בישיבת מועמדי 'האיחוד הלאומי' שהתקיימה הבוקר (א) בראשות יו"ר המפלגה כצל'ה (יעקב כץ) הוחלט שהאיחוד הלאומי ישב בכל ממשלה לאומית שיקים נתניהו, אם אכן ייבחר לראשות הממשלה הבאה.

במהלך הישיבה דווח על מגעים שמתקיימים בין בכירים באיחוד הלאומי לאנשי נתניהו. יו"ר האיחוד הלאומי הבהיר שמכבש הלחצים האמריקאי רק מחזק את הצורך באיחוד לאומי חזק לצד נתניהו.

לקראת ביקורו של השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל מתריע כץ כי הנסיון מלמד שנתניהו לא יצליח להתמודד עם הלחצים שיפעיל עליו ממשל אובמה, "אם ביבי לא יקבל חיזוק מימין הוא שוב יפול לזרועות השמאל".

כצל'ה אומר לערוץ 7 כי יש להזכיר לאובמה שישראל היא לא קולניה של ארה"ב ולא המדינה ה-53, "אני חושב שזו יוהרה גדולה ואף חוצפה של הממשל בארה"ב שלא מכבד את הציבור בישראל. למרות שאולמרט מסיים את תפקידו מנסה הממשל לסגור דברים שלא הצליח לסגור במשך השנים האחרונות. אנחנו מקווים שראש הממשלה ושריו יסבירו לו כי עליו לחזור הביתה".

כצל'ה מסביר כי נתניהו לבדו לא יכול להתמודד מול ממשלו של אובמה ולכן הנסיון מוכיח כי רק מפלגת ימין חזקה תבלום את נתניהו מליפול לידי השמאל. רק הכוח שלנו בכנסת ימנע את ההתקפלות".

השליח של אובמה מפשיל שרוולים