שירות הביטחון הכללי התיר היום (א) לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו לפני עשרה ימים (14/4/09) את המחבל מוסא טיט, פלסטיני תושב חרבת צפא, אשר הודה בחקירתו בשב"כ כי ביצע את פיגוע הדקירה בישוב בת עין בו נרצח הילד שלמה נתיב ז"ל ונפצע הילד יאיר גמליאל.

משרות הביטחון הכללי נמסר כי מיד לאחר הפיגוע החל שירות הביטחון הכללי במאמץ מודיעיני נרחב בניסיון לאתר את המפגע אשר נמלט מזירת האירוע.

בתאריך 14/4/09 הצליח השב"כ לאתר ולעצור בסיוע צה"ל וכוח מיוחד של מג"ב, חשוד בביצוע הפיגוע: מוסא אברהים מוסא טיט, בן 26 , תושב הכפר חרבת צפא השוכן כ- 2 קילומטרים דרומית לישוב בת עין.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה מוסא טיט בביצוע הפיגוע ואף שחזר אותו בפני חוקרי המשטרה, תוך שמסגיר את כלי הרצח שלטענתו שימש לביצוע הפיגוע ונותר מוסתר בזירה עד לשחזור שביצע.

מן החקירה עולה כי מוסא טיט תכנן מראש את הפיגוע. לטענתו ביצע את הפיגוע "מסיבות דתיות" ותוך רצון למות כ"שהיד". עוד הוסיף החשוד בחקירתו כי את כלי הרצח ששימשו אותו לביצוע הפיגוע, רכש כשבועיים מראש, הסתיר אותם בוואדי הסמוך לבת עין ובבוקר הפיגוע אסף אותם ויצא לביצועו:

לאחר שחדר ליישוב בת עין, זיהה ילדים בישוב והחל לתקוף אותם בזה אחר זה.  תחילה דקר עם סכין את שלמה נתיב ז"ל, בהמשך תקף באמצעות גרזן את יאיר גמליאל ומשם פנה לתקוף ילד שלישי שהצליח להימלט ממנו. בשלב זה, לאחר שתושבים ביישוב החלו להיאבק עימו, נמלט החשוד מהזירה לכוון כפרו חרבת צפא.



בחקירתו סיפר כי השמיד חלק מהראיות הקושרות אותו לפיגוע וכי לאחר הפיגוע המשיך בחייו הרגילים מתוך אמונה כי לא ייתפס- זאת למרות, שכאמור, תכנן למצוא את מותו בפיגוע ואף כתב כשבוע וחצי לפני הפיגוע צוואה, אותה הסגיר בחקירתו.