תקרית מביכה אירעה אמש במפגש האפיפיור עם אישי דת במנזר נוטרדאם, כאשר איש בתי הדין השרעיים ברשות הפלסטינית, השייח' תייסיר תמימי, קרא לאפיפיור להפסיק את מה שהגדיר: "רצח נשים וילדים בידי ישראל ברצועת עזה".

רב היישוב תקוע, הרב מנחם פרומן, אומר לערוץ 7 כי אין זו הפעם הראשונה בה השייח תמימי מייצג את הרוע בשלמותו, "אני מכיר אותו והוא עשה אותו דבר לפני תשע שנים בביקור שלי יוחנן פאולוס השני וגם אז האפיפיור עזר את האולם וקשה לי להבין מדוע אפשרו לאיש הזה לנאום. הוא אדם רע ואני מכיר אותו אישית".

לדבריו, הדרך לשלום עם האסלאם עוד ארוכה, "הסמל של האסלאם הוא ירח צר, רובו אפל ומיעוטו מואר, זה המצב כיום, רוב האיסלאם הוא רע מהסוג של תמימי ואל קעידה אבל יש בו חלק קטן מואר".

הרב פרומן אומר, כי הוא גם מאוכזב מאוד מאמירותיו של האפיפיור בביקור בישראל, "האפיפיור הוא לא רבי ומורי ואני לא מצפה ממנו שיוליך את העולם הנוצרי ואת חלק גדול מהעולם לעתיד טוב יותר, האפיפיור הקודם היה בעל שיעור קומה הרבה יותר גדול מזה הנוכחי, למרות שצריך לציין שגם האפיפיור הנוכחי הכריז יצא בזמנו בחריפות נגד האיסלאם, אבל הוא עדיין רחוק מהחזון שלפי דעתי היה מתבקש ששלושת הדתות ישתפו פעולה כדי לקדם את השלום, וזה בעצם מה שמתבקש בדור האחרון, להפסיק את המאבק ההסטורי בין שלוש הדתות".

מנגד, סבור הרב פרומן כי למרות התחושות הקשות שיש לו אל האפיפיור הנוכחי אסור להמנע מלהפגש איתו, "יש לו חשיבות כמו שלפרעה מלך מצרים היתה חשיבות ומשה רבינו הלך לדבר איתו".