במפלגת האיחוד הלאומי מברכים על תוצאות הבחירות. בלילה הם עוד חשבו שהם מקבלים שלושה מנדטים, אך לפנות בוקר הגיע המנדט הרביעי.

ד"ר מיכאל בן ארי, מס' 4 במפלגה, מספר לערוץ 7 כי העירו אותו בשלוש לפנות בוקר וסיפרו לו שהוא הולך להיות חבר כנסת. "אני מקבל על עצמי את העול הזה ואני מודע לגודל האחריות", אמר.

לדבריו יש לו הרבה מה לומר על דברים שנאמרו נגדם בתקופה האחרונה על ידי כל מיני גורמים, אבל הוא גזר על עצמו שתיקה בנושא. "זו היתה מערכת בחירות לא פשוטה ואני אמנע מלהגיב על דברים שנעשו נגדנו".

לדבריו העובדה שקדימה הצליחה לקבל 28 מנדטים מבהירה שדרוש פה שינוי חינוכי מהותי. "המציאות היא שכל בן אדם רביעי הצביע למפלגת קדימה, מפלגה שלא הראתה נקיון כפיים, שיש בה פוליטיקאים ללא טוהר מידות ושחתומה רק על כשלונות. היעד לחנך את האזרחים יהיה אחד היעדים המרכזיים שלנו".

על האפשרות לשלב ידיים עם הבית היהודי אומר בן ארי כי "במשך כל הקמפיין כבר אמרתי שאני לא מצטרף לאנשים, אלא מי שישלב איתנו ידיים אנחנו נחבק אותו בחזרה. אני לא אדם שעושה חשבונות ואני מתאמץ כדי לזכור דברים כאלה או אחרים שאמרו עלי".

לדבריו את ההחלטה באשר להצטרפות לממשלה יקבלו הרבנים של האיחוד הלאומי. "אנחנו מחוייבים לייעוץ והכוונה של הרבנים של המפלגה, אנחנו לא בכיס של אף אחד ושלא יאיימו עלינו שאם לא נלך עם נתניהו לבני תעלה. קודם נראה שנתניהו יאמר שהוא מסיר את טבעת החנק מההתיישבות ויכשיר את המאחזים ובתמורה גם אני מוכן להתפשר ולוותר על הדרישה של יצירת מסדרון הומניטרי באום אל פאחם. לא נשתף פעולה עם ממשלה שכל המטרות שלה יהיו לטווח הקצר בלבד".