה מפריד מדרחוב ברוחב 15 מטר כך שהגראפיטי הזה נראה היטב מבניין הממשלה בוונצואלה.



להערכתו, העובדה שהבניין מזוהה כרכוש יהודי, הקרבה הרבה לקריית הממשלה הוונצואליאנית בנוסף להתבטאויות מפי נשיא וונצואלה וחברי ממשלה בכירים מגבירים ביותר את החשש כי מדובר בניסיונות מכוונים של הממשלה לעורר אנטישמיות בוונצואלה.
 
משמעות הכיתוב בספרדית:
"ציוניסטים רוצחים" (עם צלב קרס בתוך מגן דוד)
"יחי צ'אווס פלסטין" (הכוונה לנשיא וונצואלה - הוגו צאווס - בסימון מגן דוד עם קו מתוח עליו)
"רוצחים" (מוקף בצלבי קרס - זוהי חנות של יהודי בכניסה לבניין)


שוורץ מציין כי הציבור (הלא יהודי) בוונצואלה, במרביתו, אדיש למתרחש במזרח התיכון ותופעות אנטישמיות הינם תופעה נדירה ביותר במדינה. יהודי וונצואלה חוששים כי ההנחיה מלמעלה, מהשלטונות, עלולה בסופו של דבר לחלחל לציבור הרחב ותופעות אלו יגברו.