הרב בנימין קלוגר, הנמנה עם עובדי האגף למאבק במיסיון ובכתות של יד לאחים, דובר אנגלית וצרפתית, שב בסוף השבוע מביקור מיוחד בבייג'ין, בירת סין, אליה טס, במימון השלטונות הסיניים, לנוכח הזמנה בלתי שגרתית ששוגרה ליד לאחים על ידי משרד הפנים הסיני.

בהזמנה שהועברה אל מטה המשרדים הראשיים של יד לאחים, על ידי שגרירות סין בישראל, הובהר כי כל העלויות הכרוכות בטיסתו של נציג יד לאחים ושהותו במקום תהיינה על חשבון ממשלת סין, הרואה בהבאתו של "מומחה מיד לאחים לפעילות מול כתות הרסניות", כדברי ההזמנה, "משימה חשובה מדרגה ראשונה".

ביד לאחים ראו חשיבות להופיע בכנס כיון שלכתות אלו ישנן גם מוקדי פעילות רבים בקרב יהודים בכל רחבי הארץ.

"השלטונות בסין", סיפר הרב קלוגר עם שובו, "מתמודדים זה זמן עם כמה כתות הרסניות ביניהן כת 'פאלון גונג' שבסיסה ע"ז, כת זו מוכרת לנו היטב כאן בישראל בפעילותה בקרב יהודים רבים מכל הגילאים, חרף הסנקציות הרבות שהטילו על הכת שלטונות סין, לרבות הוצאתה אל מחוץ לחוק. אנשי השלטון מחפשים כל העת דרכים נוספות למגר את התופעה ולהעלים אותה".

הכינוס המיוחד שקיים משרד הפנים הסיני ריכז ארבעים מומחים לפעילות הכתות מכל העולם. במשך ארבע יממות של הרצאות, סדנאות וסימפוזיונים רותקו המומחים לדבריו המאלפים של הרב קלוגר אשר הציג, אחת לאחת, את שיטות הפעולה של הכתות ואף חשף בפני המשתתפים את ההצלחה שקצר יד לאחים, בסייעתא דשמיא, במשך עשרות שנות פעילות סיכול ומניעה של יהודים תועים מתוך הכתות שאליהן נשאבו.

הנוכחים הביעו עניין רב בדוגמאות המרתקות שהביא הרב קלוגר. רי קרוס, הנחשב לבר סמכא עולמי בתחום הכתות, שהגיע לכינוס מארה"ב, אמר בתום ימי הדיונים כי "הטקטיקה האסטרטגית של ארגון יד לאחים הישראלי שווה מחקר מדעי בפני עצמו". ראש הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת בייג'ין, שהנחה את הכינוס, סיכם אותו באומרו בהתפעלות, בשם כל המשתתפים: "כבוד הרב, החכמת אותנו מאוד ואנו מלאי הערכה לדברים החכמים ולפעולות האמיצות שאתם, אנשי יד לאחים, מנצחים עליהם".

יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, התייחס לדברים באירוניה באומרו: "אילו השלטון בישראל היה לומד מהשלטונות הסיניים כיצד נאבקים בעוז בכתות מפוקפקות והרסניות – המיסיונרים לא היו מרימים ראש".

"לצערנו, הסינים הבינו את מה שבישראל לא רוצים להבין", אמר הרב ליפשיץ והזכיר את הקריאה שפרסם בימים האחרונים לראשי המפלגות הדתיות והחרדיות שיכריזו כי לא ייכנסו לשום ממשלה ללא הבטחה מראש שיתוקן חוק המיסיון.