בא אליהם. האפיפיור והרבנים הראשיים
בא אליהם. האפיפיור והרבנים הראשייםפלאש 90

בטקס קבלת הפנים לאפיפיור בנמל התעופה בן גוריון נפקד מקומם של הרבנים הראשיים, אין זו הפעם הראשונה שרבנים מסרבים לקבל את פניו של האפיפיור.

שר האוצר לשעבר עו"ד משה ניסים, בנו של הרב הראשי לשעבר הרב יצחק ניסים, אומר לערוץ 7 כי אביו עמד על דעתו בביקור של פאולוס השישי וסרב לקבל את פניו.

"בשנת 1964 פאולוס השישי הגיע לביקור בישראל אחרי שלא תיאם את הביקור עם ממשלת ישראל, הוא פשוט העמיד אותנו בפני עובדה, זה היה האפיפיור שהיה תלמיד של פיוס ה 12 אותו אפיפיור שלא אמר דבר נגד הנאצים בתקופת השואה, והוא אמר לכל העולם שהוא בא לפלסטינה לבקר את המקומות של הנצרות", סיפר ניסים.

"לוי אשכול היה אז ראש הממשלה והם לא הבינו את משמעות הביקור, כולם חשבו שזו הכרה במדינת ישראל, סללו כבישים והוציאו הוצאות אדירות, באו אל הרב הראשי וביקשו שיבוא לקבלת פנים, אבל אבא אמר שהוא לא יגיע אם האפיפיור לא יגיע לבקר אותו גם, כדי שהיהדות לא תהיה נחותה מול הנצרות, כולם ביקרו את אבא שלי וטענו שהוא יגרום לפוגרומים, בפועל בסופו של דבר כולם ראו שאבי צדק, כי אותו אפיפיור לא רצה להכנס דרך מעבר מנדלבאום כדי להראות שהוא לא מכיר בירושלים כבירת ישראל, הוא נכנס דרך שדה קוצים במגידו ושם קבלו את פניו כשפועל האפיפיור לא לחץ ידיים של אף אחד מממשלת ישראל, בסוף כולם הוקירו את אבי על חכמתו שהיה כחכם הרואה את הנולד", הוסיף שר האוצר לשעבר.